Visar inlägg med etikett Melodifestivalen. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Melodifestivalen. Visa alla inlägg

söndag 15 maj 2011

GRATTIS Azerbajdzjan!!!

Ja, det blev ju tillslut Azerbajdzjan som stod som segrare i Eurovision Song Contest 2011 igår!!! :D Efter en mycket spännande och nervpirrande omröstning, där Sverige ledde ganska länge... VARFÖR kunde de inte fått behålla den ledningen, haha... :P

Och varför måste vinnarlandet ha sån krånglig stavning, hahaha... :P Hade en liten diskussion med en kompis och hennes kompis på Facebook om detta tidigare imorse, hon undrade hur jag kunde stava det, och då skrev jag att jag ju skrivit ganska mycket om schlagern i min blogg, så jag har lärt mig till slut hur det stavas... :P Men ja, som hon också undrade, det tog tid, men till slut så... ;) Nu behöver jag inte kolla upp det varje gång jag ska skriva det... :P Engelska stavningen är ju annars lättare... :P (Azerbaijan)

Men jääääklar, vilken rysare det blev igår!!! Riktigt nervpirrande och extremt spännande!!! Sverige var ju nära att VINNA ju!!! Det är ju GALET!!! :O Och jag har knappt några naglar kvar nu, hehe... :P Inte så bra för mig just nu, denna spänning, då jag ju håller på att spara ut naglarna och försöker sluta med den dåliga ovanan att bita på dem... OMÖJLIGT när det kommer till såna här grejer, haha... :P

Det såg ju så lovande ut för Sverige, men så kom helt plötsligt Azerbajdzjan och började få höga poäng och drog till slut ifrån... Enda landet som passerade 200-poängssträcket igår f.ö.... Men GALET spännande var det ju igår, nästan enda in i det sista... Men det är ju precis som det SKA vara ju, I ILKE!!! :D Precis sådär ska det vara, har saknat det senaste åren, när det varit givet i veckor innan, vem som kommer vinna... Hur spännande är det liksom??!! Nej exakt, inte speciellt... Ni har lärt er, Europa!!! ;) Bra jobbat!!! I år fanns det ingen, eller iallafall inte bara en enda, given vinnare, utan det var flera länder som var favoriter... Och det är ju bra!!! Sverige var en av dem!!! :D Och ja, Sverige var väl egentligen det enda land som också höll för favorittrycket... HÄRLIGT!!! :D

Ja, BRA JOBBAT ERIC!!! Och haha, han blev ju t.o.m intervjuad i Green Room mitt under omröstningen, när han låg etta, om att han ev. kunde vinna... Då såg det fortfarande ljust ut, haha... :P

Ja, han är våran nya hjälte nu, Eric Saade!!! ;) Nu har jag inte läst kvällspressen idag. vilket jag iofs är rätt glad över, men jag har hört att de skrev nåt i stil med att han "räddat Sveriges heder i Eurovision" och målat upp de senaste 4 svenska bidragen som dåliga... vet inte om det stämmer dock... Men inte direkt förvånande... :P

Och jäklar, vad han kommer slå i Europa nu då, haha... :P Han har väl redan gjort det, eller en början till det iallafall, efter succén här i ESC... Han kommer bli stor stjärna... ;)

Skulle kunna skriva hur mycket som helst känner jag, men jag har egentligen inte riktigt tiden, då jag har en del att fixa med idag, måste iväg och handla bl.a... Men ska skriva lite till iallafall tänkte jag... :P

Ja, som de också nämnde igår, Sverige fick sin bästa placering sen vi vann 1999 med Charlotte Nilssons bidrag "Tusen och en natt", Sweden is back in business in Eurovision!!! ;) Och senast vi hamnade topp 5 var väl 2004, när Lena Ph kom på delad 5:e plats... Senast vi hamnde topp 10 var 2006, jag tror Carola slutade 6:a... Men sen 2007 har vi inte fått några topp-placeringar direkt... Fram till nu... Och nästa år VINNER vi, I can feel it!!! ;)

Och som jag skrev igår, vad var det jag sa, jag VISSTE ju att det skulle gå bra för oss i år... :P Om vi inte vinner så hamnar vi topp 3, det var vad jag sa, fast jag skrev möjligtvis topp 10...

Liiiite surt bara att vi kunde ha kommit tvåa, jäkla Italien!!! Vi låg två tills det sistlandet hade ropat upp sin 12:a, så giock den till Italien... Sjukt irriterande och jäkligt retligt... Jag gillade inte ens Italien... Men jag kom på nu när tittade på reprisen för en timme sen ungefär, att de säkert fick massa typ "sympati-röster" eller nåt, bara för att de nu är tillbaka efter så många års uppehåll... DUMT!!!

En av mina favoriter, Schweiz, kom sist... :( Jag är besviken!!! Men men... Låten stack väl inte ut, och glömdes kanske lätt bort, vad vet jag... JAG gillar den iallafall!!!

Irland gillar jag inte alls, och blev riktigt irriterad när de började klättra... Tack och lov tappade de igen sen, och slutade typ 8:a... Dock jäövlkigt surt att vi i Sverige gav Irland 12 poäng... Men inte heller helt oväntat... Tyvärr...

Flest 12-poängare fick Bosnien-Hercegovina,, som lyckades skramla ihop 7 st, näst flest fick Italien på sina 5, och sen var det tätt därefter... Bara 4 länder som inte fick en enda 12:a, ja, det VAR en jämn och oviss omröstning, tolvorna for åt alla möjliga håll, särskilt i början...

Och apropå det, TACK Israel och Estland för era 12:or, WE LOVE YOU!!! :D Vi fick ju några välförtjänta tolvor där på slutet, men då var det ändå ganska ointagligt för oss... Sen fick vi ju en hel del 10:or, särskilt i början, och det gillas också... ;) Tappade dock räkningen på dem, och även på vilka som gav oss dem, haha... :P Men tack iallafall!!! ;)

Nej, det räckte inte riktigt ända fram för oss och Eric Saade, men han gjorde ett suveränt jobb, och Europa tror jag har fått en ny idol, åtminstone ny flick-idol tror jag... Men KUL iallafall, att vi faktiskt VANN våran semifinal i torsdags, där fick ju flestv poäng av alla, UNDERBART!!! :D HÄRLIGT jobbat Eric!!! :D

Och GRATTIS Azerbajdjzan!! :D Det var det inte många experter och förhandstippare som trodde... Inte heller jag... Men jag gillar låten mer och mer för varje gång jag hör den, den växer i mina öron... Och delvis svensk är den ju också... Delvis svensk-skriven, svenska körtjejer, svensk koreograf och svensk kläddesigner... ;)

Hade ni svårt att hänga med hur allting slutade...??!! ;) Vet ni inte vilken placering eran favorit fick??!! Här är hela resultat-listan, med poäng och allt... :P



1. Azerbajdzjan 221 “Running scared“, Ell & Nikki
2. Italien 189 “Madness of love”, Raphael Gualazzi
3. Sverige 185 “Popular”, Eric Saade
4. Ukraina 159 “Angel”, Mika Newton
5. Danmark 134 “New Tomorrow”, A Friend In London
6. Bosnien och Hercegovina 125 “Love In Rewind”, Dino Merlin
7. Grekland 120 “Watch my dance“, Loukas Yorkas Feat. Stereo Mike
8. Irland 119 “Lipstick”, Jedward
9. Georgien 110 “One more day”, Eldrine
10. Tyskland 107 “Taken by a stranger“, Lena Meyer-Landrut
11. Storbritannien 100 “I can“, Blue
12. Moldavien 97 “So Lucky”, Zdob și Zdub
13. Slovenien 96 “No One”, Maja Keuc
14. Serbien 85 “Čaroban“, Nina
15. Frankrike 82 “Sognu“, Amaury Vassili
16. Ryssland 77 “Get You“, Alexey Vorobyov
17. Rumänien 77 “Change”, Hotel FM
18. Österrike 64 “The Secret Is Love”, Nadine Beiler
19. Litauen 63 “C‘est ma vie“, Evelina Sašenko
20. Island 61 “Coming home”, Sigurjón’s friends
21. Finland 57 “Da da dam“, Paradise Oskar
22. Ungern 53 “What about my dreams”, Kati Wolf
23. Spanien 50 “Que me quiten lo bailao“, Lucía Pérez
24. Estland 44 “Rockefeller Street”, Getter Jaani
25. Schweiz 19 “In love for a while“,
Anna Rossinelli



GRATTIS Azerbajdzjan!!! ;) See you in Baku 2012 then!!! ;)

Mitt förra inlägg var förresten mitt 400:e inlägg, det ni, haha... :P

Vad var det jag sa???!! JAG VISSTE DET!!!

Hahaha ja, IN YOUR FACE alla ni som år efter år dömer ut Sverige i förväg... Där fick ni så ni TEG!!!




Tänker inte skriva så mycket mer om det just nu, men jag var bara tvungen nu... :P




Och var det inte det jag sa, jag tippade Sverige som topp-3, jag sa ju det, om vi inte vinner så hamnar vi topp-3... Och oj ,så rätt jag hade... ;) Synd bara att vi iinte kunde ha behållit den där ledningen, hehe... :P




Härligt Eric!!! Han gjorde ett kanonjobb!!! :D




Och GRATTIS Azerbajdzjan, med de svenska körarna bl.a. bestående av 2/3 ur Shirley's Angels, Jessica Marberger och Vera Prada!!! See you in Baku 2012!!! ;)






Som sagt, skriver mer imorrn (eller OK då, senare idag...)

lördag 14 maj 2011

ESC 2011 - FINAL!!!

Ja, ikväll är det då äntligen dags!!! :D Dags för den stora FINALEN i Eurovision Song Contest 2011!!! :D Ska bli grymt spännnande... Och för första gången på flera år, är det inte totalt givet redan innan, vem som kommer att vinna... Det finns ingen såndär absolut storfavorit, som man vet långt innan att den absolut kommer att vinna... Och det GILLAS!!! Det gillas STORT!!! :D Då blir det ju ÄNTLIGEN lite SPÄNNNING igen!!! Och det är ju UNDERBART!!! :D För hur kul är det egentligen, när man vet hela tiden vem som kommer vinna...??!! Då kan man ju egentligen bara skita i att kolla... (Fast ja, jag vet, man gör det ändå...) Men visst finns det några favoriter även i år, det gör det ju alltid... Men konstigt vore det väl egentligen annars... ;) Men det är mycket mera ovisst denna gången dock... Jag vet vilka jag INTE vill ska vinna iallafall, haha... :P

Och som jag nänt tidigare, jag tror faktiskt Sverige har rätt bra chanser i år, Eric har en ganska bra chans... Han kan faktiskt vinna, men annars tror jag faktiskt, helt ärligt, på topp 10... Om man lyssnade på jublet när han gick vidare så... ;) Han verkar ju vara populär även ute i Europa... :P

Eric går ut som nummer 7 i finalen, så han är ganska tidigt... Kan vara både bra och dåligt... Jag vet itne...

Och nej, jag vill inte spekulera mer i det nu... Helt ärligt mår jag bara dåligt av det, så jag skiter i det nu... Här är iallafall startlistan för kvällen:

1 Finland: Paradise Oskar - "Da Da Dam"
2 Bosnien och Hercegovina: Dino Merlin - "Love in Rewind" (Återspolad kärlek)
3 Danmark: A Friend In London - "New Tomorrow" (Ny morgondag)
4 Litauen: Evelina Sašenko - "C'est ma vie" (Det är mitt liv)
5 Ungern: Kati Wolf - "What About My Dreams?" (Vad sägs om mina drömmar?)
6 Irland: Jedward - "Lipstick" (Läppstift)
7 Sverige: Eric Saade - "Popular" (Populär)
8 Estland: Getter Jaani - "Rockefeller Street"
9 Grekland: Loukas Giorkas feat. Stereo Mike - "Watch My Dance" (Titta på min dans)
10 Ryssland: Alex Sparrow - "Get You" (Ta dig)
11 Frankrike: Amaury Vassili - "Sognu" (Dröm)
12 Italien: Raphael Gualazzi - "Madness of Love" (Kärleksvansinne)
13 Schweiz: Anna Rossinelli - "In Love for a While" (Kär för en stund)
14 Storbritannien: Blue - "I Can" (Jag kan)
15 Moldavien: Zdob şi Zdub - "So Lucky" (Så tursam)
16 Tyskland: Lena Meyer-Landrut - "Taken by a Stranger" (Hänförd av en främling)
17 Rumänien: Hotel FM - "Change" (Förändring)
18 Österrike: Nadine Beiler - "The Secret Is Love" (Hemligheten är kärlek)
19 Azerbajdzjan: Ell & Nikki "Running Scared" - (Bli rädd)
20 Slovenien: Maja Keuc - "No One" (Ingen)
21 Island: Sjonni's Friends - "Coming home" (Kommer hem)
22 Spanien: Lucía Pérez - "Que me quiten lo bailao" (De inte kan ta ifrån mig det goda jag har levt)
23 Ukraina: Mika Newton - "Angels" (Änglar)
24 Serbien: Nina - "Čaroban" (Magiskt)
25 Georgien: Eldrine - "One More Day" (Ytterligare en dag)

Spännande!!! ;) Ikväll 21.00 i SVT1, MISSA INTE!!! ;)

fredag 13 maj 2011

Ofrivillig frånvaro

Ja, mina vänner, det vill jag verkligen nämna på en gång... Det är inte så att jag på nåt sätt glömt att blogga, om exempelvis andra semifinalen i Eurovision igår, men jag har inte kunnat... Jag vill det, men det gick inte... Blogger har, av okänd anledning, legat nere nu i ett dygn ungefär... Jag har försökt flera gånger sen igår förmiddag, men utan resultat... Men så testade jag nu, mest bara för att jag ville kolla, och för att jag har så enormt tråkigt, och se, då funkade det igen!!! :P HÄRLIGT!!! :D

Har skrivit ett helt inlägg om semifinal, men känns ju lite onödigt att lägga upp det nu kanske, haha... :P

Men ja, nu vet ni iallafall, varför jag inte skrev nåt om Sveriges semifinal igår... Det var inget medvetet val, eller att jag glömde bort det, jag hade helt enkelt ingen möjlighet...

Men KUUUUUUUUL att Eric tog sig till final igår iallafall, även om det såg mörkt ut där ett tag, hehe... :P Snacka om att de höll oss på sträckbänken in i det sista... :P Vilken dramatik, och vilken rysare!!! Men HÄRLIGT JOBBAT Eric!!! :D Nu håller vi tummarna för dig även imorgon!!! ;)

Kram och trevilg helg alla!!!

tisdag 10 maj 2011

ESC 2011 - Semifinal 1

Jaaaaaaaa, IKVÄLL är det då ÄNTLIGEN dags!!! Ikväll smäller det!!! :D Dags för den första semifinalen i årets Eurovision Song Contest, som sänds från Düsseldorf Arena, Düsseldorf, Tyskland, eftersom förra årets vinnare Lena representerade just Tyskland...

"Våran" Eric Saade får vi dock se först på torsdag, i den andra semifinalen...

Här är startlistan för kvällen:

1.Poland: Magdalena Tul - Jestem
2.Norway: Stella Mwangi - Haba Haba
3.Albania: Aurela Gaçe - Feel The Passion
4.Armenia: Emmy - Boom Boom
5.Turkey: Yüksek Sadakat - Live It Up
6.Serbia: Nina - Čaroban
7.Russia: Alexej Vorobjov - Get You
8.Switzerland: Anna Rossinelli - In Love For A While
9.Georgia: Eldrine - One More Day
10.Finland: Paradise Oskar - Da Da Dam
11.Malta: Glen Vella - One Life
12.San Marino: Senit - Stand By
13.Croatia: Daria - Celebrate
14.Iceland: Sjonni's Friends - Coming Home
15.Hungary: Kati Wolf - What About My Dreams?
16.Portugal: Homens Da Luta - Luta É Alegria
17.Lithuania: Evelina Sašenko - C'est Ma Vie
18.Azerbaijan: Ell/Nikki - Running Scared
19.Greece: Loucas Yiorkas feat. Stereo Mike - Watch My Dance

MISSA INTE!!! ;) Ikväll kl. 21.00 på SVT... :P JAG ska iallafall INTE missa!!! ;)

fredag 6 maj 2011

Rumänien, Estland, Storbritannien och Spanien

Programmet gick ju igårkväll, men orkade inte skriva om det då... Så gört nu istället då... :P

Ja, det blev 4 topp-låtar den här gången, men var ju finalprogrammet, så vi får väl bjuda på det då... ;)

Den här gången delade jag ut allt från 1 till 5 poäng, ingen nolla denna gång alltså... :P Och vet ni vad, faktiskt hela TVÅ 5:or blev den här gången... :P Ja, så kan det gå, hahaha... :P

De fyra bästa länderna i gårdagens program var Rumänien, Estland, Storbritannien och Spanien... Två av de 4 stora, eller nej, förlåt, numera de 5 stora är det ju... :P

Rumänien och Etsland, de två som fick 4 poäng, riktigt sköna låtar, som föll mig i smaken... Storbritannien, ett pojkband som återförenats efter typ 10 år, och sjunger en grym låt, minns pojkbandet Blue??!! Ja, jag gillart!!! :P

Och SPANIEN, jag bara ÄLSKAR DET!!! :D Jag MÅSTE hålla mig till Christines spår, i panelen, riktigt härlig och svängig låt, jag gick igång direkt på den, haha... :P RÅDIGGAR den!!! ja, en KLAR femma, PÅ EN GÅNG från mig!!! ingen tvekan alls!!!

Dock gillade ingen annan i panelen den låten, den fick rådiss...





Sämst ikväll var också en av "The big five", nämligen förra årets vinnare... Ja, förra årets vinnare i dubbel bemärkelse får man väl säga... För ja, de valde faktiskt i Tyskland, att skicka samma tjej som gick och vann hela tjottaballetten förra året, Lena, som fick sjunga samtliga låtar i den nationella finalen, och sen fick de rösta fram bästa låten helt enkelt... Och ja, vad är vitsen med låten undrar jag??!! Helt totalt URKASS låt tycker jag, jättedålig!!! Tråkig och näe, usch!!! Även där är jag och panelen oense, de gav alla 4 eller 5 poäng till förra årets vinnare Lena... Utom Lotta, som gav en nolla!!! TACK!!! :D Jag gav den dock en 1:a, men då var jag generös...

Och nej, jag gillade faktiskt inte hennes låt från förra året nåt vidare värst heller om jag ska vara helt ärlig... Men bättre än årets är den ju iallafall, helt klart!!!



Och så ja, en av årets lite merroliga nyheter, tycker iallafall jag, är att Italien är med igen, de har valt att hoppa på tåget igen!!! Efter 14 års frånvaro, de var med seanst 1997... Och jag säger som Thomas Lundin i panelen, välkommen tillbaka till Eurovision, Italien!!! De gick också direkt in och blev en av "de fem stora", alltså ett av de länder som direktkvalificerar sig varje år... Kul för dem... :P Hehe... Comeback-låten var dock sådär, fick en tvåa av mig...


Och så en annan låt som jag bara MÅSTE få kommentera!!! Vitryssland!!! Vad FAN har de hittat på i år då??!! Snacka om propaganda!!! Låten heter "I love Belarus", och det är väl i princip det enda de sjunger låten igen... Men ändå var det nåt jag föll för i låten, då jag ändå gav den en 2:a... Hmmm... En 2:a som tidigare hade varit en 3:a...

Jaja, nog om det... Här kommer HELA listan:
Rumänien - 4p
Estland - 4p
Vitryssland - 2p
Lettland - 2p
Danmark - 3p
Irland - 3p
Frankrike - 3p
Italien - 2p
Storbritannien - 5p
Tyskland - 1p
Spanien - 5p

Ja, det var allt om det för i år, nu inväntar vi bara själva tävlingen... ;) Första semifinalen går av stapeln på tisdag, 11 maj, start klockan 21.00 på SVT1... MISSA INTE det, mina vänner!!! ;) JAG ska då iallafall INTE missa, haha... :P

Men nu ska jag snart sova, upp tidigt imorrn, för färd mot Linköping... :P

tisdag 3 maj 2011

Österrike, Nederländerna och Sverige

Ja, då har det tredje programmet av "Inför Eurovision Song Contest" visats, och den här gången blev det väldigt blandat resultat från min sida... :P Det var bara 5 poäng som inte delades ut till nåt enda bidrag...





BÄST ikväll var Österrike och Nederländerna... Och ja, faktiskt Sverige... Österrike har en ballad i år, och ja, jag är ju fruktansvärd svag för ballader, så sånt går ALLTID hem hos mig... Panelen på TV tyckte dock inte fullt lika mycket om det som jag gjorde... Men vet ni, det ksiter jag i... :P Det är ett fritt land vi lever i ju... ;)


Nederländerna har tre killar som sjunger, riktigt stark låt!!!



Och ja, jag erkänner, jag ÄR nationalpatriotisk, och KAN verkligen inte låta bli att ge våran kära Eric Saade höga poäng... Jag tror faktiskt det kan gå riktigt bra för Sverige i år!!! På riktigt alltså!!!







SÄMST ikväll var utan tvekan Moldavien... Skitkonstigt bidrag... jag vet inte ens vad man ska säöga att det var, vilken genre ska man liksom placera det i... ??!! Hmmm ja, jag vet då inte iallafall... Nej, den fick 0, NOLL, FETA poäng av mig!!!














Cypern hade också nåt konstigt, gammal gubbe som sjöng på typ grekiska, inte alls bra, fick 1 poäng av mig...



Annars blev det 2, 3 eller 4 poäng... Mest 3:or, som vanligt, hehe... :P


Nåt annat som jag också bara måste få kommentera lite kort, är Israels bidrag... Visst minns ni vinnaren 1998, hon som företrädde våran egen Charlotte Perrelli (då Nilsson)??!! Det var ju den transsexuella Dana Internationell... Hon gör comeback i årets tävling, med en låt som hon skrivit själv... Den var ju rätt catcig och svängig och så, men ändå inte jättebra...



ALLA poäng från mig under kvällens program är följande:



Bosnien - Hercegovina - 3 p
Österrike - 4 p


Nederländerna - 4 p


Belgien - 2 p


Slovakien - 3 p


Ukraina - 3 p


Moldavien - 0 p


Sverige - 4 p


Cypern - 1 p


Bulgarien - 3 p


Makedonien - 2 p


Israel - 3 p


Slovenien - 3 p



Men, that's it!!! ;)

tisdag 26 april 2011

San Marino, Litauen och Azerbajdzjan

Jahopp, då har då det andra avsnittet av "Inför Eurovision Song Contest" för 2011 visats då, och vad tycker jag om det då??!! Ja, snitt-poängen var ju aningens högre än förra programmet, men den här veckan fick jag å andra sidan inte in nån 5-poängare... Men däremot en 0-poängare, haha... :P Men ja, är det inte det ena så är det väl det andra... ;)

Bäst i kvällens program, där andra halvan av semifinal 1 presenterades, var, enligt mitt tycke, San Marino, Litauen och Azerbajdzjan... De fick alla 4 poäng av mig!!!






TV-panelen var dock helt eniga om att kvällens bästa låt var Ungerns bidrag, som fick 5 poäng, full pott, av samtliga panel-deltagare, de trodde även på den som potentiell vinnare!!! Hmmm jaa, jag vet inte jag... Själv gav jag den bara en 3:a, vilket var medel denna gång, nästan alla bidrag fick 4 poäng av mig den här gången... (Urtråkigt ju...) Men ja, refrängen var ju grymt bra, och den satte sig, men versen, naaaeeej, den var ingen höjdare, det sänkte poängen absolut tycker jag... Som sagt, 3 poäng nöjde jag mig med att ge Ungern...

SÄMST ikväll, var iallafall, utan tvekan och några som helst tvivel, Portugal!!! Inte bra nånstans!!! uruselt!!!! KATASTROF!!! Nån jävla kampsång som var ja, katastrofal helt enkelt!!! De n fick 0 poäng från både mig och panelen... Dock finns det en risk att den får massa röster ändå, och slinker sig igenom till finalen, trots att det inte på några villkor överhuvudtaget, förtjänar att varta där, och platsar inte alls där... Men men...




I övrigt blev det faktiskt i princip nästan bara 3:or från mig den här veckan, en 2:a också, till Grekland, som var sist ut... Där sänktes poängen av nån hemskt jäkla rappare precis i bäörjan av låten, som förstörde hela låten fullständigt!!! Fruktansvärt synd tycker jag!!! Men men, här är iallafall hela listan med mina poäng:

Malta - 3 p

San Marino - 4 p

Kroatien - 3 p

Island - 3 p

Ungern - 3 p

Portugal - 0 p

Litauen - 4 p

Azerbjadzjan - 4 p

Grekland - 2 p

onsdag 20 april 2011

Norge, Schweiz och Finland

Tänkte köra en liten "utvärdering" eller vad man ska kalla det, av gårdagens "Inför Eurovision Song Contest" här nu... Jag går så in i det där jag också, så jag börjar poängsätta låtarna på samma sätt som de i panelen där gör, hahaha... :P Fast jag egentligen inte vill...

Och efter gårdagens program kan jag väl säga såhär, det var tre bidrag som var snäppet bättre än alla de övriga... ETT LAND fick full pott av mig igår!!! Och det, mina vänner, är stort, för det krävs ganska mycket för att jag ska ge full pott, d.v.s 5 poäng, till nåt bidrag...

Bäst av de länder som visades igår, enligt mitt tycke alltså, var Norge, Schweiz och Finland...

Hade hört en del om Norge, av en bekant som bor där, som inte alls gillade det, så mina förväntningar var ju helt ärligt inte speciellt höga... Men jag blev positivt överraskad... Det var bra!!! Ett extra plus att det var lite afrikanska rytmer i det då såklart... ;)

Men min 5-poängare gick till... Tadaaa... SCHWEIZ!!! Den har ALLT!!! Kunde inte hitta nånting dåligt med den överhuvudtaget... Helt ärligt... Ja, jag rådiggade den helt enkelt!!! Sen vet man ju inte hur det blir live, svårt att säga när man får se musikvideon till låten... Det kan ju faktiskt bli lite sämre... Men nu ska vi inte tänka negativt... ;)

SÄMST i gårdagens program var utan tvekan Georgien!!! Så SJUKT dåligt!!! Osmakligt!!! Blääää!!! Och ändå fick den faktiskt en 1:a av mig... (Man kan ge som minst 0 poäng... Vilket iofs också krävs väldigt mycket för att jag ska ge, men ändå...) Ja, nej, Georgien var faktiskt inte alls i min smak...



Annars blev det mest 3:or från mig, men blir väl lätt så... Det är ju liksom medel på nåt sätt... Är ni nyfikna på vad jag tyckte, och hur många poäng respektive land fick, så kommer en liten lista här nedan nu, med varje lands poäng från mig... Såhär tyckte jalltså jag:

Polen - 3 p

Norge - 4 p

Albanien - 3 p

Armenien - 3 p

Turkiet - 2 p

Serbien - 2 p

Ryssland - 2 p

Schweiz - 5 p

Georgien - 1 p

Finland - 4 p

Och en sak till förresten: Varför skickar Turkiet ALLTID nåt rockband??!! De vinner ju ändå aldrig med det... Och det de skickar i år var nog ett av de sämsta rock-bidragen... Jag tycker verkligen inte om hårdrock!!!

måndag 18 april 2011

IMORGON är det DAAAAAGS!!!

Yeeeey, wooohooo, IMORGON är det DAAAGS igen!!! :D Imorgon drar det igång, SÅ BÄST!!! :D

Jag "pratar" såklart om "Inför Eurovision Song Contest"... Uppladdningen och nedräkningen inför den stora europeiska finalen i maj... Wooohooo!!! :D

Tror ni jag ska kolla eller??!! ;) Behöver inte nes fundera, hahaha... :P Jag kommer sitta som KLISTRAD!!! :P

I år består panelen av 5 personer som alla har nån anknytning till Melodifestivalen... 3 av de har medverkat som artister minst en gång, en av de har varit med som programledare och den femte är en veteran i Inför ESC-sammanhang... :P Men är annars mer inblandad i den finska tävlingen... Ja, precis, jag menar såklart Tomas Lundin, inget Inför Eurovision Song Contest utan den mannen ju, haha... :P Sen är även en av förra årets programledare med, den kvinnliga av dem, alltså Christine Meltzer, och de övriga tre är Lotta Engberg, Sarah Dawn Finer och Andreas Johnson... Det kommer bli jättebra, jag gillar alla fem!!! :D

Och programledare är som vanligt schlagergeneralen själv, Christer Björkman... :P

Vill du läsa mer om programmet, vilka länder som är med i vilket program, samt lite kort info om varje person i panelen, kan du göra det här...

Premiär IMORGON kl. 21 på SVT1, MISSA INTE!!! ;)


Bilden kommer från svt.se

torsdag 17 mars 2011

Historiskt startnummer

Ja, igår blev startlistorna klara för Eurovision Song Constest-semifinalerna...

Sveriges Eric Saade kommer att gå ut som nummer 8 den 12 maj... Och ska man vara lite skrockfull så det kommer det gå galant för våran tonårsidol, eftersom det är samma startnummer som både ABBA och Carola hade när det begav sig... :P

Det ni... ;)

söndag 13 mars 2011

GRATTIS Eric Saade!!!

Ja, så var det då avgjort!!! Och resultatet blev väl ändå inte helt oväntat, trots allt... De var ju de två unga killarna det stod emellan till slut, precis som jag skrev igår... ;)

Ja, jag är nöjd... Jag är bara otroligt glad och tacksam att inte The Moniker vann!!! Han slutade trea, vilket iofs är lite av en skandal i sig, men men... Han tog placeringen före sanna Nielsen, och det tyckte jag var jävligt synd!!! Eric, Danny och Sanna i topp-3 hade varit det mest optimala för mig... Men men, nu ska vi inte gräva ner oss i det...

STORT GRATTIS tilll Eric!!! Han kommer göra det skitbra i Düsseldorf, det är jag övertygad om!!!

Och JA, RÄTT LÅT VANN!!! Absolut!!! Uppenbarligen... Eftersom både Internationella Juryn och svenska folket tyckte bäst om honom... Han låg först efter Internationella Juryns omröstning, om än med bara ett par poäng, strax föra Danny... Och sen skrapade han ihop mest röster och poäng från svenska folket också, och passerade återigen Danny... Ja, jag är nöjd...

Och även om det var ganska uppenbart vilka det skulle stå emellan till slut, så blev det ändå sådär nervpirrande och spännande ända in i slutet, precis som det ska vara... Sen att man förstod, när Danny fått sina tittarpoäng, att det Var Eric Saade som hade vunnit, i och med att han var den enda som inte fått poäng då, det gör liksom inget... Alla fick tittarröster och poäng, och det tycker jag är huvudsaken!!!

Och JA, jag tror faktiskt att Eric kan klara sig ganska bra i Eurovision nu, han drog ju ändå hem flest poäng från Internationella Juryn, eller hur... ;)

TACK för att ni lyssnade på mig denna gång, och RÖSTADE MED HJÄRNAN!!! Fast jag tror iofs inte att det påverkade så mycket, det hade nog inte så mycket med det där att rösta med hjärnan att göra ändå, det hade blivit oförändrat tror jag iallafall, men man kan ju låtsas att det var för att jag bad er att rösta med hjärnan... :P

Hade ni svårt att hänga med hur det slutade, hur resultatet blev till slut??!! Här är hela resultatlistan, med poäng och allt:

1. Eric Saade - Popular (Fredrik Kempe) (193p)

2. Danny - In The Club (Fredrik Boström, Peter Boström & Danny Saucedo) (149p)

3. The Moniker - Oh My God! (The Moniker) (124p)

4. Sanna Nielsen - I'm In Love (Irini Michas, Peter Boström, Thomas G:son, Bobby Ljunggren) (114p)

5. Swingfly - Me And My Drum (Teron Beal, Patrik Magnusson, Johan Ramström & Swingfly) (93p)

6. The Playtones - The King (Fredrik Kempe & Peter Kvint) (79p)

7. Linda Bengtzing - E Det Fel På Mig (Pontus Assarsson, Thomas G:son, Jörgen Ringkvist & Daniel Barkman) (58p)

8. Nicke Borg - Leaving Home (Jojo Borg Larsson, Nicke Borg, Fredrik Thomander & Anders Wikström) (57p)

9. Sara Varga - Spring För Livet (Sara Varga & Fredrik Böstrom) (50p)

10. Brolle - 7 Days And 7 Nights (Brolle) (29p)

(Källa: eurovision.tv)

Ja, vad mer ska man skriva??!! Inte helt oväntat resultat, som sagt, men kul för Eric att få vinna nu då!!! Han har växt nåt enormt i popularitet det senaste året, sen han var med förra året... Den gången räckte det inte hela vägen (han slutade 3:a), men nu i år fick han ta hem hela kalaset!!! :P

STORT GRATTIS till vinsten i Melodifestivalen 2011 Eric Saade och STORT LYCKA TILL i Düsseldorf om två månader!!! :D

Bilden är lånad från sr.se

lördag 12 mars 2011

Melodifestivalen 2011 - FINAL!!!: Från Ericsson Globe Arena (Globen), Stockholm

Ja, då var då dags!!! ÄNTLIGEN, skulle jag vilja skriva, men det kan jag inte... För just nu känner jag helt ärligt inte så... :/ Fan, längtar inte alls till ikväll längre... :(

Jaja, finalen sänds iallafall, som vanligt, från Globen i Stockholm:

Ja, ikväll är det då dags!!! Och helt ärligt, jag längtar inte ens längre, TYVÄRR!!! Fan, hade sett fram emot det här ju, men nu vill jag inte att det ska hända längre... :( Faaaaaaan!!! :/ Men samtidigt vill jag bara få det överstökat... Bläääääääääää!!! USCH!!! Är så jäkla splittrad inför det här nu så nej, usch!!!

Anledningen är egentligen rätt enkel... Den stavas The Moniker... För enligt nya spekulationer kan han tydligen vinna, NEEEEEEEEEEEEEEJ!!! Gud förbjude!!! Hörde om det igår, och nu är det flera som har sagt det... Som sagt NEEEEEEEEEJ!!! Helt plötsligt längtar jag inte till finalen… Blääää!!! Ni som hängt med, ni vet varför detta i min värld bara INTE FÅR hända!!! The Moniker, som jag personligen ogillar skarpt!!! Nej, fy sjutton!!!

Usch, jag vet verklgien inte vad jag ska tänka eller tro längre... Bläääää!!! Ge mig bara imorgon nu, ingenting har hänt idag... Jag försöker liksom ändå tänka att äsch, det kvittar väl ,det är väl inte hela världen om nu han skulle råka vinna, men joooo, tydligen är det en jätte-big deal för mig... Faaaaaan!!!

Annars är det ju mest Danny och Eric Saade som det snackas om, och spekuleras om... De är ju storfavoriterna!!! Men som sagt, jag vet inte om man ska vara så jäkla säker... Som en vän till mig skrev igår, det är nog kanske mer ovisst än man tror ikväll... Det spekulars en massa, och diskuteras fram och tillbaka och hit och dit, men i slutändan kanske det blir nåt helt annat än det man hela tiden har trott... och ja, vissst, det är ju bra på ett sätt, för då finns ju ändå spänningen kvar, men samtidigt, nja, jag vet inte... :P

Och visst NEJ, varken Dannys eller Erics låtar är väl egentligen speciellt bra, men jag ser hellre nån av de som vinnare än den där jävla (ursäkta språekt!!!) The Moniker... Jag ogillar honom, låten är en av de sämsta i år, scenframträdandet är ju så hemskt så man spyr, extremt barnsligt och jobbigt att titta på och nej, allting med honom är bara katastrof!!! Fy fan!!! Det är det enda jag har att säga!!! Jag kan bara hålla med ett av de där barnen i DN-artikeln jag fick skickat av min storasyster på Facebook, idag, minns inte exakt vad hon sa, men så jävla klockrent, haha!!! :P Tur att nån håller med mig iallafall... Eller, det var ju förresten flera av de där barnen som inte gillade honom, och inte låten heller...

Men ja, även Sanna känns som en ganska stark kandidat... Och jag personligen tycker verkligen det är hennes tur nu!!! Grymt bra låt är det, och hon är ju bara underbar!!! Tycker dock det är svårt att säga nåt om henne, hon är svårtippad... Men topp 5 blir hon nog iallafall ikväll... ;)

Och visst minns ni förresten förra årets vinnare... ;) Härliga, mysiga, underbara Anna Bergendahl med sin härliga låt ”This is my life”... Nu är det dags för henne att lämna över tronen och kronan till nästa artist... Eller kanske grupp, vem vet??!! Jag hoppas folk röstar MED HJÄRNAN den här gången, och INTE MED HJÄRTAT!!!

Som sagt, svårtippat idag, och jag har egentligen ingen lust att tippa längre, har tappat sugen och motivationenm och allting, inför ikväll nu, så jag har egentligen ingen lust med nånting, och känner att det kan fan kvitta, men en tippning MÅSTE det bli iallafall, så det tvingar jag helt enkelt mig själv till!!!

Har ju lagt in startlistan en gång tidigare, men här är den igen:

1.In the Club – Danny Saucedo

2. Spring för livet – Sara Varga

3. Oh My God! – The Moniker

4. 7 Days And 7 Nights – Brolle

5. E det fel på mej – Linda Bengtzing

6. Leaving Home – Nicke Borg

7. Me And My Drum – Swingfly

8. I’m In Love – Sanna Nielsen

9. The King – The Playtones

10. Popular – Eric Saade

Och ja, jag måste nog faktiskt, trots allt, lägga min tippning på nån av de unga grabbarna, alltså Eric eller Danny... Ja, jag tror nog ändå att nån av de vinner!!!

Men ja, vi får väl se... :P

Som sagt, RÖSTA MED HJÄRNAN nu, och INTE MED HJÄRTAT!!! (Ni lyssnade inte på mig förra året, så ta och gör det i år nu då!!!)

måndag 7 mars 2011

Startlistan för finalen i Globen på lördag

Japp, här är startlistan för finalen av Melodifestivalen i Globen på lördag, 12 mars... :P Guuuuud, redan finaaaaal!!! GALET!!! :O Först ut Danny, och sist Eric Saade... ;) Haha, han var sist förra året också, om jag inte minns fel... :P Liiiite kul ju... :P

Startlista Melodifestivalens final, 12 mars 2011:

1.In the Club - Danny Saucedo

2. Spring för livet - Sara Varga

3. Oh My God! - The Moniker

4. 7 Days And 7 Nights - Brolle

5. E det fel på mej - Linda Bengtzing

6. Leaving Home - Nicke Borg

7. Me And My Drum - Swingfly

8. I'm In Love - Sanna Nielsen

9. The King - The Playtones

10. Popular - Eric Saade

söndag 6 mars 2011

GRATTIS Sara Varga och The Moniker!!!

Usch, jag bara MÅSTE få skriva det: Jag är SJUKT besviken över gårdagens resultat!!! Och utgången av tävlingen... Fy sjutton!!! SKÄMS på er svenska folket!!! Allvarligt talat!!! En av årets sämsta, och inte minst tråkigaste, låtar, tog sig till final... Det är ju SKANDAAAAAL!!! Nej, SKÄRPNING nu Sverige!!!

Men ja, den ena halvan var kul iallafall... Sara Varga lyckades avancera till final, JÄTTEKUL ju!!! :D Jag gillade henne, och hon var en av favoriterna igår... Ja, hon var nog den jag hoppades på liksom i den övre halvan... Även om det inte var henne jag hade tippat på, haha... :P Men kul att jag hade fel!!! ;)

Och ja, den undre halvan, vad ska man säga om den??!! KATASTROF!!! Jag hittar faktiskt inget "bättre" ord... Istället för Linda Pritchard, som hade en tusen gånger bättre låt, röstade svenska folket vidare en låt som jag hatade första gången jag hörde den, och helt ärligt hatar mer och mer för varje gång jag hör den... Och då blev jag tvungen att höra den TVÅ GÅNGER (!!!) igår!!! PLUS snabbgenomgång, också TVÅ GÅNGER!!! BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!! Usel jävla skitlåt!!!

Som sagt, tvärtom mot Lindas låt, som jag faktiskt bara tyckte växte mer och mer för varje gång jag hörde den... Hon hade SÅ förtjänat den platsen mer!!! Tusen gånger bättre låt!!!

Och sen, som jag trodde var givet, lyckades inte ens Shirley's Angels ta sig vidare, inte ens från första omgången... Där svek schlagepubliken... Dock gillar jag Pernilla Anderssons låt, så där gör det inte så mycket...

Men av The Moniker och Pernilla Andersson, där väljer jag, Pernilla Andersson...

The Monikers låt är verkligen hemsk, och jag slår vad om att det till 98% berodde på att killen varit med i Idol, där jag vet att han var populär... Men ja, ni som känner mig, ni vet, att jag inte ens gillade honom när han var med där...

Synd att sånt får folk att rösta så blint på en person, eller ja, så dövt kansek snarare, utan att ens lyssna på låten... Nej, jag är förbannad!!!

Linda Pritchards låt hade klarat sig så mycket bättre i Eurovision också, det är faktiskt, helt ärligt, en klassisk, typisk, Eurovision-powerballad, det tänkte jag framförallt på igår!!! Den är ju liksom som GJORD för ESC!!!

Synd bara att "idioterna" som röstade inte inser det...

Övre halvan har jag inte så många invändningar mot... :P Där röstade ni bra, och väntat... ;) Där var det dessutom ingen låt jag direkt ogillade heller, så det var mycket lättare att acceptera... ;)

Dock sket det sig ju med min tippning kan man ju säga... :P Ganska rejält också, haha... :P Jag prickade inte in ett enda rätt, hahaha... :P Eller jo, jag hade ju satt Sara Varga som vinnare i duell 2, men inte annars... :P Skulle ha tagit henne igen sen, så hade jag prickat rätt på övre halvan iallafall... ;)

Men ja, nu är iallafall de 10 finalisterna klara... Och jag kan ju inte säga att jag är supernöjd med alla finalister, men men... Så är det ju alltid... Överlag är jag iallafall nöjd!!!

Jag återkommer med startlistan inför lördag i Globen... ;)

See ya!!! ;)

lördag 5 mars 2011

Melodifestivalen 2011 - Andra Chansen: Från Nordichallen, Sundsvall

Ja, då var det dags då... Andra Chansen... Nu ska de två sista finalisterna utses... Andra Chansen sänds i år från Nordichallen i Sundsvall:
Andra gången som Melodifestivalen besöker Sundsvall f.ö...

Otroligt starkt startfält måste jag säga, extremt svårtippat!!! Tycker jag då... Men jag har iallafall gjort ett försök då... :P

Så här ser "Andra Chansen-trädet" ut i år:
Mina två favoriter ikväll är Linda Pritchard, hon har verkligen en grym powerballad, och Shirley's Angels, men tyvärr kan ju inte båda de två gå vidare... Därför är jag lite kluven just idag... Men men, får väl hoppas nån av de två går vidare iallafall... :P Annars håller jag nog lite extra på Sara Varga i den övre halvan, jag gillar hennes låt!!!

Dock ser min tippning lite annorlunda, nämligen enligt följande:
Tycker som sagt det var skitsvårt, men jag har gjort ett försök iallafall... ;)

Till final, enligt min tippning alltså, Jenny Silver och Shirley's Angels... Ska bli spännande att se hur det går ikväll nu då!!! ;)

söndag 27 februari 2011

GRATTIS Linda Bengtzing och Nicke Borg!!!

Ja, då var det dags att skriva om gårdagens deltävling då... Liiiiite besviken på utgången även där om jag ska vara ärlig, men men... Det är som det är... ;) Man kan ju inte få helt som man vill... ;) Och lite nöjd är jag ju också så... :P

Igår var nog faktiskt enda gången det här året i Melodifestvialen, som jag gillade nästan alla låtar!!! Det var bara 2 stycken jag inte gillade, nummer 1 och nummer 3, och de gick heller inte vidare... Till min stora chock faktiskt!!! Lasse Stefanz var jag nästan helt säker på att de skulle gå vidare, med tanke på hur stora och populära de är, och hur populärt det är med dansband, men nej, tydligen inte... Det var väl ett sånt starkt startfält igår, så de hade svårt att jamföra sig med det motståndet...

Och ja, det VAR ett starkt startfält den här veckan!!! Som sagt, BÄST I ÅR!!! 6 av 8 låtar var bra, ytterligare 1 var helt OK, och 2 var SKITBRA!!! Mina 2 favoriter igår var Lindorna, Bengtzing och Pritchard... SJUKT BRA låtar båda två!!! My God!!!

Linda Bengtzing är ju ALLTID bra, jag gillar verkligen henne!!! Och hon kändes ju faktiskt given igår... Och det var hon ju också!!! HÄRLIGT!!! :D Och Linda Pritchards låt var ju SÅ BRA, sjukt bra power-ballad!!! GRYM!!! :D Ja, den låten hon hade med i år var ju lätt bättre än den hon hade förra året, även om jag gillade den också!!! Den här låten fick fram hennes stora fantastiska röst mycket bättre, och på ett mer rättvist sätt än den låten hon hade med förra året... Ja, den passade henne klart bättre helt enkelt!!!

Och ja, man kan ju snacka om kontraster mellan låtarna som gick vidare direkt till Globen, hahaha... :P Som mamma sa, de var ju nästan varandras motsatser...

Ja, Nicke Borg var ju faktiskt lite av en skräll måste jag säga... Det hade jag INTE väntat mig!!! Jag trodde i så fall mer på Love Generation... Men kul!!! :D Och ja, som jag sa till mamma igår, jag tror faktiskt att det berodde mycket på numret, han hade ju ett väldigt spektakulärt nummer och scenframfträdande, klart folk gillar sånt... :P Och ja, låten var ju faktiskt bra också!!! ;) Men Emma sa ju också nåt som ju faktiskt också kan vara betydande... Han, och låten, påminde ju väldigt mycket om Jay, Idolvinnaren ni vet, och ja, som bekant är ju han väldigt inne och populär nu, så det kan ju ha haft en väldigt betydande roll också... Mamma nämnde även att det påminde lite om Andreas Johnson, och ja, faktiskt... Litegrann...

I övrigt... Vad har jag mer att säga... Liiiiite chockerande och oväntat att Melody Club inte ens lyckades klamra sig med bland de 5 bästa, men ja, är väl inte rätt publik... Den publiken tittar inte på deltävlingarna kanske, vad vet jag...

Jag är iallafall tacksam att Lasse Stefanz inte plockade en av 4 platser, det räcker gott och väl med ett dansband i finalen!!!

KUL för Linda Pritchard att hon fick plocka en av Andra Chansen-platserna också tycker jag, det förtjänade hon verkligen!!! Jag hade ju iofs helst sett henne glida direkt till finalen då, men men... Som sagt, man kan inte få allt... :P Och oavsett hur det går, så gick hon längre än förra året, då hon slutade 5:a, och det var också med rätta, för som sagt, hennes låt i år var bättre än hennes låt förra året...

Love Generation hade en bra låt, men själva scenshowen, koreografin och dansen och allt, var bättre än själva låten, så jag vet inte jag... Som jag också sa igår, till de övriga (mamma, Emma och Lina), påminde liiiite om Alcazar, men Alcazar är 100 gånger bättre!!!

SÅ SYND bara, att inte både Shirley's Angels och Linda Pritchard kan gå till finalen, då de tyvärr ligger på samma halva om Andra Chansen-slutspelsträdet... Jag måste helt enkelt hoppas på bara en av dem!!! I den övre halvan får jag väl hoppas på Jenny Silver då... Kan inte hela trädet i huvet nu, var bara just den delen med Linda och Shirley som jag la på minnet...

Julia Alvgard och Anders Fernette måste jag ju få nämna också... Julia, också väldigt bra låt, Anders Fernette, inte lika bra, men helt OK... Inga låtar jag kan gå och nynna på så nu, för de satte sig inte så, men de var ändå bra båda två!!!

Och HÄRLIGT att man nu kan lyssna OBEHINDRAT på ALLA låtar, HÄRLIGT!!! :D Sitter här och lyssnar igenom alla 32 låtar nu, men bara en gång var än så länge!!! :P

Måste ju flika in den lilla tippningen jag gjorde för över en vecka sen också, gick väl inte sktibra nu heller... Har inte nån gång lyckats pricka in alla rätt, men varit grymt nära en gång... :P Den här gången blev det 2 av 4 rätt... :P En av varje... ;)

Direkt till final går:
Linda Bengtzing (R) och Melody Club (F) (slutade 7:a och näst sist)

Till Andra Chansen går:
Lasse Stefanz (F) (slutade 5:a) och Linda Pritchard (R)

Bilden är lånad från sr.se

GRATTIS Eric Saade och The Playtones!!!

Hehe ja, nu har det ju gått över en vecka sen denna deltävling avgjordes, men har jag skrivit om de övriga, så SKA jag skriva om denna också!!! That's it!!!

Minns inte såhär i detta nu hur alla låtarna gick, men jag tycker det var ett rätt bra startfält har jag för mig... Min favorit denna kväll var ju Shirley's Angels, och de lyckades ju tyvärr inte direktkvalificera sig, så de får hoppas på att ta en av två platser i Sundsvall nästa vecka istället...

Eric Saade var ju given, det var liksom inget snack om saken!!! Sen är det ju en annan sak om man gillar honom eller inte... (Nej, jag är inget jättefan...)

The Playtones... Njaaaa... Gillar inte dansband, även om detta är lite annorlunda dansband, inte det där "klassiska" dansband... Tyckte inte deras låt var nån höjdare direkt heller... Men men... Så är det...

Sara Varga överraskade ju faktiskt, och ja, jag gillade hennes låt!!! Hade inga direkta förväntningar alls på henne, har inte hört henne så mycket innan, så jag visste liksom inte hur hon lät och vilken typ av musik hon sjöng...men ja, hon var bra, och det var kul att hon gick till Andra Chansen...

Annars gillade jag både Linda Sundblad och Sara Lumholdt... Synd bara att de fick sånt problem med ljude, jag tror faktiskt det påverkade utgången lite... De tre första framträdandena var det ju jättestrul med ljudet, tror de hade väldigt dålig medhörning, för det lät inte bra alls på sina ställen... Skitsynd!!!

Vet inte vad mer jag ska skriva riktigt... Blev som sagt liiiiite besviken på utgången av deltävlingen, men men... Så är det ju... Eric Saade var som sagt väntat, och det andra... Ja, finns inte så mcyket att göra ju... :P Bara att hålla tummarna för Shirely och hennes änglar nu på lördag istället då!!!

Ang. tippningen giock det ju rätt åt skogen för mig även denna veckan, hahahaha... :P Prickade väl in ett enda rätt bara, hahaha... :P

Direkt till final går:
Eric Saade (R) och Shirley’s Angels (F) (gick till Andra Chansen)

Till Andra Chansen går:
Sebastian (F) (slutade 5:a) och Linda Sundblad (F) (slutade 7:a)

Bilden är lånad från sr.se

fredag 18 februari 2011

Melodifestivalen 2011 - Deltävling 4: Från Malmö Arena, Malmö

Känns väldkigt konstigt detta, att skriva en hel vecka i förväg, men jag måste göra det, är inte säker på att jag hinner det nästa lördag...

Fjärde och sista deltävlingen för i år sänds från Malmö och Malmö Arena:
Detta är startfältet för den kvällen:

1. Melody Club - The Hunter

2. Julia Alvgard - Better or Worse

3. Lasse Stefanz - En blick och nånting händer

4. Linda Pritchard - Alive

5. Anders Fernette - Run

6. Linda Bengtzing - E det fel på mej

7. Nicke Borg - Leaving Home

8. Love Generation - Dance Alone

Jag tyckte även denna deltävling var ganska svårtippad, men här min tippning iallafall:

Direkt till final går:
Linda Bengtzing och Melody Club

Till Andra Chansen går:
Lasse Stefanz och Linda Pritchard

Vi får väl se nästa lördag hur många rätt jag verkligen har, haha... :P

torsdag 17 februari 2011

Melodifestivalen 2011 - Deltävling 3: Från Cloetta Center, Linköping

Ja, blir lite tidigt, ganska långt innan, denna gång, men eftersom vi åker bort tidigt på lördag, så kan jag inte lägga upp det då... Och eftersom jag kommer vara boirta även nästa lördag, så kommer tippningen för den deltävlingen, den fjärde och sista, läggas upp redan imorgon... Bara så ni vet... :P Och ja, jag skiter faktiskt i vad ni säger i den frågan...

Veckans deltävling sänds från Cloetta Center i Linköping... Och jag skulle ha varit dääääääääääääär, och sett allt live!!! Var SÅ nöra att köpa biljetter... Tills jag fick reda på att vi är i Lofsdalen den lördagen!!! Damn it!!! Kunde det inte varit förra lördagen istället... Bläää!!!

Iallafall, Linköping är platsen denna veckan:
Veckans startfält ser ut som följer:

1. Linda Sundblad - Lucky You

2. Simon Forsberg - Tid att andas

3. Sara Lumholdt - Enemy

4. The Playtones - The King

5. Shirley's Angels - I Thought It Was Forever

6. Sebastian - No One Else Could

7. Sara Varga - Spring för livet

8. Eric Saade - Popular

Tycker det är grymt svårtippat även denna gång, många stora artister med, och utan att ha hört låtarna blir det ju ännu svårare... Men jag måste nog ändå tippa på följande sätt:

Direkt till final går:
Eric Saade (känns fasktiskt given, efter förra årets succé) och Shirley's Angels (jag hoppas verkligen det iallafall)

Till Andra Chansen går:
Sebastian och Linda Sundblad

Bläää!!! Är som sagt sjukt osäker även denna gång, men jag får nöja mig med det här... :P Är säker helt ute och cyklar den här veckan också, men men, hahaha... :P