Ja, det är sånt här jag roar mig med såhär på vardagskvällarna, i väntan på att sömnen (som jag by the way får alldeles för lite av) ska infinna sig:
Notera publikjublet på slutet här, så jävla bäst, hahaha!!! :P
Visar inlägg med etikett YouTube. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett YouTube. Visa alla inlägg
onsdag 16 mars 2011
söndag 30 januari 2011
Minns ni??!! ;) - Del 4
Sådärja, då var det dags att slänga upp de 8 bidragen från den sista deltävlingen förra året, som sändes från Malmö... Detta var en deltävling där det var ganska gott om gamla Idol-deltagare, både som solo, och även i grupp... Men det var också lite av en "comebackernas deltävling", två ganska rutinerade artister, och som båda tävlat i Mellon tidigare, men dock för bra många år sen sist, gjorde comeback i tävlingen, och båda just i denna, den sista deltävlingen, också...
Först ut där var en gammal Idol-deltagare, hon kom trea 2005, och ställde upp i Melodifestivalen för andra gången, Sibel, den här gången med låten "Stop":
Nummer 2 var Py Bäckman med låten "Magisk stjärna":
Den tredje artisten i Malmö var NEO med låten "Human Frontier":
Nummer 4 var en grupp, jag hade inte hört talas om den sammansättningen förut, fyra gamla Idol-deltagare, som ingen av de nådde nån direkt topp-placering i Idol, nån, eller flera, tror jag t.o.m. åkte ut i slutaudition... Gruppen kallar sig Lovestoned och de sjöng låten "Thursdays" i Malmö:
Efter dessa gamla Idol-deltagare kom ytterligare en gammal Idol-deltagare, som dock lyckades liiite bättre i Idol, blev väl femma eller nåt sånt 2008, och ni som hänger med har nog listat ut vem jag menar... ;-) Det var ju hon som till slut skulle visa sig dra det längsta strået och vinna hela alltet 2010... Jag snackar förstås om allas vår Anna Bergendahl, som gjorde sitt stora genombrott i detta sammanhang, kan man ju lugnt säga... Låten hon sjöng kan ni väl vid det här laget, och vi minns nog alla även vad den hette, just det, "This is my life" ;-):
En artist gjorde, kan man ju säga, Melodifestival-comeback, efter många många år... Nämligen Pernilla Wahlgren... Hon sjöng den ganska karaktäristiska schlagerlåten "Jag vill om du vågar":
Sen var det dags för en pojkgrupp, en grupp med ganska unga killar... De kallar sig Noll disciplin och låten de sjöng hette "Idiot":
Sist ut i fjärde och sista deltävlingen i Malm, och därmed sist ut som liksom första framträdande i Melodifestivalen 2010, var en annan artist som gjorde Melodifestivaldebut efter massa massa år... Jag snackar såklart om Peter Jövback, han sjöng den lite sorgliga balladen "Hollow":
I denna, den sista deltävlingen 2010, var det Anna Bargendahl och Peter Jöback som knep de två direktplatserna till finalen i Globen... Till Andra Chansen i Örebro gick Pernilla Wahlgren och NEO...
Sen en vecka senare när Andra Chansen avgjordes i Conventum Arena i Örebro lyckades ju som bakant Pernilla Wahlgren ta sig vidare till finalen i Globen också... ;-)
Och sen i finalen i Globen gick ju Anna Bargendahl, som från början ju tävlat i denna deltävling, och vann hela tävlingen!!! Så summa summarum kan man ju på ett saätt säga att detta blev den mest lyckosamma deltävlingenm... ;-) Hahaha... :-P
Först ut där var en gammal Idol-deltagare, hon kom trea 2005, och ställde upp i Melodifestivalen för andra gången, Sibel, den här gången med låten "Stop":
Nummer 2 var Py Bäckman med låten "Magisk stjärna":
Den tredje artisten i Malmö var NEO med låten "Human Frontier":
Nummer 4 var en grupp, jag hade inte hört talas om den sammansättningen förut, fyra gamla Idol-deltagare, som ingen av de nådde nån direkt topp-placering i Idol, nån, eller flera, tror jag t.o.m. åkte ut i slutaudition... Gruppen kallar sig Lovestoned och de sjöng låten "Thursdays" i Malmö:
Efter dessa gamla Idol-deltagare kom ytterligare en gammal Idol-deltagare, som dock lyckades liiite bättre i Idol, blev väl femma eller nåt sånt 2008, och ni som hänger med har nog listat ut vem jag menar... ;-) Det var ju hon som till slut skulle visa sig dra det längsta strået och vinna hela alltet 2010... Jag snackar förstås om allas vår Anna Bergendahl, som gjorde sitt stora genombrott i detta sammanhang, kan man ju lugnt säga... Låten hon sjöng kan ni väl vid det här laget, och vi minns nog alla även vad den hette, just det, "This is my life" ;-):
En artist gjorde, kan man ju säga, Melodifestival-comeback, efter många många år... Nämligen Pernilla Wahlgren... Hon sjöng den ganska karaktäristiska schlagerlåten "Jag vill om du vågar":
Sen var det dags för en pojkgrupp, en grupp med ganska unga killar... De kallar sig Noll disciplin och låten de sjöng hette "Idiot":
Sist ut i fjärde och sista deltävlingen i Malm, och därmed sist ut som liksom första framträdande i Melodifestivalen 2010, var en annan artist som gjorde Melodifestivaldebut efter massa massa år... Jag snackar såklart om Peter Jövback, han sjöng den lite sorgliga balladen "Hollow":
I denna, den sista deltävlingen 2010, var det Anna Bargendahl och Peter Jöback som knep de två direktplatserna till finalen i Globen... Till Andra Chansen i Örebro gick Pernilla Wahlgren och NEO...
Sen en vecka senare när Andra Chansen avgjordes i Conventum Arena i Örebro lyckades ju som bakant Pernilla Wahlgren ta sig vidare till finalen i Globen också... ;-)
Och sen i finalen i Globen gick ju Anna Bargendahl, som från början ju tävlat i denna deltävling, och vann hela tävlingen!!! Så summa summarum kan man ju på ett saätt säga att detta blev den mest lyckosamma deltävlingenm... ;-) Hahaha... :-P
lördag 29 januari 2011
Minns ni??!! ;) - Del 3
Var ju inte hemma förra veckan, så då blev det inget... ;-) Men nu fortsätter vi den här helgen istället.. :-P Sista helgen innan det är dags f.ö. ;-) EN VECKA KVAAAAR idag!!! :-D Woooohooo!!! :-D
Men minns ni förra året, vi fortsätter med tillbakablicken från förra året, vi är nu inne på deltävling 3... 2010 alltså...
Tredje deltävlingen var i Göteborg, och först ut där var min favoritgrupp, Alcazar, med sin låt "Headlines":
Nummer 2 var Johannes Bah Kuhnke och låten hette Tonight:
Sen kom Elin Lanto med sin låt "Doctor Doctor":
Nummer 4 var Erik Linder, som en gång var med i Talang, som tävlade med balladen "Hur kan jag tro på kärlek":
Ballad och lugn byttes mot lite mer fart... Nästa man ut var Getty Domein med sin afrikanska låt "Yeba":
De unga tjejerna i gruppen Timoteij, som skulle visa sig skrälla ordentligt, gick ut som nummer 6 i Göteborg... Låten hette "Kom":
Dags för nästa Idol-.artist då, den här deltävlingens f.d. Idol.deltagare, Darin... Låten hette ju "You're out of my life":
Sist ut i näst sista deltävlingen förra året, i Göteborg, var tjejerna i hårdrocksgruppen Crucified Barbara... De sjöng låten "Heaven or hell":
Direkt till finalen från denna deltävling, i Göteborg, gick, inte helt oväntat, Darin, och, lite mer oväntant, eller väldigt oväntat skulle jag säga, tjejerna i Timoteij... De skrällde rejält och knep den andra direktplatsen till finlaen i Globen... Till Andra Chansen gick hårdrockstjejerna i Crucified Barbara och en annan grupp, Alcazar...
Imorrn kör vi sista tillbakablicksinlägget, med alla 8 bidragen från fjärde och sista deltävlingen i Melodifestivalen 2010... ;-) Häng med då vettja!!! :-P
Men minns ni förra året, vi fortsätter med tillbakablicken från förra året, vi är nu inne på deltävling 3... 2010 alltså...
Tredje deltävlingen var i Göteborg, och först ut där var min favoritgrupp, Alcazar, med sin låt "Headlines":
Nummer 2 var Johannes Bah Kuhnke och låten hette Tonight:
Sen kom Elin Lanto med sin låt "Doctor Doctor":
Nummer 4 var Erik Linder, som en gång var med i Talang, som tävlade med balladen "Hur kan jag tro på kärlek":
Ballad och lugn byttes mot lite mer fart... Nästa man ut var Getty Domein med sin afrikanska låt "Yeba":
De unga tjejerna i gruppen Timoteij, som skulle visa sig skrälla ordentligt, gick ut som nummer 6 i Göteborg... Låten hette "Kom":
Dags för nästa Idol-.artist då, den här deltävlingens f.d. Idol.deltagare, Darin... Låten hette ju "You're out of my life":
Sist ut i näst sista deltävlingen förra året, i Göteborg, var tjejerna i hårdrocksgruppen Crucified Barbara... De sjöng låten "Heaven or hell":
Direkt till finalen från denna deltävling, i Göteborg, gick, inte helt oväntat, Darin, och, lite mer oväntant, eller väldigt oväntat skulle jag säga, tjejerna i Timoteij... De skrällde rejält och knep den andra direktplatsen till finlaen i Globen... Till Andra Chansen gick hårdrockstjejerna i Crucified Barbara och en annan grupp, Alcazar...
Imorrn kör vi sista tillbakablicksinlägget, med alla 8 bidragen från fjärde och sista deltävlingen i Melodifestivalen 2010... ;-) Häng med då vettja!!! :-P
söndag 16 januari 2011
Minns ni??!! ;) - Del 2
Japp, vi fotrsätter med det vi höll på med igår, idag blir det andra deltävlingen förra året, som sändes från Sandviken...
Först ut där var Eric Saade med sin låt "Manboy"... Man kan ju lugnt säga att han gjorde sitt stora genombrott här:
Andra Genearationen och Dogge Doggelito med sin raplåt "Hippare Hoppare":
Nummer 3 i andra deltävlingen 2010 var Anna-Maria Espinosa, låten hette "Innan alla ljusen brunnit ut":
Det fjärde bidraget var 2010 års webbjoker, Highlights och MiSt med låten Come and get me now":
Pauline - Sucker for love:
Andreas Johnson var med igen 2010, då hette låten "We can work it out":
Nummer 7, Kalle Moraeus och Orsa Spelmän - Underbart... Tyvärr funkade inte den videon som fanns från deras framträdande i Mello, så det fick bli ett annat framtrdäande istället, Skansen på nationaldagen:
Sist ut i andra deltävlingen 2010 var Hanna Lindblad med låten Manipulated:
Direkt till final den veckan gick Eric Saade och Andreas Johnoson och till Andra Chansen gick Pauline och Kalle Moraeus & Orsa Spelmän... Dock lyckades ingen av de sen ta sig vidare därfirån till finalen...
Först ut där var Eric Saade med sin låt "Manboy"... Man kan ju lugnt säga att han gjorde sitt stora genombrott här:
Andra Genearationen och Dogge Doggelito med sin raplåt "Hippare Hoppare":
Nummer 3 i andra deltävlingen 2010 var Anna-Maria Espinosa, låten hette "Innan alla ljusen brunnit ut":
Det fjärde bidraget var 2010 års webbjoker, Highlights och MiSt med låten Come and get me now":
Pauline - Sucker for love:
Andreas Johnson var med igen 2010, då hette låten "We can work it out":
Nummer 7, Kalle Moraeus och Orsa Spelmän - Underbart... Tyvärr funkade inte den videon som fanns från deras framträdande i Mello, så det fick bli ett annat framtrdäande istället, Skansen på nationaldagen:
Sist ut i andra deltävlingen 2010 var Hanna Lindblad med låten Manipulated:
Direkt till final den veckan gick Eric Saade och Andreas Johnoson och till Andra Chansen gick Pauline och Kalle Moraeus & Orsa Spelmän... Dock lyckades ingen av de sen ta sig vidare därfirån till finalen...
lördag 15 januari 2011
Minns ni??!! ;) - Del 1
Idag är det 4 veckor kvar till "den stora dagen"!!! 4 VECKOR!!! INGENTING ju!!! Wooohooo!!! :P Kommer gå skitfort dessutom, haha... :P
En del av er vet nog vad jag menar... ;) Ni andra, låtarna kan nog ge er en ledtråd... :P Tänkte köra med ALLA, SAMTLIGA låtar, från förra året, varje deltävling de två närmaste lördagarna och söndagarna, blir det ju, då det är 4 deltävlingar... :P Sen har jag kört alla låtar som tävlade förra året... ;)
Först ut alltså, deltävling 1 2010, som var i Örnsköldsvik...
Först ut i Örnsköldsvik, och alltså först ut av alla förra året, var Olas med sin låt "Unstoppable (the return of Natalie)":
Nummer 2, Jenny Silver - A place to stay (ni får leva med presentationen i början):
Nummer 3, Linda Pritchard - (Youre making me) Hot hot hot:
Nummer 4 var gruppen Pain of Salvation med sin låt "Road Salt" (även här är det presentation med):
5. Anders Ekborg - The Saviour (Il Salvatore):
Nummer 6 var hon vi nu ser i Let's Dance, Jessica Andersson, låten hette "I did it for love":
Nummer 7 var Frispråkarn med "Singel":
Och så, sist ut i Örnsköldsvik, var Salem Al Fakir, som var den veckans joker, med sin låt "Keep on walking":
Direkt till final gick Ola och Salem, och Pain of Salvation och Jessica Andersson gick till Andra Chansen... Och därifrån lkyckades faktiskt Jessica Andersson ta sig vidare till final... Så från denna deltävling blev det alltså till slut tre finalister...
En del av er vet nog vad jag menar... ;) Ni andra, låtarna kan nog ge er en ledtråd... :P Tänkte köra med ALLA, SAMTLIGA låtar, från förra året, varje deltävling de två närmaste lördagarna och söndagarna, blir det ju, då det är 4 deltävlingar... :P Sen har jag kört alla låtar som tävlade förra året... ;)
Först ut alltså, deltävling 1 2010, som var i Örnsköldsvik...
Först ut i Örnsköldsvik, och alltså först ut av alla förra året, var Olas med sin låt "Unstoppable (the return of Natalie)":
Nummer 2, Jenny Silver - A place to stay (ni får leva med presentationen i början):
Nummer 3, Linda Pritchard - (Youre making me) Hot hot hot:
Nummer 4 var gruppen Pain of Salvation med sin låt "Road Salt" (även här är det presentation med):
5. Anders Ekborg - The Saviour (Il Salvatore):
Nummer 6 var hon vi nu ser i Let's Dance, Jessica Andersson, låten hette "I did it for love":
Nummer 7 var Frispråkarn med "Singel":
Och så, sist ut i Örnsköldsvik, var Salem Al Fakir, som var den veckans joker, med sin låt "Keep on walking":
Direkt till final gick Ola och Salem, och Pain of Salvation och Jessica Andersson gick till Andra Chansen... Och därifrån lkyckades faktiskt Jessica Andersson ta sig vidare till final... Så från denna deltävling blev det alltså till slut tre finalister...
fredag 31 december 2010
Drygt 12 timmar kvar...
Ja, det börjar närma sig nu... Det nya året... 2011... Snart ska man vänja sig vid att skriva 2011 istället för 2010... GALET ju!! :O Jag har ju knappt hunnit vänja mig vid att skriva 2010, hahaha... :P
Ska strax iväg här... Är bjuden på grötlunch hos päronen klockan 12, och sen blir jag väl kvar där resten av dagen/kvällen/natten... Emma ska jobba i princip hela dagen idag, så henne tänker vi lite extra på...
Och ja, nykter blir jag ikväll, firar ju bara med familjen så.. :P Några droppar vin kanske jag tar iofs, men inte mer... :P Jo, lite champagne vid tolvslaget också såklart, men allt är så små mängder, så det kommer knappt märkas att jag druckit, haha... :P Ser ingen anledning att supa idag, helt ärligt, vad är vitsen med att supa bort hela nyårsafton??!! För mig handlar det mer om att ha trevligt och invänta tolvslaget tillsammans, kanske göra nåt roligt under tiden... Brukar mest bli TV för våran del iofs, men ändå...
Några fyrverkerier blir det inte för oss heller, det har vi aldrig haft... Men är ju så många andra i grannskapet som har det, så det brukar lösa sig ändå, hehe... :P Dock är Theia livrädd, så för henne är nyårsafton ingen rolig historia alls!!! :/ STACKARN!!! Hela förra nyårsaftonen låg hon under soffan och gömde sig, kraken... :/
Nej, fyllefester på nyårsafton har jag då aldrig förstått mig på... Jag vill MINNAS nyårsafton och inte vakna upp bakis och ev. ångerfull dagen efter...
Hoppas fler vill göra det också!!!
Men nej, nu måste jag nog sticka strax...
Hoppas ni får en helt underbar nyårsafton allihopa!!! Årets absolut sista dag...
Så jag önskar er alla Gott Slut på 2010 och ett Riktigt
Hoppas 2011 blir ett riktigt bra år för er alla, och att det bjuder på massa glädje och lycka!!!
Och hoppas att 2010 varit ett bra år för er alla!!!
TACK för i år!!! (Väl mött igen nästa år, haha... :P)
Ska strax iväg här... Är bjuden på grötlunch hos päronen klockan 12, och sen blir jag väl kvar där resten av dagen/kvällen/natten... Emma ska jobba i princip hela dagen idag, så henne tänker vi lite extra på...
Och ja, nykter blir jag ikväll, firar ju bara med familjen så.. :P Några droppar vin kanske jag tar iofs, men inte mer... :P Jo, lite champagne vid tolvslaget också såklart, men allt är så små mängder, så det kommer knappt märkas att jag druckit, haha... :P Ser ingen anledning att supa idag, helt ärligt, vad är vitsen med att supa bort hela nyårsafton??!! För mig handlar det mer om att ha trevligt och invänta tolvslaget tillsammans, kanske göra nåt roligt under tiden... Brukar mest bli TV för våran del iofs, men ändå...
Några fyrverkerier blir det inte för oss heller, det har vi aldrig haft... Men är ju så många andra i grannskapet som har det, så det brukar lösa sig ändå, hehe... :P Dock är Theia livrädd, så för henne är nyårsafton ingen rolig historia alls!!! :/ STACKARN!!! Hela förra nyårsaftonen låg hon under soffan och gömde sig, kraken... :/
Nej, fyllefester på nyårsafton har jag då aldrig förstått mig på... Jag vill MINNAS nyårsafton och inte vakna upp bakis och ev. ångerfull dagen efter...
Hoppas fler vill göra det också!!!
Men nej, nu måste jag nog sticka strax...
Hoppas ni får en helt underbar nyårsafton allihopa!!! Årets absolut sista dag...
Så jag önskar er alla Gott Slut på 2010 och ett Riktigt
GOTT NYTT ÅR!!!
Hoppas 2011 blir ett riktigt bra år för er alla, och att det bjuder på massa glädje och lycka!!!
Och hoppas att 2010 varit ett bra år för er alla!!!
TACK för i år!!! (Väl mött igen nästa år, haha... :P)
måndag 18 oktober 2010
Song to heaven
Oj, vad dålig jag är på att skriva här nu märker jag... SKÄRPNING!!! Sitter i skolan nu, har lunchrast... :P Så då kan jag väl passa på att blogga lite då... :P Slänger upp en låt idag...
Det blir en låt från Världens Barn-galan som sändes i SVT1 i fredags kväll, men jag såg reprisen i lördags... Dock hörde jag den här låten redan i fredags, då den lyckades prickas in under en paus från Idol... :P Och ja, jag blev STÖRTKÄR direkt!!! SÅ underbar!!! :D När jag lyssnar på den nu, är det tredje gången ever som jag hör den... :P Senare har jag också fått veta att det är Molly Sandén som skrivit låten, wow!!! (Nej, brukar inte kolla sånt så noga, brukar bara kolla vad låten heter, hahaha... :P) Jaja, här kommer den, lyssna och se vad ni tycker:
Det blir en låt från Världens Barn-galan som sändes i SVT1 i fredags kväll, men jag såg reprisen i lördags... Dock hörde jag den här låten redan i fredags, då den lyckades prickas in under en paus från Idol... :P Och ja, jag blev STÖRTKÄR direkt!!! SÅ underbar!!! :D När jag lyssnar på den nu, är det tredje gången ever som jag hör den... :P Senare har jag också fått veta att det är Molly Sandén som skrivit låten, wow!!! (Nej, brukar inte kolla sånt så noga, brukar bara kolla vad låten heter, hahaha... :P) Jaja, här kommer den, lyssna och se vad ni tycker:
Etiketter:
Onödigt,
Svammel,
TV,
Välgörenhet,
YouTube
måndag 31 maj 2010
Oooooopa!!!
Haha, här får du Lina... ;) Ja, jag tillägnar det här inlägget till min kära lillasyster, bara för att hon numera går omkring och skriker "Opa!" i tid och otid, haha... :P Denna är för dig:
Veckans låt: Lena - Satellite (Ganska given va??!)
Etiketter:
Melodifestivalen,
Onödigt,
Svammel,
Tråk,
Veckans låt,
YouTube
söndag 30 maj 2010
När ska det bli SPÄNNANDE igen??!!
Hmmm ja, har ju egentligen sagt att jag inte ska skriva nåt mer om det här, men fan, jag måste göra det ändå...
Är jag nöjd? NEJ!!! Är jag glad? NEJ!!! Är jag förvånad? NEEEJ!!! Inte det heller!!!
Är jag besviken? JA!!! Är jag ledsen? JA!!!
Mmm jo, jag är både ledsen och besviken, men dock inte ALLS förvånad!!! Nej, det var ju ganska klart vilka som skulle vinna!!! Jag förstod för längesen att Tyskland skulle vinna... Vilket ärligt talat är jävligt trist!!! Ja, jag tycker det är skittråkigt faktiskt, att man vet så långt i förväg vem som ska vinna... Var är SPÄNNINGEN i det??!!
Nej, nån annan skulle ha vunnit, that's it!!!
Jag hatar såna där på ett sätt tydliga förhandstippningar... Visst att man kan hålla på att spekulera, och prata om vem som EVENTUELLT kommer att vinna, men sånt där, nej, det bara förstör ju allt...
Det blir aldrig spännande, och vad är det roliga med det??!! :O Ärligt talat!!! Spänningen under omröstningen är ju en del av tävlingen, och om den spänningen försvinner så förstör det ju halva tävlingen... Helt seriöst!!! Visst, nu var det iallafall lite spännande till en början, men halvvägs in i omröstningen insåg man ju att det man hela tiden anat och litegrann "fasat för" skulle inträffa...
NÄR ska tävligen bli SPÄNNANDE igen??!! Jag är så trött på alla givna vinnare!!! Varför inte bara skippa allt förhandssnack och "vem som är favorit" och allt, så man slipper sånt där... Jag personligen är iallafall väldigt känslig för sånt där, har svårt att läsa om vem som är storfavorit och bla bla bla... Skippa det snacket och gör tävlingen mer oviss, för oss utomstående åtminstone!!!
Det har varit likadant i Idol de senaste 2 säsongerna också... Man har vetat efter halva tävlingen vem som kommer vinna!!! Är det så roligt??!! Nej, JAG tycker INTE det iallafall!!!
OK, det var ju iallafall liiite mer spännande och ovisst än förra året, då var ju det enda man snackade om Norge och deras "fantastiska" Alexander Rybak... Det var ju nästan så man ville hoppa över att kolla på tävlingen, för den var ju redan avgjord... MEN, som den schlagernörd jag är, säger det ju emot mina principer att inte titta, så där satt jag och "genomled" 3 timmar av "Alexander Rybak-hysteri", bara för att jag är den jag är, och måste titta... :P Och så omrästningen, som jag ärligt talat tappade intresse och fokus för efter typ... 5 länder... "Och så våran 12-poängare går till... Norge!!!" "Vaa nejmen jaha, är det SANT??!! Det hade man ju ALDRIG kunnat tro!!!" (Eller vänta nu, jooo...) Och så när alla länder hade röstat... Nejmen ojdå, vann han??!! Vad förvånande då!!! Eller INTE!!! Kom igen, det tar ju bort så otroligt mycket av tävligen när det blir så... Nej, jag är INTE glad över det!!!
För andra året i rad vinner nån som jag inte gillar... Och på ett sätt som jag inte heller känner mig speciellt bekväm med... Dock tycker jag ändå tyska Lena är på långa vägar bättre än Alexander "Jag-måste-ha-med-mig-min-fiol-överallt" Rybak, och hans låt som hade spelats sönder på radio flera veckor innan han gick och vann tävlingen (och nej, inte en enda av de övriga ländernas bidrag hade överhuvudtaget nämnts, och än mindre spelats, på radio innan... Hur rätt är det??!! Egentligen??!! Hade det inte varit för detta faktum, hade jag garanterat inte hatat Rybak så mycket som jag gör... Faktum är ju faktiskt att jag också gillade honom innan, haha... :P Ja, så kan det vara...)
Men ja, som sagt, Lena har ändå nåt... Det är inte min typ av låt, men ja, jag vet ju det, det är ju sånt som är populärt nuförtiden, det är bara det att jag har inte riktigt samma musiksmak som de flesta andra... Men ja, gillar man Lily Allen, som ju väldigt många gör, hon är ju populär, så är det klart att dettz går hem... Men hon hade väldigt härlig personlighet, och DET gillar jag!!! Som mamma sa, hon är verkligen ingen diva iallafall!!! (Jämfört med t.ex. Azerbadjzans artist, som vi såg intervju med i "uppvärmningsprogrammet" precis innan tävlingen, där sdnackar vi diva!!!) Nej, Lena var verkligen otroligt härlig, helt naturlig och otroligt charmig faktiskt, hihi... ;) Det får hon iallafall tummen upp för!!!
Ja, Tyskland vann, och det VAR inget förvånande besked!!! Men grattis alla ni som gillade Tyskland, vilket är typ de flesta jag känner... Kul för er!!! ;)
Men jag är ju INTE glad över det direkt, det var ju ingen av mina favoriter direkt... :(
Men men, jag ska inte vara bitter, grattis Tyskland!!!
"Mitt" Georgien hamnade till sist på 9:one plats f.ö., inte helt illa, topp-10 iallafall... :P Bra jobbat Georgien!!! ;)
Se blev jag också väldigt ledsen när de avslöjade Sveriges placering i semifinalen, och jag insåg att vi missat finalen med minimal marginal... Vi hamnade på ELFTE PLATS, endast 5 POÄNG efter Cypern, som fick den sista finalpltsen!!! Fy fan, vad SURT alltså!!! 5 ynka små jävla poäöng!!! Fatta, hade vi fått 5, eller OK, 6 poäng mer, hade vi varit i final!!! Och jag tror faktiskt att vi hade placerat oss ganska bra i finalen, för enligt rykten var det många länder som gillade våran låt och Anna Bergendahl... Så jag tror att vi hade fått den bästa placeringen på 5 år... (2004 blev vi 6:a, det var senaste gången vi fick en bra placering...)
Bara för att MIN favorit var Georgien, nu när det inte gick att heja på Sverige, så tänker jag hylla Sofia Nizharadze härinne, med att lägga upp hennes låt:
Ett LÅNGT inlägg blev det, men jag kan lova er att det känns lite bättre nu, när jag fått släppa ur mig lite ilska, haha.. :P Tack för att ni orkat läsa!!! Och förlåt att jag tog upp så mycket av er dyrbara tid!!!
Är jag nöjd? NEJ!!! Är jag glad? NEJ!!! Är jag förvånad? NEEEJ!!! Inte det heller!!!
Är jag besviken? JA!!! Är jag ledsen? JA!!!
Mmm jo, jag är både ledsen och besviken, men dock inte ALLS förvånad!!! Nej, det var ju ganska klart vilka som skulle vinna!!! Jag förstod för längesen att Tyskland skulle vinna... Vilket ärligt talat är jävligt trist!!! Ja, jag tycker det är skittråkigt faktiskt, att man vet så långt i förväg vem som ska vinna... Var är SPÄNNINGEN i det??!!
Nej, nån annan skulle ha vunnit, that's it!!!
Jag hatar såna där på ett sätt tydliga förhandstippningar... Visst att man kan hålla på att spekulera, och prata om vem som EVENTUELLT kommer att vinna, men sånt där, nej, det bara förstör ju allt...
Det blir aldrig spännande, och vad är det roliga med det??!! :O Ärligt talat!!! Spänningen under omröstningen är ju en del av tävlingen, och om den spänningen försvinner så förstör det ju halva tävlingen... Helt seriöst!!! Visst, nu var det iallafall lite spännande till en början, men halvvägs in i omröstningen insåg man ju att det man hela tiden anat och litegrann "fasat för" skulle inträffa...
NÄR ska tävligen bli SPÄNNANDE igen??!! Jag är så trött på alla givna vinnare!!! Varför inte bara skippa allt förhandssnack och "vem som är favorit" och allt, så man slipper sånt där... Jag personligen är iallafall väldigt känslig för sånt där, har svårt att läsa om vem som är storfavorit och bla bla bla... Skippa det snacket och gör tävlingen mer oviss, för oss utomstående åtminstone!!!
Det har varit likadant i Idol de senaste 2 säsongerna också... Man har vetat efter halva tävlingen vem som kommer vinna!!! Är det så roligt??!! Nej, JAG tycker INTE det iallafall!!!
OK, det var ju iallafall liiite mer spännande och ovisst än förra året, då var ju det enda man snackade om Norge och deras "fantastiska" Alexander Rybak... Det var ju nästan så man ville hoppa över att kolla på tävlingen, för den var ju redan avgjord... MEN, som den schlagernörd jag är, säger det ju emot mina principer att inte titta, så där satt jag och "genomled" 3 timmar av "Alexander Rybak-hysteri", bara för att jag är den jag är, och måste titta... :P Och så omrästningen, som jag ärligt talat tappade intresse och fokus för efter typ... 5 länder... "Och så våran 12-poängare går till... Norge!!!" "Vaa nejmen jaha, är det SANT??!! Det hade man ju ALDRIG kunnat tro!!!" (Eller vänta nu, jooo...) Och så när alla länder hade röstat... Nejmen ojdå, vann han??!! Vad förvånande då!!! Eller INTE!!! Kom igen, det tar ju bort så otroligt mycket av tävligen när det blir så... Nej, jag är INTE glad över det!!!
För andra året i rad vinner nån som jag inte gillar... Och på ett sätt som jag inte heller känner mig speciellt bekväm med... Dock tycker jag ändå tyska Lena är på långa vägar bättre än Alexander "Jag-måste-ha-med-mig-min-fiol-överallt" Rybak, och hans låt som hade spelats sönder på radio flera veckor innan han gick och vann tävlingen (och nej, inte en enda av de övriga ländernas bidrag hade överhuvudtaget nämnts, och än mindre spelats, på radio innan... Hur rätt är det??!! Egentligen??!! Hade det inte varit för detta faktum, hade jag garanterat inte hatat Rybak så mycket som jag gör... Faktum är ju faktiskt att jag också gillade honom innan, haha... :P Ja, så kan det vara...)
Men ja, som sagt, Lena har ändå nåt... Det är inte min typ av låt, men ja, jag vet ju det, det är ju sånt som är populärt nuförtiden, det är bara det att jag har inte riktigt samma musiksmak som de flesta andra... Men ja, gillar man Lily Allen, som ju väldigt många gör, hon är ju populär, så är det klart att dettz går hem... Men hon hade väldigt härlig personlighet, och DET gillar jag!!! Som mamma sa, hon är verkligen ingen diva iallafall!!! (Jämfört med t.ex. Azerbadjzans artist, som vi såg intervju med i "uppvärmningsprogrammet" precis innan tävlingen, där sdnackar vi diva!!!) Nej, Lena var verkligen otroligt härlig, helt naturlig och otroligt charmig faktiskt, hihi... ;) Det får hon iallafall tummen upp för!!!
Ja, Tyskland vann, och det VAR inget förvånande besked!!! Men grattis alla ni som gillade Tyskland, vilket är typ de flesta jag känner... Kul för er!!! ;)
Men jag är ju INTE glad över det direkt, det var ju ingen av mina favoriter direkt... :(
Men men, jag ska inte vara bitter, grattis Tyskland!!!
"Mitt" Georgien hamnade till sist på 9:one plats f.ö., inte helt illa, topp-10 iallafall... :P Bra jobbat Georgien!!! ;)
Se blev jag också väldigt ledsen när de avslöjade Sveriges placering i semifinalen, och jag insåg att vi missat finalen med minimal marginal... Vi hamnade på ELFTE PLATS, endast 5 POÄNG efter Cypern, som fick den sista finalpltsen!!! Fy fan, vad SURT alltså!!! 5 ynka små jävla poäöng!!! Fatta, hade vi fått 5, eller OK, 6 poäng mer, hade vi varit i final!!! Och jag tror faktiskt att vi hade placerat oss ganska bra i finalen, för enligt rykten var det många länder som gillade våran låt och Anna Bergendahl... Så jag tror att vi hade fått den bästa placeringen på 5 år... (2004 blev vi 6:a, det var senaste gången vi fick en bra placering...)
Bara för att MIN favorit var Georgien, nu när det inte gick att heja på Sverige, så tänker jag hylla Sofia Nizharadze härinne, med att lägga upp hennes låt:
Ett LÅNGT inlägg blev det, men jag kan lova er att det känns lite bättre nu, när jag fått släppa ur mig lite ilska, haha.. :P Tack för att ni orkat läsa!!! Och förlåt att jag tog upp så mycket av er dyrbara tid!!!
Etiketter:
Gnäll,
Melodifestivalen,
Onödigt,
YouTube
torsdag 20 maj 2010
Kanske dags för en liten uppdatering igen...
Jadå, är hemma igen från Öland nu... ;) Kom hem i söndags kväll, men har inte orkat blogga sen jag kom hem bara...
Vi hade det skitbra på Öland, men vädret var verkligen inte på våran sida!!! Snacka om att ha otur med vädret, haha... :P Vi hade inte sol en enda dag!!! Det var dimma 3 av 4 dagar, och resten av tiden regnade det!!!
På torsdagen regnade det hela dagen, så vi satt "instängda" i stugan hela dagen, jag och Lina la massa pussel, haha... :P
Fredag hade vi besök av några bekanta från Karlskoga, som hade tagit en lång-weekend på Öland, och bodde på Hornsjöns Pensionat... Vi visade runt dem på norra Öland, och några av sevärdheterna... Vädret var verkligen USELT, det var tät dimma så man såg knappt 5 meter framåt... Vi skulle visa dem Blå Jungfrun, men den fick de aldrig se bakom dimman, haha... :P Efter en tur runt på norra delen av ön bjld vi dem på grillat hemma i stugan... ;) Hade en trevlig kväll... :D
Lördag var det marknad i Sandvik, traditionsenligt... ;) Och mamma tittade såklart, traditionsenligt, på Linedance-uppvisningen, haha... :P Även där träffade vi våra kära vänner från Karlskoga, då vi hade tipsat de om att äta kroppkakor, som de ville prova på, i kvarnen... Så vi följde med dem in i kvarnen, och fikade när de åt kroppkakor... Mamma och pappa smakade Lufsa, haha... :P Sen blev det lite shopping på marknaden, mamma köpte en matta och en rulle soppåsar, och så köpte mamma och jag Ölands-ostar... :P Och inte nog med det, jag bjöd Lina på klubba, som den otroligt snälla systern jag är!!! :P Vad gör man inte... ;) Blev så sugen själv, haha, men kändes dumt att bara köpa till mig själv, haha... :P
Myste till det lite på kvällen, och kollade på TV... :)
Dimman fortsatte på söndagen, men då gjorde vi inte så mycket iallafall, haha... Blev mest att vi städade och packade, och åkte sen vid 13-tiden...
Men ja, trots lite otur med vädret, så hade vi det supermysigt!!! :D TACK mamma, pappa och Lina för en härlig Kristi Himmelsfärdshelg på Öland!!! :D
Blev en lite nostalgisk helg för mig och Lina också, då vi lyssnade mycket på mina gamla skivor... Hade med mig alla gamla skivor jag köpt eller fått genom åren, så allt från de gamla barndomsidolerna från 1997 till den nyaste musiken 2009 genomlyssnades... ;) Tror faktikst vi hann med minst en skiva från varje år... ;) Blev ju några skivor i bilen på väg dit och hem också så... :P
Den här låten var en låt som återkom på flera skivor, och som jag och Lina sjöng glatt och högljutt med i varje gång, haha... :P Det roliga var ju att vi hade sjungit på denna låt bara ett par dagar innan vi hörde den på skivorna den här helgen, haha:
Vi hade det skitbra på Öland, men vädret var verkligen inte på våran sida!!! Snacka om att ha otur med vädret, haha... :P Vi hade inte sol en enda dag!!! Det var dimma 3 av 4 dagar, och resten av tiden regnade det!!!
På torsdagen regnade det hela dagen, så vi satt "instängda" i stugan hela dagen, jag och Lina la massa pussel, haha... :P
Fredag hade vi besök av några bekanta från Karlskoga, som hade tagit en lång-weekend på Öland, och bodde på Hornsjöns Pensionat... Vi visade runt dem på norra Öland, och några av sevärdheterna... Vädret var verkligen USELT, det var tät dimma så man såg knappt 5 meter framåt... Vi skulle visa dem Blå Jungfrun, men den fick de aldrig se bakom dimman, haha... :P Efter en tur runt på norra delen av ön bjld vi dem på grillat hemma i stugan... ;) Hade en trevlig kväll... :D
Lördag var det marknad i Sandvik, traditionsenligt... ;) Och mamma tittade såklart, traditionsenligt, på Linedance-uppvisningen, haha... :P Även där träffade vi våra kära vänner från Karlskoga, då vi hade tipsat de om att äta kroppkakor, som de ville prova på, i kvarnen... Så vi följde med dem in i kvarnen, och fikade när de åt kroppkakor... Mamma och pappa smakade Lufsa, haha... :P Sen blev det lite shopping på marknaden, mamma köpte en matta och en rulle soppåsar, och så köpte mamma och jag Ölands-ostar... :P Och inte nog med det, jag bjöd Lina på klubba, som den otroligt snälla systern jag är!!! :P Vad gör man inte... ;) Blev så sugen själv, haha, men kändes dumt att bara köpa till mig själv, haha... :P
Myste till det lite på kvällen, och kollade på TV... :)
Dimman fortsatte på söndagen, men då gjorde vi inte så mycket iallafall, haha... Blev mest att vi städade och packade, och åkte sen vid 13-tiden...
Men ja, trots lite otur med vädret, så hade vi det supermysigt!!! :D TACK mamma, pappa och Lina för en härlig Kristi Himmelsfärdshelg på Öland!!! :D
Blev en lite nostalgisk helg för mig och Lina också, då vi lyssnade mycket på mina gamla skivor... Hade med mig alla gamla skivor jag köpt eller fått genom åren, så allt från de gamla barndomsidolerna från 1997 till den nyaste musiken 2009 genomlyssnades... ;) Tror faktikst vi hann med minst en skiva från varje år... ;) Blev ju några skivor i bilen på väg dit och hem också så... :P
Den här låten var en låt som återkom på flera skivor, och som jag och Lina sjöng glatt och högljutt med i varje gång, haha... :P Det roliga var ju att vi hade sjungit på denna låt bara ett par dagar innan vi hörde den på skivorna den här helgen, haha:
Veckans låt: Britney Spears - Oops I did it again
tisdag 11 maj 2010
Ketchup
Haha, snacka om minnen.... :P För mig är den här låten Tyskland hösten i 9:an... :P
Förresten, GRATTIS kusinbarn Malva på 13-årsdagen idag!!! :D Tonåring nu, GALET!!! :O Hoppas du har en nice dag iallafall!!! ;)
Förresten, GRATTIS kusinbarn Malva på 13-årsdagen idag!!! :D Tonåring nu, GALET!!! :O Hoppas du har en nice dag iallafall!!! ;)
måndag 26 april 2010
Just a minute
Lina, här är låten du frågade om igår... ;) Just a minute heter den f.ö... ;)
Den tävlade 2008 i deltävlingen i Västerås och gick till final tillsammans med Sanna Nielsen och hennes låt Empty Room... ;)
Den får bli veckans låt den här veckan också... ;)
Den tävlade 2008 i deltävlingen i Västerås och gick till final tillsammans med Sanna Nielsen och hennes låt Empty Room... ;)
Den får bli veckans låt den här veckan också... ;)
Veckans Låt: Rongedal - Just a minute
Etiketter:
Melodifestivalen,
Nostalgi,
Onödigt,
Svammel,
Veckans låt,
YouTube
torsdag 22 april 2010
Snart är det valborg...
Ja, det är bara lite mer än en vecka kvar till denna stora dag!!! Seriöst, jag ÄLSKAR valborg!!! Denna mysiga härliga "högtid", man lyssnar på massa mysiga vårsånger och tittar på elden... Även om valborg inte är så stort här, som i t.ex. Uppsala, så bara ÄLSKAR jag valborg ändå!!! Den valborg här i stan, det firandet vi brukar gå på, är liksom lite nostalgi, för det är nåt vi gjort i alla år... Vissa år har man själv varit med och sjungit och en del år har jag även varit med och spelat med Paraden... Vid Björkborn, ååååh, LOVE IT!!! :D
Även om jag längtar efter en valborg i Uppsala igen nu (är ändå 4 år sen sist), så tycker jag ändå att det går bra att fira valborg här hemma, för det är också mysigt, även om vi inte firar hela dagen, utan det är några timmar på kvällen vid Björkborn, med körsång och sen brasan... Sen träffar man ju alltid massa känt folk där, och för mig som inte gör så mycket på daganra, är det nästan enda gången på året jag träffar några andra bekanta än min egen familj och släkt, haha... :P OK, inte riktigt då, men nästan... :P Haha... Mysigt är det iallafall...
Hade funderingar på att åka till Uppsala över valborg i år, men blir nog inte så nu ändå trots allt... Så jag stsannar nog hemma och åker till Björkborn på kvällen och lyssnar på körerna... Så jag hoppas Lina är med och sjunger med kören i år, så jag kan gå dit och lyssna på henne... ;)
De "obligatoriska" vårsångerna:
Och två andra:
Även om jag längtar efter en valborg i Uppsala igen nu (är ändå 4 år sen sist), så tycker jag ändå att det går bra att fira valborg här hemma, för det är också mysigt, även om vi inte firar hela dagen, utan det är några timmar på kvällen vid Björkborn, med körsång och sen brasan... Sen träffar man ju alltid massa känt folk där, och för mig som inte gör så mycket på daganra, är det nästan enda gången på året jag träffar några andra bekanta än min egen familj och släkt, haha... :P OK, inte riktigt då, men nästan... :P Haha... Mysigt är det iallafall...
Inte jag som tagit bilden...
Hade funderingar på att åka till Uppsala över valborg i år, men blir nog inte så nu ändå trots allt... Så jag stsannar nog hemma och åker till Björkborn på kvällen och lyssnar på körerna... Så jag hoppas Lina är med och sjunger med kören i år, så jag kan gå dit och lyssna på henne... ;)
Förra årets valborgsfirande vid Björkborn...
De "obligatoriska" vårsångerna:
Och två andra:
onsdag 21 april 2010
Johnny Logan - "Kungen" av ESC!!!
Var ett tag sen jag la upp nån sån där ESC-video nu, men tro inte att jag hade glömt det för det... ;) Nej då, så lätt slipper ni inte undan, haha... :P
Johnny Logan är den enda hittills i historien, som har vunnit Eurovision Song Contest 2 gånger, 1980 0ch 1987... Det är ganska många som har varit nära, men inte lyckats, men han har rekordet än så länge, och står just nu på tronen... Här är hans två låtar som han vunnit med, tävlandes för Irland...
Man ser en del skillnad på modet mellan de båda uppträdanden, haha... :P
Först hans bidrag 1980, låten Whats antoher year?:
Och så hanms andra vinnarbidrag, 1987, låten Hold me now:
Lyssna och njut, haha... :P
Johnny Logan är den enda hittills i historien, som har vunnit Eurovision Song Contest 2 gånger, 1980 0ch 1987... Det är ganska många som har varit nära, men inte lyckats, men han har rekordet än så länge, och står just nu på tronen... Här är hans två låtar som han vunnit med, tävlandes för Irland...
Man ser en del skillnad på modet mellan de båda uppträdanden, haha... :P
Först hans bidrag 1980, låten Whats antoher year?:
Och så hanms andra vinnarbidrag, 1987, låten Hold me now:
Lyssna och njut, haha... :P
Etiketter:
Melodifestivalen,
Nostalgi,
Onödigt,
Svammel,
YouTube
måndag 19 april 2010
Hejdå-sången
Haha, här är den... :P
Detta inlägg är speciellt tillägnat min kära lillasyster:
Detta inlägg är speciellt tillägnat min kära lillasyster:
Veckans låt: Alexander Rybak (Ni vet nog själva vilken låt... Gillar inte den heller, men den har förföljt mig de senaste dagarna...)
lördag 17 april 2010
Den gamla Gästis-tiden...
Hittade den här gamla låten, och blev galet nostalgisk... Den är för mig SÅÅÅ mycket de gamla Gästis-åren med mig, Lina, Sara och Elsa... Men också lite Emma innan hon skulle åka till Venezuela dock... ;) Så en speciell låt på många sätt för mig...
Ja, det var tider det... Ibland vill man allt spola tillbaka tiden, uppleva allt det där igen... Det var härliga tider!!!
Ja, det var tider det... Ibland vill man allt spola tillbaka tiden, uppleva allt det där igen... Det var härliga tider!!!
måndag 29 mars 2010
Fångarna på Fortet kommer tillbaka!!!
Vem minns inte detta kultklassade program!!! En av de bästa TV-produktionerna ever, vågar jag påstå!!! Ett av 90-talets alla toppklassade fredagsprogram!!! :D Ja, det var nåt speciellt med fredagsunderhållningen på den tiden... Back in the days... Min barndoms fredagsprogram...
Man trodde väl att det programmet aldrig skulle komma tillbaka, men nu kommer det tydligen tillbaka!!! :D Jag hörde det på radio idag... Så ja, Fångarna på Fortet ska tydligen komma tillbaka... Hur stort är inte det då, haha... :P GÖTT!!! Hörde bara precis efter själva intervjun, så jag hörde inte intervjun med Gunde Svan, där de pratade om Fångarna på Fortet, men bara det faktum att de nämnde att det skulle komma tillbaka, var tillräckligt, det gjorde mig sjukt glad!!! :D Haha...
Så snart får vi väl se detta i TV igen, ni minns väl... ;)
När det börjar igen har jag ingen aning om, men det lär man ju få veta så småningom... :P Och om det kommer nå samma toppklass som på 90-talet får vi också se, men jag klarar mig nog ändå... :P
Jag ser iallafall fram emot det!!! ;)



Man trodde väl att det programmet aldrig skulle komma tillbaka, men nu kommer det tydligen tillbaka!!! :D Jag hörde det på radio idag... Så ja, Fångarna på Fortet ska tydligen komma tillbaka... Hur stort är inte det då, haha... :P GÖTT!!! Hörde bara precis efter själva intervjun, så jag hörde inte intervjun med Gunde Svan, där de pratade om Fångarna på Fortet, men bara det faktum att de nämnde att det skulle komma tillbaka, var tillräckligt, det gjorde mig sjukt glad!!! :D Haha...
Så snart får vi väl se detta i TV igen, ni minns väl... ;)
När det börjar igen har jag ingen aning om, men det lär man ju få veta så småningom... :P Och om det kommer nå samma toppklass som på 90-talet får vi också se, men jag klarar mig nog ändå... :P
Jag ser iallafall fram emot det!!! ;)



torsdag 25 mars 2010
Lettland 2002
Skrev ju för ett par dagar sen om Eurovision Song Contest 2002, och att jag skulle leta efter vinnarlåten, eftersom det är sån som nog inte så många minns... Inte för att ni säklert bryr er, men här är den iallafall, minns ni??!! ;)
Marie N - I wanna:
Marie N - I wanna:
Etiketter:
Melodifestivalen,
Nostalgi,
Onödigt,
Tråk,
YouTube
tisdag 23 mars 2010
Lite 90-talsnostalgi...
Ojdå, mitt tredje inlägg idag, värst vad jag var på idag då... :P Men blir väl lätt att man hamnar här, och hellre gör såna här grejer, än att städa, haha... :P
Hittade lite gamla barnprogramsintron och sånt från när jag var liten, sånt som jag kollade på... :P Ibland vill man ju bara bli liten igen... I vilket fall blir man otroligt nostalgisk... Detta är fasen nostalgi på hög nivå!!! Kolla bara:
Vem satt inte och sjön "Abadabo yeeeah, abadaboo yeeeeeeeah!!! Abadabo-bo-bo... :P"
Jag hade glömt att det var olika intron varje år... ??!! Förresten, nu undrar jag ju vad som stod i det där brevet egentligen??!! Nu måste jag ju få veta, haha... :P
OK, det vart ett helt avsnitt på denna, men hittade ingen med bara introt...
Haha, jag minns att jag älskade slutet på det här progammet, han vevade upp en liten krokodil i en roddbåt, så att den började ro, och så la han den i nån skål med vatten... :P
Jag älskade när figurerna blev färgsatta, haha... :P Man satt i soffan med godis i knäet på lördagkvällarna och tittade... :P
"Lakrits säger trasdockan..."
Den här är ju inte från 90-talet, men den visades ganska ofta när jag var liten... Har jag för mig iallafall... Jag blir iallafall barndomsnostalgisk av det...
Samma med detta...
Också ett helt avsnitt...
Detta har jag bara ett mycket svagt minne av... Jag var väldigt liten då... Har för mig att jag tyckter Pippi Pelikan var ganksa läskig... (Men vad kan jag ha varit, 3-4 år... ??!!)
Gud, minns att jag tyckte det här också var läskigt... Både introt och programmet... Eller, det var nog mest Ika jag tyckte var läskig...
Vem minns inte Joel-bitar??!! Dock tänker jag mer på mitt konfaläger (2002) när jag hör introt, haha... :P
Åh, älskade den här sången!!! :)
Klassiker!!! Jag var 10 år!!! Vilken sommar det var, haha!!! :P
Ingen nostalgi-tripp utan Björne naturligtvis, det bästa av det bästa!!! :D Björne for president!!! :P
Detta gick ju på 4:an dock, och det var inget jag såg direkt ofta... Men blir ändå nostalgisk av det, så det fick vara med också... :P
OK, blev lite många, sorry... :(
Ååååh, saknar den tiden... :( Tänk om man kunde spola tillbaka tiden och bli liten igen!!! :(
Hittade lite gamla barnprogramsintron och sånt från när jag var liten, sånt som jag kollade på... :P Ibland vill man ju bara bli liten igen... I vilket fall blir man otroligt nostalgisk... Detta är fasen nostalgi på hög nivå!!! Kolla bara:
Vem satt inte och sjön "Abadabo yeeeah, abadaboo yeeeeeeeah!!! Abadabo-bo-bo... :P"
Jag hade glömt att det var olika intron varje år... ??!! Förresten, nu undrar jag ju vad som stod i det där brevet egentligen??!! Nu måste jag ju få veta, haha... :P
OK, det vart ett helt avsnitt på denna, men hittade ingen med bara introt...
Haha, jag minns att jag älskade slutet på det här progammet, han vevade upp en liten krokodil i en roddbåt, så att den började ro, och så la han den i nån skål med vatten... :P
Jag älskade när figurerna blev färgsatta, haha... :P Man satt i soffan med godis i knäet på lördagkvällarna och tittade... :P
"Lakrits säger trasdockan..."
Den här är ju inte från 90-talet, men den visades ganska ofta när jag var liten... Har jag för mig iallafall... Jag blir iallafall barndomsnostalgisk av det...
Samma med detta...
Också ett helt avsnitt...
Detta har jag bara ett mycket svagt minne av... Jag var väldigt liten då... Har för mig att jag tyckter Pippi Pelikan var ganksa läskig... (Men vad kan jag ha varit, 3-4 år... ??!!)
Gud, minns att jag tyckte det här också var läskigt... Både introt och programmet... Eller, det var nog mest Ika jag tyckte var läskig...
Vem minns inte Joel-bitar??!! Dock tänker jag mer på mitt konfaläger (2002) när jag hör introt, haha... :P
Åh, älskade den här sången!!! :)
Klassiker!!! Jag var 10 år!!! Vilken sommar det var, haha!!! :P
Ingen nostalgi-tripp utan Björne naturligtvis, det bästa av det bästa!!! :D Björne for president!!! :P
Detta gick ju på 4:an dock, och det var inget jag såg direkt ofta... Men blir ändå nostalgisk av det, så det fick vara med också... :P
OK, blev lite många, sorry... :(
Ååååh, saknar den tiden... :( Tänk om man kunde spola tillbaka tiden och bli liten igen!!! :(
lördag 20 mars 2010
Sanomi
OK, lite mer ESC-nostalgi denna lördag... ;) Har varit och shoppat, storshoppat kan man verkligen säga, idag, men jag berättar mer om det senare...
Dags för dagens klipp...
Minns ni denna...??!! ;) Den var den första i raden som gjorde en låt på ett påhittad språk... Det blev ju sen en trend under ett par år, men ingen lyckades lika bra som denna gjorde, den här kom till slut 2:a, endast 2 poäng bakom 1:an, och EN POÄNG framför 3:an, efter en mycket rafflande och spännande final!!! :D Där det i huvudsak stod mellan tre länder!!! Där kunde man verkligen inte ta ut nån seger i förskott inte... Men det var till slut ett av de andra två bidragen, som dessa slogs emot, som drog det längsta strået... Och det var, som ni kanske minns, ni med lite koll, Turkiets Sertab Erener med låten Everyway that I can, som ni säkert också minns... ;) Det tredje landet som var med och slogs om segern var Ryssland, gruppen t.A.T.u. (med låten Ne ver', ne bojsia (Tro inte, räds inte)) som alltså till slut slutade på tredje plats, endast som sagt 1 poäng efter tvåan, och alltså 3 poäng bakom vinnaren!!! Snacka om JÄMN utgång!!! ;) Haha... :P Men sånt är KUL ju!!! :D
Tävlingen hölls detta år i Lettland, då de vunnit året innan med en låt som jag tror knappt nån minns (inte jag heller vid detta nu, kan försöka leta upp den och slänga upp den här...) och Sveriges bidrag detta år var Fame med Give me your love och de slutade på en mycket hedervärd femteplats, 60 poäng efter vinnaren Turkiet!!! ;)
Men ja, här har ni då 2:an, på ett påhittat språk, låten Sanomi... Gruppen som sjunger heter Urban Trad, och ja, de tävlade för Belgien... ;) Lyssna och njut, haha... :P
Dags för dagens klipp...
Minns ni denna...??!! ;) Den var den första i raden som gjorde en låt på ett påhittad språk... Det blev ju sen en trend under ett par år, men ingen lyckades lika bra som denna gjorde, den här kom till slut 2:a, endast 2 poäng bakom 1:an, och EN POÄNG framför 3:an, efter en mycket rafflande och spännande final!!! :D Där det i huvudsak stod mellan tre länder!!! Där kunde man verkligen inte ta ut nån seger i förskott inte... Men det var till slut ett av de andra två bidragen, som dessa slogs emot, som drog det längsta strået... Och det var, som ni kanske minns, ni med lite koll, Turkiets Sertab Erener med låten Everyway that I can, som ni säkert också minns... ;) Det tredje landet som var med och slogs om segern var Ryssland, gruppen t.A.T.u. (med låten Ne ver', ne bojsia (Tro inte, räds inte)) som alltså till slut slutade på tredje plats, endast som sagt 1 poäng efter tvåan, och alltså 3 poäng bakom vinnaren!!! Snacka om JÄMN utgång!!! ;) Haha... :P Men sånt är KUL ju!!! :D
Tävlingen hölls detta år i Lettland, då de vunnit året innan med en låt som jag tror knappt nån minns (inte jag heller vid detta nu, kan försöka leta upp den och slänga upp den här...) och Sveriges bidrag detta år var Fame med Give me your love och de slutade på en mycket hedervärd femteplats, 60 poäng efter vinnaren Turkiet!!! ;)
Men ja, här har ni då 2:an, på ett påhittat språk, låten Sanomi... Gruppen som sjunger heter Urban Trad, och ja, de tävlade för Belgien... ;) Lyssna och njut, haha... :P
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)