lördag 12 mars 2011

Melodifestivalen 2011 - FINAL!!!: Från Ericsson Globe Arena (Globen), Stockholm

Ja, då var då dags!!! ÄNTLIGEN, skulle jag vilja skriva, men det kan jag inte... För just nu känner jag helt ärligt inte så... :/ Fan, längtar inte alls till ikväll längre... :(

Jaja, finalen sänds iallafall, som vanligt, från Globen i Stockholm:

Ja, ikväll är det då dags!!! Och helt ärligt, jag längtar inte ens längre, TYVÄRR!!! Fan, hade sett fram emot det här ju, men nu vill jag inte att det ska hända längre... :( Faaaaaaan!!! :/ Men samtidigt vill jag bara få det överstökat... Bläääääääääää!!! USCH!!! Är så jäkla splittrad inför det här nu så nej, usch!!!

Anledningen är egentligen rätt enkel... Den stavas The Moniker... För enligt nya spekulationer kan han tydligen vinna, NEEEEEEEEEEEEEEJ!!! Gud förbjude!!! Hörde om det igår, och nu är det flera som har sagt det... Som sagt NEEEEEEEEEJ!!! Helt plötsligt längtar jag inte till finalen… Blääää!!! Ni som hängt med, ni vet varför detta i min värld bara INTE FÅR hända!!! The Moniker, som jag personligen ogillar skarpt!!! Nej, fy sjutton!!!

Usch, jag vet verklgien inte vad jag ska tänka eller tro längre... Bläääää!!! Ge mig bara imorgon nu, ingenting har hänt idag... Jag försöker liksom ändå tänka att äsch, det kvittar väl ,det är väl inte hela världen om nu han skulle råka vinna, men joooo, tydligen är det en jätte-big deal för mig... Faaaaaan!!!

Annars är det ju mest Danny och Eric Saade som det snackas om, och spekuleras om... De är ju storfavoriterna!!! Men som sagt, jag vet inte om man ska vara så jäkla säker... Som en vän till mig skrev igår, det är nog kanske mer ovisst än man tror ikväll... Det spekulars en massa, och diskuteras fram och tillbaka och hit och dit, men i slutändan kanske det blir nåt helt annat än det man hela tiden har trott... och ja, vissst, det är ju bra på ett sätt, för då finns ju ändå spänningen kvar, men samtidigt, nja, jag vet inte... :P

Och visst NEJ, varken Dannys eller Erics låtar är väl egentligen speciellt bra, men jag ser hellre nån av de som vinnare än den där jävla (ursäkta språekt!!!) The Moniker... Jag ogillar honom, låten är en av de sämsta i år, scenframträdandet är ju så hemskt så man spyr, extremt barnsligt och jobbigt att titta på och nej, allting med honom är bara katastrof!!! Fy fan!!! Det är det enda jag har att säga!!! Jag kan bara hålla med ett av de där barnen i DN-artikeln jag fick skickat av min storasyster på Facebook, idag, minns inte exakt vad hon sa, men så jävla klockrent, haha!!! :P Tur att nån håller med mig iallafall... Eller, det var ju förresten flera av de där barnen som inte gillade honom, och inte låten heller...

Men ja, även Sanna känns som en ganska stark kandidat... Och jag personligen tycker verkligen det är hennes tur nu!!! Grymt bra låt är det, och hon är ju bara underbar!!! Tycker dock det är svårt att säga nåt om henne, hon är svårtippad... Men topp 5 blir hon nog iallafall ikväll... ;)

Och visst minns ni förresten förra årets vinnare... ;) Härliga, mysiga, underbara Anna Bergendahl med sin härliga låt ”This is my life”... Nu är det dags för henne att lämna över tronen och kronan till nästa artist... Eller kanske grupp, vem vet??!! Jag hoppas folk röstar MED HJÄRNAN den här gången, och INTE MED HJÄRTAT!!!

Som sagt, svårtippat idag, och jag har egentligen ingen lust att tippa längre, har tappat sugen och motivationenm och allting, inför ikväll nu, så jag har egentligen ingen lust med nånting, och känner att det kan fan kvitta, men en tippning MÅSTE det bli iallafall, så det tvingar jag helt enkelt mig själv till!!!

Har ju lagt in startlistan en gång tidigare, men här är den igen:

1.In the Club – Danny Saucedo

2. Spring för livet – Sara Varga

3. Oh My God! – The Moniker

4. 7 Days And 7 Nights – Brolle

5. E det fel på mej – Linda Bengtzing

6. Leaving Home – Nicke Borg

7. Me And My Drum – Swingfly

8. I’m In Love – Sanna Nielsen

9. The King – The Playtones

10. Popular – Eric Saade

Och ja, jag måste nog faktiskt, trots allt, lägga min tippning på nån av de unga grabbarna, alltså Eric eller Danny... Ja, jag tror nog ändå att nån av de vinner!!!

Men ja, vi får väl se... :P

Som sagt, RÖSTA MED HJÄRNAN nu, och INTE MED HJÄRTAT!!! (Ni lyssnade inte på mig förra året, så ta och gör det i år nu då!!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar