söndag 6 mars 2011

GRATTIS Sara Varga och The Moniker!!!

Usch, jag bara MÅSTE få skriva det: Jag är SJUKT besviken över gårdagens resultat!!! Och utgången av tävlingen... Fy sjutton!!! SKÄMS på er svenska folket!!! Allvarligt talat!!! En av årets sämsta, och inte minst tråkigaste, låtar, tog sig till final... Det är ju SKANDAAAAAL!!! Nej, SKÄRPNING nu Sverige!!!

Men ja, den ena halvan var kul iallafall... Sara Varga lyckades avancera till final, JÄTTEKUL ju!!! :D Jag gillade henne, och hon var en av favoriterna igår... Ja, hon var nog den jag hoppades på liksom i den övre halvan... Även om det inte var henne jag hade tippat på, haha... :P Men kul att jag hade fel!!! ;)

Och ja, den undre halvan, vad ska man säga om den??!! KATASTROF!!! Jag hittar faktiskt inget "bättre" ord... Istället för Linda Pritchard, som hade en tusen gånger bättre låt, röstade svenska folket vidare en låt som jag hatade första gången jag hörde den, och helt ärligt hatar mer och mer för varje gång jag hör den... Och då blev jag tvungen att höra den TVÅ GÅNGER (!!!) igår!!! PLUS snabbgenomgång, också TVÅ GÅNGER!!! BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!! Usel jävla skitlåt!!!

Som sagt, tvärtom mot Lindas låt, som jag faktiskt bara tyckte växte mer och mer för varje gång jag hörde den... Hon hade SÅ förtjänat den platsen mer!!! Tusen gånger bättre låt!!!

Och sen, som jag trodde var givet, lyckades inte ens Shirley's Angels ta sig vidare, inte ens från första omgången... Där svek schlagepubliken... Dock gillar jag Pernilla Anderssons låt, så där gör det inte så mycket...

Men av The Moniker och Pernilla Andersson, där väljer jag, Pernilla Andersson...

The Monikers låt är verkligen hemsk, och jag slår vad om att det till 98% berodde på att killen varit med i Idol, där jag vet att han var populär... Men ja, ni som känner mig, ni vet, att jag inte ens gillade honom när han var med där...

Synd att sånt får folk att rösta så blint på en person, eller ja, så dövt kansek snarare, utan att ens lyssna på låten... Nej, jag är förbannad!!!

Linda Pritchards låt hade klarat sig så mycket bättre i Eurovision också, det är faktiskt, helt ärligt, en klassisk, typisk, Eurovision-powerballad, det tänkte jag framförallt på igår!!! Den är ju liksom som GJORD för ESC!!!

Synd bara att "idioterna" som röstade inte inser det...

Övre halvan har jag inte så många invändningar mot... :P Där röstade ni bra, och väntat... ;) Där var det dessutom ingen låt jag direkt ogillade heller, så det var mycket lättare att acceptera... ;)

Dock sket det sig ju med min tippning kan man ju säga... :P Ganska rejält också, haha... :P Jag prickade inte in ett enda rätt, hahaha... :P Eller jo, jag hade ju satt Sara Varga som vinnare i duell 2, men inte annars... :P Skulle ha tagit henne igen sen, så hade jag prickat rätt på övre halvan iallafall... ;)

Men ja, nu är iallafall de 10 finalisterna klara... Och jag kan ju inte säga att jag är supernöjd med alla finalister, men men... Så är det ju alltid... Överlag är jag iallafall nöjd!!!

Jag återkommer med startlistan inför lördag i Globen... ;)

See ya!!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar