söndag 13 mars 2011

GRATTIS Eric Saade!!!

Ja, så var det då avgjort!!! Och resultatet blev väl ändå inte helt oväntat, trots allt... De var ju de två unga killarna det stod emellan till slut, precis som jag skrev igår... ;)

Ja, jag är nöjd... Jag är bara otroligt glad och tacksam att inte The Moniker vann!!! Han slutade trea, vilket iofs är lite av en skandal i sig, men men... Han tog placeringen före sanna Nielsen, och det tyckte jag var jävligt synd!!! Eric, Danny och Sanna i topp-3 hade varit det mest optimala för mig... Men men, nu ska vi inte gräva ner oss i det...

STORT GRATTIS tilll Eric!!! Han kommer göra det skitbra i Düsseldorf, det är jag övertygad om!!!

Och JA, RÄTT LÅT VANN!!! Absolut!!! Uppenbarligen... Eftersom både Internationella Juryn och svenska folket tyckte bäst om honom... Han låg först efter Internationella Juryns omröstning, om än med bara ett par poäng, strax föra Danny... Och sen skrapade han ihop mest röster och poäng från svenska folket också, och passerade återigen Danny... Ja, jag är nöjd...

Och även om det var ganska uppenbart vilka det skulle stå emellan till slut, så blev det ändå sådär nervpirrande och spännande ända in i slutet, precis som det ska vara... Sen att man förstod, när Danny fått sina tittarpoäng, att det Var Eric Saade som hade vunnit, i och med att han var den enda som inte fått poäng då, det gör liksom inget... Alla fick tittarröster och poäng, och det tycker jag är huvudsaken!!!

Och JA, jag tror faktiskt att Eric kan klara sig ganska bra i Eurovision nu, han drog ju ändå hem flest poäng från Internationella Juryn, eller hur... ;)

TACK för att ni lyssnade på mig denna gång, och RÖSTADE MED HJÄRNAN!!! Fast jag tror iofs inte att det påverkade så mycket, det hade nog inte så mycket med det där att rösta med hjärnan att göra ändå, det hade blivit oförändrat tror jag iallafall, men man kan ju låtsas att det var för att jag bad er att rösta med hjärnan... :P

Hade ni svårt att hänga med hur det slutade, hur resultatet blev till slut??!! Här är hela resultatlistan, med poäng och allt:

1. Eric Saade - Popular (Fredrik Kempe) (193p)

2. Danny - In The Club (Fredrik Boström, Peter Boström & Danny Saucedo) (149p)

3. The Moniker - Oh My God! (The Moniker) (124p)

4. Sanna Nielsen - I'm In Love (Irini Michas, Peter Boström, Thomas G:son, Bobby Ljunggren) (114p)

5. Swingfly - Me And My Drum (Teron Beal, Patrik Magnusson, Johan Ramström & Swingfly) (93p)

6. The Playtones - The King (Fredrik Kempe & Peter Kvint) (79p)

7. Linda Bengtzing - E Det Fel På Mig (Pontus Assarsson, Thomas G:son, Jörgen Ringkvist & Daniel Barkman) (58p)

8. Nicke Borg - Leaving Home (Jojo Borg Larsson, Nicke Borg, Fredrik Thomander & Anders Wikström) (57p)

9. Sara Varga - Spring För Livet (Sara Varga & Fredrik Böstrom) (50p)

10. Brolle - 7 Days And 7 Nights (Brolle) (29p)

(Källa: eurovision.tv)

Ja, vad mer ska man skriva??!! Inte helt oväntat resultat, som sagt, men kul för Eric att få vinna nu då!!! Han har växt nåt enormt i popularitet det senaste året, sen han var med förra året... Den gången räckte det inte hela vägen (han slutade 3:a), men nu i år fick han ta hem hela kalaset!!! :P

STORT GRATTIS till vinsten i Melodifestivalen 2011 Eric Saade och STORT LYCKA TILL i Düsseldorf om två månader!!! :D

Bilden är lånad från sr.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar