tisdag 26 april 2011

San Marino, Litauen och Azerbajdzjan

Jahopp, då har då det andra avsnittet av "Inför Eurovision Song Contest" för 2011 visats då, och vad tycker jag om det då??!! Ja, snitt-poängen var ju aningens högre än förra programmet, men den här veckan fick jag å andra sidan inte in nån 5-poängare... Men däremot en 0-poängare, haha... :P Men ja, är det inte det ena så är det väl det andra... ;)

Bäst i kvällens program, där andra halvan av semifinal 1 presenterades, var, enligt mitt tycke, San Marino, Litauen och Azerbajdzjan... De fick alla 4 poäng av mig!!!






TV-panelen var dock helt eniga om att kvällens bästa låt var Ungerns bidrag, som fick 5 poäng, full pott, av samtliga panel-deltagare, de trodde även på den som potentiell vinnare!!! Hmmm jaa, jag vet inte jag... Själv gav jag den bara en 3:a, vilket var medel denna gång, nästan alla bidrag fick 4 poäng av mig den här gången... (Urtråkigt ju...) Men ja, refrängen var ju grymt bra, och den satte sig, men versen, naaaeeej, den var ingen höjdare, det sänkte poängen absolut tycker jag... Som sagt, 3 poäng nöjde jag mig med att ge Ungern...

SÄMST ikväll, var iallafall, utan tvekan och några som helst tvivel, Portugal!!! Inte bra nånstans!!! uruselt!!!! KATASTROF!!! Nån jävla kampsång som var ja, katastrofal helt enkelt!!! De n fick 0 poäng från både mig och panelen... Dock finns det en risk att den får massa röster ändå, och slinker sig igenom till finalen, trots att det inte på några villkor överhuvudtaget, förtjänar att varta där, och platsar inte alls där... Men men...




I övrigt blev det faktiskt i princip nästan bara 3:or från mig den här veckan, en 2:a också, till Grekland, som var sist ut... Där sänktes poängen av nån hemskt jäkla rappare precis i bäörjan av låten, som förstörde hela låten fullständigt!!! Fruktansvärt synd tycker jag!!! Men men, här är iallafall hela listan med mina poäng:

Malta - 3 p

San Marino - 4 p

Kroatien - 3 p

Island - 3 p

Ungern - 3 p

Portugal - 0 p

Litauen - 4 p

Azerbjadzjan - 4 p

Grekland - 2 p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar