onsdag 20 april 2011

Norge, Schweiz och Finland

Tänkte köra en liten "utvärdering" eller vad man ska kalla det, av gårdagens "Inför Eurovision Song Contest" här nu... Jag går så in i det där jag också, så jag börjar poängsätta låtarna på samma sätt som de i panelen där gör, hahaha... :P Fast jag egentligen inte vill...

Och efter gårdagens program kan jag väl säga såhär, det var tre bidrag som var snäppet bättre än alla de övriga... ETT LAND fick full pott av mig igår!!! Och det, mina vänner, är stort, för det krävs ganska mycket för att jag ska ge full pott, d.v.s 5 poäng, till nåt bidrag...

Bäst av de länder som visades igår, enligt mitt tycke alltså, var Norge, Schweiz och Finland...

Hade hört en del om Norge, av en bekant som bor där, som inte alls gillade det, så mina förväntningar var ju helt ärligt inte speciellt höga... Men jag blev positivt överraskad... Det var bra!!! Ett extra plus att det var lite afrikanska rytmer i det då såklart... ;)

Men min 5-poängare gick till... Tadaaa... SCHWEIZ!!! Den har ALLT!!! Kunde inte hitta nånting dåligt med den överhuvudtaget... Helt ärligt... Ja, jag rådiggade den helt enkelt!!! Sen vet man ju inte hur det blir live, svårt att säga när man får se musikvideon till låten... Det kan ju faktiskt bli lite sämre... Men nu ska vi inte tänka negativt... ;)

SÄMST i gårdagens program var utan tvekan Georgien!!! Så SJUKT dåligt!!! Osmakligt!!! Blääää!!! Och ändå fick den faktiskt en 1:a av mig... (Man kan ge som minst 0 poäng... Vilket iofs också krävs väldigt mycket för att jag ska ge, men ändå...) Ja, nej, Georgien var faktiskt inte alls i min smak...



Annars blev det mest 3:or från mig, men blir väl lätt så... Det är ju liksom medel på nåt sätt... Är ni nyfikna på vad jag tyckte, och hur många poäng respektive land fick, så kommer en liten lista här nedan nu, med varje lands poäng från mig... Såhär tyckte jalltså jag:

Polen - 3 p

Norge - 4 p

Albanien - 3 p

Armenien - 3 p

Turkiet - 2 p

Serbien - 2 p

Ryssland - 2 p

Schweiz - 5 p

Georgien - 1 p

Finland - 4 p

Och en sak till förresten: Varför skickar Turkiet ALLTID nåt rockband??!! De vinner ju ändå aldrig med det... Och det de skickar i år var nog ett av de sämsta rock-bidragen... Jag tycker verkligen inte om hårdrock!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar