tisdag 3 maj 2011

Österrike, Nederländerna och Sverige

Ja, då har det tredje programmet av "Inför Eurovision Song Contest" visats, och den här gången blev det väldigt blandat resultat från min sida... :P Det var bara 5 poäng som inte delades ut till nåt enda bidrag...





BÄST ikväll var Österrike och Nederländerna... Och ja, faktiskt Sverige... Österrike har en ballad i år, och ja, jag är ju fruktansvärd svag för ballader, så sånt går ALLTID hem hos mig... Panelen på TV tyckte dock inte fullt lika mycket om det som jag gjorde... Men vet ni, det ksiter jag i... :P Det är ett fritt land vi lever i ju... ;)


Nederländerna har tre killar som sjunger, riktigt stark låt!!!



Och ja, jag erkänner, jag ÄR nationalpatriotisk, och KAN verkligen inte låta bli att ge våran kära Eric Saade höga poäng... Jag tror faktiskt det kan gå riktigt bra för Sverige i år!!! På riktigt alltså!!!







SÄMST ikväll var utan tvekan Moldavien... Skitkonstigt bidrag... jag vet inte ens vad man ska säöga att det var, vilken genre ska man liksom placera det i... ??!! Hmmm ja, jag vet då inte iallafall... Nej, den fick 0, NOLL, FETA poäng av mig!!!














Cypern hade också nåt konstigt, gammal gubbe som sjöng på typ grekiska, inte alls bra, fick 1 poäng av mig...



Annars blev det 2, 3 eller 4 poäng... Mest 3:or, som vanligt, hehe... :P


Nåt annat som jag också bara måste få kommentera lite kort, är Israels bidrag... Visst minns ni vinnaren 1998, hon som företrädde våran egen Charlotte Perrelli (då Nilsson)??!! Det var ju den transsexuella Dana Internationell... Hon gör comeback i årets tävling, med en låt som hon skrivit själv... Den var ju rätt catcig och svängig och så, men ändå inte jättebra...



ALLA poäng från mig under kvällens program är följande:



Bosnien - Hercegovina - 3 p
Österrike - 4 p


Nederländerna - 4 p


Belgien - 2 p


Slovakien - 3 p


Ukraina - 3 p


Moldavien - 0 p


Sverige - 4 p


Cypern - 1 p


Bulgarien - 3 p


Makedonien - 2 p


Israel - 3 p


Slovenien - 3 p



Men, that's it!!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar