Har ju inte bloggat så mycket om vad jag gjort under veckan kom jag på, så jag tänkte skriva lite nu vad jag gjort i veckan som gått, i en liten sammanställning... :P Har ju faktiskt för en gångs skull ändå hänt en del den här veckan... :P Så om nu nån är nyfiken, detta är vad jag gjort:
Måndag: Var hos sjukgymnasten, gick bra... Jag fick ännu en ny töjövning att lägga till listan på övningar att göra hemma, nu fattas det bara en övning sen är listan komplett... :P Var in en snabbsväng på Coop Forum på vägen hem... :P
Tisdag: Stortstädning för hela slanten!!! Lina skulle ju komma hit på torsdagen, så det var på tiden att göra nåt åt diskberget och dammråttorna...
Onsdag: Diskade, då jag inte hann med det i tisdags... (Eller orkade inte, lite oklart, haha... :P)
Torsdag: Lina var här på våffellunch, efter hennes innitiativ... Våfflorna (mer av norsk modell, därav inte särskilt frasiga) blev sådär, men vi hade trevligt ändå... ;) Hon blev kvar i 2 timmar... :P Sen blev jag tvungen att gå och handla, då min mjölk var slut, haha... :P
Fredag: Tog det mest lugnt, drog hem till mamma, pappa och Lina på kvällen, då Emma, Erik och Theia kom... Jag åt tacos ihop med dem, och sen kollade jag och mamma på Let's Dance-finalen!!! :P
Lördag: Pappa, Emma och Lina spelade konsert i Bregårdsskolans aula, med musikal-musik... Jag och Erik var och lyssnade... ;) Mamma var i Karlstad på internationell middag med AFS... :P På kvällen åt vi vegeterisk lax som Emma och Erik hade med sig från Uppsala, ingen jättehit, to be honest... :P Till efterrätt hemmagjord Toblerone-glass, som däremot var ASGOD, med maränger, grädde, bananer och chokladsås till!!! När mamma kom hem blev det att smaka av saffranspannkakan hon haft med sig till Karlstad... Efter maten spelade vi Bezzerwizzer, som E och E också haft med sig... ;) Ena gången var jag på lag med mamma, och andra gången var jag på lag med mina systrar, och vill ni veta en sak... MITT lag förlorade båda gångerna, haha... :P Eller jag var på det förlorande laget båda gångerna, beroende på hur man vill se det... ;) Slutsatsen av det är väl att... Ja, man ska inte ha mig på sitt lag, HAHA!!! :P Pappa var på middag med Musikkåren hela kvällen...
Söndag: Emma, Erik och Theia åkte hem TIDIGT, så jag gick aldrig hem till päronen... Låg däckad i sängen hela dagen, låg och kollade på TV i 4 timmar, bara för att jag hade sån fuktansvärd jävla mensvärk!!! Jag kunde inte ens sitta upp... :/ Och mina värktabletter vas slut... Mat denna dag blev fil, orkade inte göra nåt annat... :/ Pappa kom hit och satte upp nya krokar i mitt nymålade kök (som jag ju förresten inte berättat om, men ska berätta lite, och visa bilder senare... :P) Jag följde med honom hem till päronen och Lina sen, så jag kunde få en värktablett och röra mig normalt... Jag och Lina kollade på Wipeoutoch snackade gamla minnen... :P Ja just det, vi kollade också på ett helt sjukt program om en helt sjuk grej, skönhetstävlingar för barn... GALET är vad det är!!! USCH alltså, herregud!!!
Den här veckan händer det till att börja med inte så värst mycket, men på torsdag drar jag, mamma, pappa, Lina, Emma och Erik söderut, på påskresa MED TÅG till Budapest, Bratislava och Berlin... Ska bli grymt kul, men jag ser dock INTE fram emot själva tågresan, hatar att åka tåg så långa sträckor... Blääää!!! :/
Jag lär dock blogga åtminstone nån gång innan dess, så för nu, ciao ciao!!! ;)
Visar inlägg med etikett Konsert. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Konsert. Visa alla inlägg
måndag 29 mars 2010
onsdag 7 oktober 2009
Död dator
Hey folks!!!
Ville bara tala om att min dator inte funkar... Den är totalt stendöd!!! Vad som har hänt vet jag inte, men ska ringa om det idag...
Lånar morsans nu, åkte hem till päronen ENBART för att få låna en dator, haha... :P Vadå desperat, haha... ;)
I helgen har jag varit i Uppsala, på dop... Mitt nyaste lilla kusinbarn... ;) Trevligt som vanligt... ;)
Och igår var jag hos tandläkaren... :P
Ikväll är det konsert... Lina ska sjunga med sin kör... Blir nog kul... ;)
Imorrn ska jag till optikern, trevligt... ;)
F.ö. håller jag på att bi förkyld, har ont i halsen idag, inte SÅ trevligt... Blääääääääää!!! :/
Kram o puss bomullstuss...
Ville bara tala om att min dator inte funkar... Den är totalt stendöd!!! Vad som har hänt vet jag inte, men ska ringa om det idag...
Lånar morsans nu, åkte hem till päronen ENBART för att få låna en dator, haha... :P Vadå desperat, haha... ;)
I helgen har jag varit i Uppsala, på dop... Mitt nyaste lilla kusinbarn... ;) Trevligt som vanligt... ;)
Och igår var jag hos tandläkaren... :P
Ikväll är det konsert... Lina ska sjunga med sin kör... Blir nog kul... ;)
Imorrn ska jag till optikern, trevligt... ;)
F.ö. håller jag på att bi förkyld, har ont i halsen idag, inte SÅ trevligt... Blääääääääää!!! :/
Kram o puss bomullstuss...
Veckans låt: Fergie - Big girls don't cry
torsdag 28 maj 2009
Tandläkaren
Japp, i eftermiddag är det då dags... För "domen"!!! Haha... :P Jag ska till tandläkaren... Eller ja, det är väl redan eftermiddag,så senare i eftermiddag då... :P Lite nervös är man ju, men det hör väl till... ;) Jag har typ världens snällaste tandläkare, så det kommer säkert gå skitbra... Vet ju redan delvis vad de kommer säga också så... :P Eftersom tandläkaren ligger mitt i stan, så tänkte jag gå en sväng på stan sen efteråt... Om de nu inte gör nån akut lagning, som de gjorde förra gången, så att jag inte orkar gå på stan... Fast det brukar inte hindra mig, så då ska det väl inte göra det nu heller... :P Är ju inte ens säkert att de måste laga nåt... Är ju egentligen "bara" en kontroll, en sån årlig, men förra gången jag var på en sån kontroll, så hittade hon ett hål och lagade det på en gång, så jag slapp få en ny tid för lagning... Jag slapp ju komma två gånger iallafall, och det var ju bra... ;) Dessutom är det väl lika bra att ta tag i det på en gång, så man har det gjort... :P
Är pissväder ute idag f.ö... Känns på nåt sätt som "varannan-dags"-väder här just nu... För i måndags var det sol, tisdag regn, onsdag sol och torsdag regn... Så då blir det väl sol imorrn då... ;)
Konserten igår var bra förresten... Det var sjukt mycket folk, tydligen publikrekord... Inte förvånande... Jag och mamma kom redan halv 7 (det började 7) och redan då hade vi problem att hitta platser!!! Förut har vi kommit typ senare, och det har funnits många platser kvar!!! Helt sjukt!!!
Stämingen var förstås fantastisk, som alltid på de där konserterna... De är så speciella, men det går knappt att förklara... Det måste nästan upplevas för att man ska förstå... Och jag saknade nästan att sitta där nere på scenen, för där är det också alltid en väldigt speciell och fantastisk stämning!!! Det är en sån himla speciell känsla att vara med själv... Går inte att beskriva...
Ja ja, bla bla...
Jo just det, har lagt in en liten musikspelare här till höger... Hade lite tråkigt igår, så jag satt och fixade en liten musiklista, men några "Personliga favoriter"... Kommer säkert att byta ut låtarna då och då, jag tröttnar väldigt snabbt på att ha samma (som ni säkert märkt bara genom utseendet här på bloggen... :P), bara så ni vet... ;) Man får själv välja om man vill lyssna eller inte, för jag vet att många tycker det är jobbigt med musik som liksom går igång automatiskt så fort man öppnar en sida...
Ha en fortsatt trivelig torsdag alla, snart helg!!! ;)
Är pissväder ute idag f.ö... Känns på nåt sätt som "varannan-dags"-väder här just nu... För i måndags var det sol, tisdag regn, onsdag sol och torsdag regn... Så då blir det väl sol imorrn då... ;)
Konserten igår var bra förresten... Det var sjukt mycket folk, tydligen publikrekord... Inte förvånande... Jag och mamma kom redan halv 7 (det började 7) och redan då hade vi problem att hitta platser!!! Förut har vi kommit typ senare, och det har funnits många platser kvar!!! Helt sjukt!!!
Stämingen var förstås fantastisk, som alltid på de där konserterna... De är så speciella, men det går knappt att förklara... Det måste nästan upplevas för att man ska förstå... Och jag saknade nästan att sitta där nere på scenen, för där är det också alltid en väldigt speciell och fantastisk stämning!!! Det är en sån himla speciell känsla att vara med själv... Går inte att beskriva...
Ja ja, bla bla...
Jo just det, har lagt in en liten musikspelare här till höger... Hade lite tråkigt igår, så jag satt och fixade en liten musiklista, men några "Personliga favoriter"... Kommer säkert att byta ut låtarna då och då, jag tröttnar väldigt snabbt på att ha samma (som ni säkert märkt bara genom utseendet här på bloggen... :P), bara så ni vet... ;) Man får själv välja om man vill lyssna eller inte, för jag vet att många tycker det är jobbigt med musik som liksom går igång automatiskt så fort man öppnar en sida...
Ha en fortsatt trivelig torsdag alla, snart helg!!! ;)
onsdag 27 maj 2009
Helen Sjöholm
Kan sakna det där ibland ska jag erkänna, men det var liksom dags för mig att lämna över till de yngre... :P Var ju 2 år sen jag själv var med senast... Faktiskt så länge sen Lina var med senast också, fast hon fortfarane spelar... Men hon var borta förra just på den dagen, och i år är hon ju också borta... ;)
Och man har ju insett nu, att när jag själv var med på Rising Stars första gången (fast då hette det Kulturskolans Dag f.ö.) så var många av de som är med nu inte ens födda... :P Haha, konstigt känsla... Men... Man börjar väl bli gammal... ;)
Var ute en sväng idag, och MY GOD vad det blåser!!! Alltså herreguuuuuuud, det blåser LIKE HELL!!! Jag höll på att blåsa bort, haha... :P Men solen skiner iallafall, så nåt positivt är det ju iallafall... ;)
Imorrn ska jag till tandläkaren... Åh, wooohoo... Eller inte... :P Men ska nog gå bra... Vet ju redan vad de kommer säga så, haha... :P
Haha, kom på det nu, men jag har ju faktiskt, helt plötsligt,. börjat blogga varje dag... Haha...
Men nepp, nu ska jag lyfta mitt arsle från den här stolen och göra lite nytta...
See ya!!!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)