lördag 14 maj 2011

ESC 2011 - FINAL!!!

Ja, ikväll är det då äntligen dags!!! :D Dags för den stora FINALEN i Eurovision Song Contest 2011!!! :D Ska bli grymt spännnande... Och för första gången på flera år, är det inte totalt givet redan innan, vem som kommer att vinna... Det finns ingen såndär absolut storfavorit, som man vet långt innan att den absolut kommer att vinna... Och det GILLAS!!! Det gillas STORT!!! :D Då blir det ju ÄNTLIGEN lite SPÄNNNING igen!!! Och det är ju UNDERBART!!! :D För hur kul är det egentligen, när man vet hela tiden vem som kommer vinna...??!! Då kan man ju egentligen bara skita i att kolla... (Fast ja, jag vet, man gör det ändå...) Men visst finns det några favoriter även i år, det gör det ju alltid... Men konstigt vore det väl egentligen annars... ;) Men det är mycket mera ovisst denna gången dock... Jag vet vilka jag INTE vill ska vinna iallafall, haha... :P

Och som jag nänt tidigare, jag tror faktiskt Sverige har rätt bra chanser i år, Eric har en ganska bra chans... Han kan faktiskt vinna, men annars tror jag faktiskt, helt ärligt, på topp 10... Om man lyssnade på jublet när han gick vidare så... ;) Han verkar ju vara populär även ute i Europa... :P

Eric går ut som nummer 7 i finalen, så han är ganska tidigt... Kan vara både bra och dåligt... Jag vet itne...

Och nej, jag vill inte spekulera mer i det nu... Helt ärligt mår jag bara dåligt av det, så jag skiter i det nu... Här är iallafall startlistan för kvällen:

1 Finland: Paradise Oskar - "Da Da Dam"
2 Bosnien och Hercegovina: Dino Merlin - "Love in Rewind" (Återspolad kärlek)
3 Danmark: A Friend In London - "New Tomorrow" (Ny morgondag)
4 Litauen: Evelina Sašenko - "C'est ma vie" (Det är mitt liv)
5 Ungern: Kati Wolf - "What About My Dreams?" (Vad sägs om mina drömmar?)
6 Irland: Jedward - "Lipstick" (Läppstift)
7 Sverige: Eric Saade - "Popular" (Populär)
8 Estland: Getter Jaani - "Rockefeller Street"
9 Grekland: Loukas Giorkas feat. Stereo Mike - "Watch My Dance" (Titta på min dans)
10 Ryssland: Alex Sparrow - "Get You" (Ta dig)
11 Frankrike: Amaury Vassili - "Sognu" (Dröm)
12 Italien: Raphael Gualazzi - "Madness of Love" (Kärleksvansinne)
13 Schweiz: Anna Rossinelli - "In Love for a While" (Kär för en stund)
14 Storbritannien: Blue - "I Can" (Jag kan)
15 Moldavien: Zdob şi Zdub - "So Lucky" (Så tursam)
16 Tyskland: Lena Meyer-Landrut - "Taken by a Stranger" (Hänförd av en främling)
17 Rumänien: Hotel FM - "Change" (Förändring)
18 Österrike: Nadine Beiler - "The Secret Is Love" (Hemligheten är kärlek)
19 Azerbajdzjan: Ell & Nikki "Running Scared" - (Bli rädd)
20 Slovenien: Maja Keuc - "No One" (Ingen)
21 Island: Sjonni's Friends - "Coming home" (Kommer hem)
22 Spanien: Lucía Pérez - "Que me quiten lo bailao" (De inte kan ta ifrån mig det goda jag har levt)
23 Ukraina: Mika Newton - "Angels" (Änglar)
24 Serbien: Nina - "Čaroban" (Magiskt)
25 Georgien: Eldrine - "One More Day" (Ytterligare en dag)

Spännande!!! ;) Ikväll 21.00 i SVT1, MISSA INTE!!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar