lördag 14 maj 2011
ESC 2011 - FINAL!!!
Och som jag nänt tidigare, jag tror faktiskt Sverige har rätt bra chanser i år, Eric har en ganska bra chans... Han kan faktiskt vinna, men annars tror jag faktiskt, helt ärligt, på topp 10... Om man lyssnade på jublet när han gick vidare så... ;) Han verkar ju vara populär även ute i Europa... :P
Eric går ut som nummer 7 i finalen, så han är ganska tidigt... Kan vara både bra och dåligt... Jag vet itne...
Och nej, jag vill inte spekulera mer i det nu... Helt ärligt mår jag bara dåligt av det, så jag skiter i det nu... Här är iallafall startlistan för kvällen:
1 Finland: Paradise Oskar - "Da Da Dam"
2 Bosnien och Hercegovina: Dino Merlin - "Love in Rewind" (Återspolad kärlek)
3 Danmark: A Friend In London - "New Tomorrow" (Ny morgondag)
4 Litauen: Evelina Sašenko - "C'est ma vie" (Det är mitt liv)
5 Ungern: Kati Wolf - "What About My Dreams?" (Vad sägs om mina drömmar?)
6 Irland: Jedward - "Lipstick" (Läppstift)
7 Sverige: Eric Saade - "Popular" (Populär)
8 Estland: Getter Jaani - "Rockefeller Street"
9 Grekland: Loukas Giorkas feat. Stereo Mike - "Watch My Dance" (Titta på min dans)
10 Ryssland: Alex Sparrow - "Get You" (Ta dig)
11 Frankrike: Amaury Vassili - "Sognu" (Dröm)
12 Italien: Raphael Gualazzi - "Madness of Love" (Kärleksvansinne)
13 Schweiz: Anna Rossinelli - "In Love for a While" (Kär för en stund)
14 Storbritannien: Blue - "I Can" (Jag kan)
15 Moldavien: Zdob şi Zdub - "So Lucky" (Så tursam)
16 Tyskland: Lena Meyer-Landrut - "Taken by a Stranger" (Hänförd av en främling)
17 Rumänien: Hotel FM - "Change" (Förändring)
18 Österrike: Nadine Beiler - "The Secret Is Love" (Hemligheten är kärlek)
19 Azerbajdzjan: Ell & Nikki "Running Scared" - (Bli rädd)
20 Slovenien: Maja Keuc - "No One" (Ingen)
21 Island: Sjonni's Friends - "Coming home" (Kommer hem)
22 Spanien: Lucía Pérez - "Que me quiten lo bailao" (De inte kan ta ifrån mig det goda jag har levt)
23 Ukraina: Mika Newton - "Angels" (Änglar)
24 Serbien: Nina - "Čaroban" (Magiskt)
25 Georgien: Eldrine - "One More Day" (Ytterligare en dag)
Spännande!!! ;) Ikväll 21.00 i SVT1, MISSA INTE!!! ;)
tisdag 10 maj 2011
ESC 2011 - Semifinal 1
"Våran" Eric Saade får vi dock se först på torsdag, i den andra semifinalen...
Här är startlistan för kvällen:
1.Poland: Magdalena Tul - Jestem
2.Norway: Stella Mwangi - Haba Haba
3.Albania: Aurela Gaçe - Feel The Passion
4.Armenia: Emmy - Boom Boom
5.Turkey: Yüksek Sadakat - Live It Up
6.Serbia: Nina - Čaroban
7.Russia: Alexej Vorobjov - Get You
8.Switzerland: Anna Rossinelli - In Love For A While
9.Georgia: Eldrine - One More Day
10.Finland: Paradise Oskar - Da Da Dam
11.Malta: Glen Vella - One Life
12.San Marino: Senit - Stand By
13.Croatia: Daria - Celebrate
14.Iceland: Sjonni's Friends - Coming Home
15.Hungary: Kati Wolf - What About My Dreams?
16.Portugal: Homens Da Luta - Luta É Alegria
17.Lithuania: Evelina Sašenko - C'est Ma Vie
18.Azerbaijan: Ell/Nikki - Running Scared
19.Greece: Loucas Yiorkas feat. Stereo Mike - Watch My Dance
MISSA INTE!!! ;) Ikväll kl. 21.00 på SVT... :P JAG ska iallafall INTE missa!!! ;)
fredag 6 maj 2011
Rumänien, Estland, Storbritannien och Spanien
Ja, det blev 4 topp-låtar den här gången, men var ju finalprogrammet, så vi får väl bjuda på det då... ;)
Den här gången delade jag ut allt från 1 till 5 poäng, ingen nolla denna gång alltså... :P Och vet ni vad, faktiskt hela TVÅ 5:or blev den här gången... :P Ja, så kan det gå, hahaha... :P
De fyra bästa länderna i gårdagens program var Rumänien, Estland, Storbritannien och Spanien... Två av de 4 stora, eller nej, förlåt, numera de 5 stora är det ju... :P
Rumänien och Etsland, de två som fick 4 poäng, riktigt sköna låtar, som föll mig i smaken... Storbritannien, ett pojkband som återförenats efter typ 10 år, och sjunger en grym låt, minns pojkbandet Blue??!! Ja, jag gillart!!! :P
Och SPANIEN, jag bara ÄLSKAR DET!!! :D Jag MÅSTE hålla mig till Christines spår, i panelen, riktigt härlig och svängig låt, jag gick igång direkt på den, haha... :P RÅDIGGAR den!!! ja, en KLAR femma, PÅ EN GÅNG från mig!!! ingen tvekan alls!!!
Dock gillade ingen annan i panelen den låten, den fick rådiss...

Sämst ikväll var också en av "The big five", nämligen förra årets vinnare... Ja, förra årets vinnare i dubbel bemärkelse får man väl säga... För ja, de valde faktiskt i Tyskland, att skicka samma tjej som gick och vann hela tjottaballetten förra året, Lena, som fick sjunga samtliga låtar i den nationella finalen, och sen fick de rösta fram bästa låten helt enkelt... Och ja, vad är vitsen med låten undrar jag??!! Helt totalt URKASS låt tycker jag, jättedålig!!! Tråkig och näe, usch!!! Även där är jag och panelen oense, de gav alla 4 eller 5 poäng till förra årets vinnare Lena... Utom Lotta, som gav en nolla!!! TACK!!! :D Jag gav den dock en 1:a, men då var jag generös...
Och nej, jag gillade faktiskt inte hennes låt från förra året nåt vidare värst heller om jag ska vara helt ärlig... Men bättre än årets är den ju iallafall, helt klart!!!

Och så ja, en av årets lite merroliga nyheter, tycker iallafall jag, är att Italien är med igen, de har valt att hoppa på tåget igen!!! Efter 14 års frånvaro, de var med seanst 1997... Och jag säger som Thomas Lundin i panelen, välkommen tillbaka till Eurovision, Italien!!! De gick också direkt in och blev en av "de fem stora", alltså ett av de länder som direktkvalificerar sig varje år... Kul för dem... :P Hehe... Comeback-låten var dock sådär, fick en tvåa av mig...
Och så en annan låt som jag bara MÅSTE få kommentera!!! Vitryssland!!! Vad FAN har de hittat på i år då??!! Snacka om propaganda!!! Låten heter "I love Belarus", och det är väl i princip det enda de sjunger låten igen... Men ändå var det nåt jag föll för i låten, då jag ändå gav den en 2:a... Hmmm... En 2:a som tidigare hade varit en 3:a...
Jaja, nog om det... Här kommer HELA listan:
Rumänien - 4p
Estland - 4p
Vitryssland - 2p
Lettland - 2p
Danmark - 3p
Irland - 3p
Frankrike - 3p
Italien - 2p
Storbritannien - 5p
Tyskland - 1p
Spanien - 5p
Ja, det var allt om det för i år, nu inväntar vi bara själva tävlingen... ;) Första semifinalen går av stapeln på tisdag, 11 maj, start klockan 21.00 på SVT1... MISSA INTE det, mina vänner!!! ;) JAG ska då iallafall INTE missa, haha... :P
Men nu ska jag snart sova, upp tidigt imorrn, för färd mot Linköping... :P
måndag 18 april 2011
IMORGON är det DAAAAAGS!!!
Bilden kommer från svt.se
fredag 26 november 2010
Årets julkalender 2010
Årets julkalender heter "Hotell Gyllene Knorren" och ja, jag tycker faktiskt den verkar helt OK!!! :)
Vi får väl se... ;)Vill du läsa mer om årets julkalender, kan du göra det här...
måndag 1 november 2010
Premiär för nya reality-serien "Böda Camping" ikväll
Dock krockar det med Biggest Loser på 4:an, som går samma tid, men jag får hoppa det och kolla på Play senare, eller eventuellt nån repris... Synd de går samtidigt...
Böda Camping har premiär ikväll kl. 20.00 på Kanal 5...
Idag har inte hänt mycket... Jag sov läääänge, för en gångs skull... Var skönt att få sova ut på morgonen för en gångs skull, har ju inte fått göra detän så länge på lovet... Igår blev det upp tidigt, för att mamam ville vara så tidigt som möjligt i Örebro, och i lördags var jag i Karlstad, och skulle också vara där tidigt, så jag fick gå upp tidigt... I fredags gjorde jag visserligen inget speciellt, men vaknade tidigt ändå och kunde (konstigt nog??!!) inte somna om, så det blev ingen "sova-ut-morgon" då heller... Även om jag ju sov längre än vad jag hade gjort om jag skulle till skolan... :P
Har iallafall varit iväg och handlat lite idag... Det behövdes!!! Mjölken och filen var slut, och bröd hade jag knappt nåt heller... Höll på att inte få nån frukost imorse, men fick nöja mig med lite bröd med smör och ost...
Har också försökt plugga lite... Men njaaa, det gick sådär... Är så himla mycket att ta in, och jag är inte helt kry heller... :/ CSS är skitkrångligt!!! :/
Ja, är lite småflörkyld nu också... Vaknade imorse och var jättesnuvig, är inte lika mycket nu dock... Men helt kry känner jag mig dock inte ändå...
Och jag borde städa, och diska, och massa annat sånt där nyttigt... Imorgon MÅSTE jag ta tag i det, oavsett hur jag mår och vad det är för väder!!!
Vet inte vad mer jag ska skriva... Får nog räcka såhär idag iallafall... :P
Hoppas ni alla får en underbar måndagskväll!!! Här blir det som sagt TV ikväll, premiären av "Böda Camping"... ;)
torsdag 29 april 2010
Veckans TV-Tips
Jag har under en längre tid nu engagerat mig väldigt mycket i välgörenhet, ALL sorts välgörenhet, även om jag omöjligt kan skänka pengar till allt!!! Men som flera av er nog vet, så är jag fadder, dock genom Barnfonden, till en liten flicka i Gambia!!! Och det är ett av de bästa valen jag gjort i hela mitt liv!!! Det är en fantastisk känsla att hjälpa ett litet barn och hela hennes familj, och få höra hur glada de blir över pengarna de får... Jag blir lika glad, och rörd, varje gång jag får en brev från mitt fadderbarn, där hon skriver hur tacksam hon är över att just jag är hennes fadder... Jag slår vad om att den känslan är i närheten av att ha egna barn!!!Jag hoppas att jag nån gång i livet, lite senare, även kan bli världsförälder... Iallafall är Humorgalan ett fantastiskt program, som jag INTE missar, med alla gripande reportage, som blandas friskt med humorinslag... Programledare är, som tidigare år, David Hellenius och Kristin Kaspersen...
MISSA INTE DET!!! På söndag 2 maj (Linas 20-årsdag, haha... :P) kl. 20.00 i TV4!!! ;)
lördag 24 april 2010
ÄNTLIGEN är det dags!!! (igen)
Jag pratar såklart om "Inför Eurovision Song Contest"... Det är nu det börjar igen, efter drygt en månads uppehåll, schjlagercirkusen!!! Nu blir det förfest inför det stora Eurovision-partyt i maj!!! :D I 4 veckor framöver!!!
Start på tisdag kl. 20.00 i 1:an!!! ;) Don't miss it!!! :D Jag kommer med all säkerhet INTE att göra det iallafall... :P
See ya!!! ;)
söndag 21 mars 2010
Vid Vintergatans slut
Jag tillhör den skaran som bänkade sig framför TV:n klockan kvart över 9 varje vardagsmorgon hela sommarlovet två år i rad, för ett antal år sen... Och fick då bevittna det, vågar jag påstå, BÄSTA sommarlovsprogrammet någonsin!!! Vem av oss alla minns INTE "Vintergatan 5A" och Vintergatan 5B"... Ett par år senare kom även "Tillbaka till Vintergatan", fast inte som sommarlovsserie... Där visades ett sammandrag, kan man väl säga, av 5A och 5B, men samtidigt vävdes också en ny story in i programmet... Och nu, ytterligare ett par år senare, kommer ännu en fortsättning, en helt ny denna gången, "Vid Vintergatans slut"... Och ja, eftersom Vintergatan är så bra (enligt min åsikt, haha... :P), så har jag ju såklart, trots mina 22, nästan 23 år, varit TVUNGEN att följa även denna... :P Jag tyckte sådär i början, men ta mig tusan är inte denna också bra!!! ;) Det återstår nu bara 2 avsnitt av denna efterföljare, och jag väntar spänt på dessa två avsnitt, haha... :PJa, man kan väl säga som så, att jag gillar alla Vintergatan-serier... ;)
Har dessutom under en längre tid, och gör det fortfarande nu, tittat på "originalet" av de två första Vintergatan på YouTube, är nu inne på 5B runt avsnitt 32 har jag för mig... ;) Skitkul att se, haha... :P (Tänkte lägga upp typ första avsnittet här, men det funkar inte med "embed" just nu... Så, sorry...)
Minnen, minnen...