fredag 6 maj 2011

Rumänien, Estland, Storbritannien och Spanien

Programmet gick ju igårkväll, men orkade inte skriva om det då... Så gört nu istället då... :P

Ja, det blev 4 topp-låtar den här gången, men var ju finalprogrammet, så vi får väl bjuda på det då... ;)

Den här gången delade jag ut allt från 1 till 5 poäng, ingen nolla denna gång alltså... :P Och vet ni vad, faktiskt hela TVÅ 5:or blev den här gången... :P Ja, så kan det gå, hahaha... :P

De fyra bästa länderna i gårdagens program var Rumänien, Estland, Storbritannien och Spanien... Två av de 4 stora, eller nej, förlåt, numera de 5 stora är det ju... :P

Rumänien och Etsland, de två som fick 4 poäng, riktigt sköna låtar, som föll mig i smaken... Storbritannien, ett pojkband som återförenats efter typ 10 år, och sjunger en grym låt, minns pojkbandet Blue??!! Ja, jag gillart!!! :P

Och SPANIEN, jag bara ÄLSKAR DET!!! :D Jag MÅSTE hålla mig till Christines spår, i panelen, riktigt härlig och svängig låt, jag gick igång direkt på den, haha... :P RÅDIGGAR den!!! ja, en KLAR femma, PÅ EN GÅNG från mig!!! ingen tvekan alls!!!

Dock gillade ingen annan i panelen den låten, den fick rådiss...





Sämst ikväll var också en av "The big five", nämligen förra årets vinnare... Ja, förra årets vinnare i dubbel bemärkelse får man väl säga... För ja, de valde faktiskt i Tyskland, att skicka samma tjej som gick och vann hela tjottaballetten förra året, Lena, som fick sjunga samtliga låtar i den nationella finalen, och sen fick de rösta fram bästa låten helt enkelt... Och ja, vad är vitsen med låten undrar jag??!! Helt totalt URKASS låt tycker jag, jättedålig!!! Tråkig och näe, usch!!! Även där är jag och panelen oense, de gav alla 4 eller 5 poäng till förra årets vinnare Lena... Utom Lotta, som gav en nolla!!! TACK!!! :D Jag gav den dock en 1:a, men då var jag generös...

Och nej, jag gillade faktiskt inte hennes låt från förra året nåt vidare värst heller om jag ska vara helt ärlig... Men bättre än årets är den ju iallafall, helt klart!!!



Och så ja, en av årets lite merroliga nyheter, tycker iallafall jag, är att Italien är med igen, de har valt att hoppa på tåget igen!!! Efter 14 års frånvaro, de var med seanst 1997... Och jag säger som Thomas Lundin i panelen, välkommen tillbaka till Eurovision, Italien!!! De gick också direkt in och blev en av "de fem stora", alltså ett av de länder som direktkvalificerar sig varje år... Kul för dem... :P Hehe... Comeback-låten var dock sådär, fick en tvåa av mig...


Och så en annan låt som jag bara MÅSTE få kommentera!!! Vitryssland!!! Vad FAN har de hittat på i år då??!! Snacka om propaganda!!! Låten heter "I love Belarus", och det är väl i princip det enda de sjunger låten igen... Men ändå var det nåt jag föll för i låten, då jag ändå gav den en 2:a... Hmmm... En 2:a som tidigare hade varit en 3:a...

Jaja, nog om det... Här kommer HELA listan:
Rumänien - 4p
Estland - 4p
Vitryssland - 2p
Lettland - 2p
Danmark - 3p
Irland - 3p
Frankrike - 3p
Italien - 2p
Storbritannien - 5p
Tyskland - 1p
Spanien - 5p

Ja, det var allt om det för i år, nu inväntar vi bara själva tävlingen... ;) Första semifinalen går av stapeln på tisdag, 11 maj, start klockan 21.00 på SVT1... MISSA INTE det, mina vänner!!! ;) JAG ska då iallafall INTE missa, haha... :P

Men nu ska jag snart sova, upp tidigt imorrn, för färd mot Linköping... :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar