söndag 27 februari 2011

GRATTIS Linda Bengtzing och Nicke Borg!!!

Ja, då var det dags att skriva om gårdagens deltävling då... Liiiiite besviken på utgången även där om jag ska vara ärlig, men men... Det är som det är... ;) Man kan ju inte få helt som man vill... ;) Och lite nöjd är jag ju också så... :P

Igår var nog faktiskt enda gången det här året i Melodifestvialen, som jag gillade nästan alla låtar!!! Det var bara 2 stycken jag inte gillade, nummer 1 och nummer 3, och de gick heller inte vidare... Till min stora chock faktiskt!!! Lasse Stefanz var jag nästan helt säker på att de skulle gå vidare, med tanke på hur stora och populära de är, och hur populärt det är med dansband, men nej, tydligen inte... Det var väl ett sånt starkt startfält igår, så de hade svårt att jamföra sig med det motståndet...

Och ja, det VAR ett starkt startfält den här veckan!!! Som sagt, BÄST I ÅR!!! 6 av 8 låtar var bra, ytterligare 1 var helt OK, och 2 var SKITBRA!!! Mina 2 favoriter igår var Lindorna, Bengtzing och Pritchard... SJUKT BRA låtar båda två!!! My God!!!

Linda Bengtzing är ju ALLTID bra, jag gillar verkligen henne!!! Och hon kändes ju faktiskt given igår... Och det var hon ju också!!! HÄRLIGT!!! :D Och Linda Pritchards låt var ju SÅ BRA, sjukt bra power-ballad!!! GRYM!!! :D Ja, den låten hon hade med i år var ju lätt bättre än den hon hade förra året, även om jag gillade den också!!! Den här låten fick fram hennes stora fantastiska röst mycket bättre, och på ett mer rättvist sätt än den låten hon hade med förra året... Ja, den passade henne klart bättre helt enkelt!!!

Och ja, man kan ju snacka om kontraster mellan låtarna som gick vidare direkt till Globen, hahaha... :P Som mamma sa, de var ju nästan varandras motsatser...

Ja, Nicke Borg var ju faktiskt lite av en skräll måste jag säga... Det hade jag INTE väntat mig!!! Jag trodde i så fall mer på Love Generation... Men kul!!! :D Och ja, som jag sa till mamma igår, jag tror faktiskt att det berodde mycket på numret, han hade ju ett väldigt spektakulärt nummer och scenframfträdande, klart folk gillar sånt... :P Och ja, låten var ju faktiskt bra också!!! ;) Men Emma sa ju också nåt som ju faktiskt också kan vara betydande... Han, och låten, påminde ju väldigt mycket om Jay, Idolvinnaren ni vet, och ja, som bekant är ju han väldigt inne och populär nu, så det kan ju ha haft en väldigt betydande roll också... Mamma nämnde även att det påminde lite om Andreas Johnson, och ja, faktiskt... Litegrann...

I övrigt... Vad har jag mer att säga... Liiiiite chockerande och oväntat att Melody Club inte ens lyckades klamra sig med bland de 5 bästa, men ja, är väl inte rätt publik... Den publiken tittar inte på deltävlingarna kanske, vad vet jag...

Jag är iallafall tacksam att Lasse Stefanz inte plockade en av 4 platser, det räcker gott och väl med ett dansband i finalen!!!

KUL för Linda Pritchard att hon fick plocka en av Andra Chansen-platserna också tycker jag, det förtjänade hon verkligen!!! Jag hade ju iofs helst sett henne glida direkt till finalen då, men men... Som sagt, man kan inte få allt... :P Och oavsett hur det går, så gick hon längre än förra året, då hon slutade 5:a, och det var också med rätta, för som sagt, hennes låt i år var bättre än hennes låt förra året...

Love Generation hade en bra låt, men själva scenshowen, koreografin och dansen och allt, var bättre än själva låten, så jag vet inte jag... Som jag också sa igår, till de övriga (mamma, Emma och Lina), påminde liiiite om Alcazar, men Alcazar är 100 gånger bättre!!!

SÅ SYND bara, att inte både Shirley's Angels och Linda Pritchard kan gå till finalen, då de tyvärr ligger på samma halva om Andra Chansen-slutspelsträdet... Jag måste helt enkelt hoppas på bara en av dem!!! I den övre halvan får jag väl hoppas på Jenny Silver då... Kan inte hela trädet i huvet nu, var bara just den delen med Linda och Shirley som jag la på minnet...

Julia Alvgard och Anders Fernette måste jag ju få nämna också... Julia, också väldigt bra låt, Anders Fernette, inte lika bra, men helt OK... Inga låtar jag kan gå och nynna på så nu, för de satte sig inte så, men de var ändå bra båda två!!!

Och HÄRLIGT att man nu kan lyssna OBEHINDRAT på ALLA låtar, HÄRLIGT!!! :D Sitter här och lyssnar igenom alla 32 låtar nu, men bara en gång var än så länge!!! :P

Måste ju flika in den lilla tippningen jag gjorde för över en vecka sen också, gick väl inte sktibra nu heller... Har inte nån gång lyckats pricka in alla rätt, men varit grymt nära en gång... :P Den här gången blev det 2 av 4 rätt... :P En av varje... ;)

Direkt till final går:
Linda Bengtzing (R) och Melody Club (F) (slutade 7:a och näst sist)

Till Andra Chansen går:
Lasse Stefanz (F) (slutade 5:a) och Linda Pritchard (R)

Bilden är lånad från sr.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar