måndag 23 augusti 2010

Idag börjar "mitt nya liv"!!!

Ja, nu är jag tillbaka hemma igen efter första dagen, sen en timme ungefär, nu börjar det "nya livet"!!! Gick ju hur bra som helst detta, haha... :P Första veckan verkar bli rätt soft... Gött det, haha!!! :P

Ja, första dagen avklarad då alltså... Det gick jättebra!!! :D Var mest bara indroduktion idag, så vi gjorde inte så mycket... Vilket jag iofs nästan hade väntat mig, särksilt med tanke på att vi skulle börja först 13.00... Det var alltså upprop i aulan 13.00...

Det började med lite allmän information i aulan, där de berättade lite om skolan, presenterade alla kursansvariga och så blev det även lite allsång, haha... :P Vi fick sjunga "Turistens Klagasn" alla vi som satt i aulan, haha... :P Sen fick vi gå till våra respektive kurser, träffa klassen lite och få lite mer information om kursen, samt scheman...

Första veckan kommer visst bli rätt soft som sagt, vi kommer inte göra så mycket... :P Vi ska få lära känna varann och skolan och lite annat nu första veckan, så det drar väl igång på riktigt nästa måndag då skulle jag tro...

Blir säkert bra detta, hehe... :P

Var som sagt jättepirrig innan, men det var nog mest för att man inte kände nån och så... Var nog egentligen det jag var mest pirrig över... Men det gick faktiskt bra, har t.o.m hunnit prata med några i klassen redan... :) Och det är INTE illa för att vara lilla blyga mig ska ni veta!!! Verkar vara en helt OK klass... Alla möjliga typer av människor... Och väldigt åldersblandat också... :P Och visst, det finns väl vissa som jag troligtvis inte kommer att prata sådär jättemycket med, haha... :P Kanske enbart om jag skulle bli "tvungen", hehe... :P

Hade sms-kontkat med Lina precis innan, men hon har inte skrivit nåt nu sen hennes upprop började (samma tid som mitt), så jag vet inte hur det gått... Men det gick säkert bra... ;) Emma kommer ju dit till Lunnevad nu ikväll också, hon fick söka om ledighet första dagen, haha, bara för atthon var tvungen att skriva en omtenta idag... :P Hoppas förresten det gick bra för henne också...

Fick även sms av min gulliga kusin Sara precis innan uppropet började, det var nice!!! :D

Och såär det väl typiskt att det ska bli sånt här underbart fantastiskt kanonväder just när jag ska dra igång med studier, och vara i skolan!!! Så man måste vara inne hela dagarna när det är så fint... Typiskt ju, haha... :P

Men det är sjukt vackert därnere, ligger så otroligt fint den folkhögskolan... Nån gång ska jag ta med mig kameran, så ni kan få se...

Och jadå, jag SKA berätta lite mer om Öland, ni kan vara lugna!!! ;)

Lite ovant med de här nya rutinerna ännu, men jag kommer säkert in i det snart...

Men nej, nu får jag nog försöka fixa nåt att äta, och sen blir det TV... ;) "Fångarna på Fortet" idag ju, nypremiär!!! :P Det får man ju INTE missa!!! ;) Det är barndomsnostalgi för mig det, och jag älskade det programmet minns jag!!!

Ha en fin måndagskväll!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar