tisdag 3 augusti 2010

Hoffmaestro, Amanda Jenssen, Takida och Maskinen (och Billie the Vision and the Dancers)

Jag vet bättre sent än aldrig, men tänkte köra en liten sammanfattning av min dag på Putte i Parken nu, och vad jag tyckte om artisterna...

Som jag redan nämnt tidigare, så var det en BLÖT dag!!! Det var nog den blötaste av de 4 dagarna tror jag, även om det VAR väldigt regnigt under hela den här Putte i Parken...

Men vi var väl rustade dock... ;) Det var full mundering, med regnjacka, regnbyxor och gummistövlar... :P Och regnet verkligen vräkte ner!!! Det var liksom inget stopp på det... Var knappt några uppehåll alls...

Vi hade varit där en sväng på eftermiddagen också, på dagens första spelning, som var med "Billie the Vision and the Dancers", jag återkommer om det senare...

Kvällen började iallafall med Hoffmaestro (och Chraa)... De är lite av tradtion, får man väl säga, på PiP, då de varit med ALLA 3 år som PiP hittills varit... Det var ett band som mina båda systrar såg väldigt mycket fram emot att se... När de väl började så smög Emma, Lina och Erik fram en bit i publikhavet, och ställde sig mitt i det värsta publikhavet, för att vara med och dansa och hoppa och allt vad de gjorde... :P Jag stod dock kvar, och stod sen där hela konserten, lite i bakgrunden... Jag trivdes bra med att stå still och spana in konserten från bakgrunden... På slutet körde de en riktig liten pubilk-aktivitet, publiken fick springa fram och tillbaka, och det vill jag lova, var en fröjd för ögat, för mig som stod lite i bakgrunden... :P Det var jöttekul att se alla hoppa/springa fram och tillbaka, haha... :P

Ja, även om det var kallt av regnet, så höll sig nog de flesta varma, de som höll igång iallafall, haha... :P Jag tyckte dock det blev rätt kallt och blöt mot slutet...

Efter den succé-fulla konserten med massa draaag gick vi en stund till Öl-området, då det var ett tag kvar innan nästa splening började, Emma köpte lite vin som vi alla (inte jag denna gång dock) smakade på, sen drog vi oss ner mot den lilla scenen i "Dalen", där Amanda Jenssen strax skulle börja... Där bestämde vi oss för att sitta ner och titta, så vi slog oss ner en bit upp på backen på en sidan och satt och tittade... Och DET var mer i min smak... Inte så mycket drag kanske, eller inte på det sättet iallafall, men en bra spelning och riktgit skön stämning ändå.. :P Trots att publiken varm ycket mer utspridd på Amandas spelning... Det var inte så jättemycket folk längst nere vid scenen, men desto mer runtomkring, ovanför dalen och mitt i backen, på båda sidorna...

Doch blev vi rejält blöta och kalla under den spelningen, men det gjorde mig faktiskt inte så mycket... :P Faktum var, att det kom ett par REJÄLA skurar under tiden som Amanda sjöng, och eftersom vi satt stilla, så rann det liksom inte direkt av oss... :P Så det kanske inte var så smart att sitta helt stilla ändå, hehe... :P

Eftersom vi blev så blöta och kalla, och kändes oss lite frusna, så ville vi muntra upp oss lite, så innan vi gick till nästa konsert, gick vi till ett av godis-stånden och köpte lite godis... :P Det blev tre remmar i olika smak, och nog blev vi lite gladare av det... :P Så de stod vi och åt på nästa spelning...

Och den spelningen var Takida... Vi var kanske inte helt inne i den, som vi var i de två andra, men vi var ändå kvar... Vilket var tur, så vi fick se hela!!! ;) Eftersom de körde den mest kända låten på slutet, och då... Jävlar, vilket drag det blev, haha!!! :P

Efter ett regnigt och blött Takida hade vi väl ca en timme till nästa spelning, åtminstone till nästa spelning som VI (eller snarare mina systrar) ville se, så då gick vi till Pizzeria Viking (ca 5 minuters promenad från festivalområdet) för att ta oss nåt att äta, och kanske framförallt, för att värma oss lite... Det blev en falafelpizza och en pommes frites-tallrik... Jag åt bara av pommes fritesen... De andra tre åt av båda... :P Vi var inte ensamma därinne direkt, men det var ju heller inte oväntat så... :P

OK sen då, kl. 00.30, var det då dags!!! Då var det MASKINEN!!! Jag tylcte väl ärligt talat sådär, men jag vet att många tyckte det var höjdpunkten, om inte på hela festivalen, så iallafall på den kvällen... :P Även där höll jag mig lite i bakgrunden, men Emma slank in bland publiken och DANSADE loss!!! Där snackar vi DRAG, jävlar alltså, vilket drag det var!!!

Sen träffade Emma några bekanta, och vi gick in för att andra gången i Öl-området, men köpte inget... Emma snackade med nån, och vi stod och lyssnade på "Pil" (Public Image Ltd.) som just hade dragit gång sin konsert på scenen precis bredvid där Maskinen hade spelat... Men vi bestämde oss ganska snart för att åka hem igen... Vi, eller kanske framförallt mina systrar, hade sett de band/artister som de ville se, och det fanns egentligen inte så mycket kvar att se... Och vädret lockade inte direkt till att sätta sig en stund i öltältet, så vi åkte hem istället... Då var väl klockan runt 1 skulle jag tro...

Jag åkte först hem till mor och far, för att byta skor, och hämta mina grejer som jag lämnat kvar i tidigare under dagen, men åkte sen direkt hem till mig... Jag var hemma här strax före halv 2...

Och när jag klädde av mig i hallen, så upptäckte jag HUR blöt jag blivit!!! De där regnkläderna höll inte riktigt för trycket i 7 timmars ösregn, så ja, de regnade liksom lite igenom!!! Tjocktröjan jag hade under, var nästan också HELT blöt... Det var bar en liiiten fläck som hade klarat sig... Haha, jösses... :P Regnbyxorna hade dock skyddat rätt bra, för jeansen under var knappt blöta alls...

Trots att man blev verkligen totalt genomblöt, och det var rätt kallt, så är jag sjukt nöjd med kvällen!!! Visst, det kanske inte är min typ av musik, men det gjorde fkaitkst inte så mycket, jag hade så jävla kul ändå!!! Och jag klagade inte trots att regnet vräkte ner hela kvällen och jag var skitblöt och jättekall!!!

Jag kan absolut tänka mig att göra om det nästa år, men även då endast en dag... En dags festival om året räcker gott för mig...

TACK mina systrar för att ni var så envisa och nästan "tvingade" med mig på detta, jag är sjukt nöjd!!!

Jag tänkte göra en liten recension eller vad man ska säga, om alla de konserter/spelningar jag var på, och betygsätta... Mest på skoj då, för skojs skull, men också för att jag vill... :P

Ja, som jag nämnt ovan, så var ju kvällens spelningar inte det enda... Även på eftermiddagen var vi iväg en sväng... Då var det "Billie the Vision and the Dancers" som hade sin konsert... Då var det faktiskt sol och skapligt varmt till en början, men efterhand kom regnet... Det började med ett väldigt försiktigt regn, vet inte vad man ska kalla det, men det var små små droppar. detkändes knappt att det regnade... Och eftersom det var sol när jag cyklade hemifrån mig, så hade jag inte tagit med mig nån regnjacka överhuvudtaget, men till att börja med dög faktiskt tjocktröjan, med luva på, för regnet... Men sen, precis när sista låten spelats nästan färdigt, så började det regna ordentligt.... Och jösses, vilken skur det kom!!! Den gången tog vi bilen ner, och innan vi kommit till bilen, så var min tjocktröja genomblöt... Så det blev att ta en annan tillkvällen sen... :P

Men jaja, nog om det nu... Nu till konserterna, först ut alltså:

Billie the Vision and the Dancers:
- Ja, det var ju ganska bra, jag blev positivt överraskad... Dock ska jag erkänna att jag tröttnade på slutet, så jag blev väl lite less på det... Men överlag var det väl bra... Och för att vara en så tidig spelning, så kom det hyfsat med folk, och det kan man ju inte klaga över direkt... ;) Och sen var det ju den första festival-spelningen EVER som jag var på, och hade väl inte riktgit "kommit igång" än, och kommt in i den där rätta stämningen, " the festival-mood", så det drar väl ner betyget en aning också... Men som sagt, överlag helt OK
- Betyget blir:
:D :D :D (3)

Hoffmaestro (och Chraa):
- Första kvällsspelningen, även denna tyckte jag väl var OK... Det var ju riktigt jävla drag alltså, och det var kul att se alla som dansade, men jag var dock nöjd med att stå lite i bakgrunden... Tydligen inte lika mycket publik, och lika mycket drag, som tidigare år, enligt Lina (som varit på alla tre), men det berodde nog på vädret... Här kände iallafall igen nån låt, för det är faktiskt några jag hörtl itegrann innan, så helt okänbda var de inte för mig... :P Men ja, det var första för kvällen, och äöven här hade jag väl inte riktigt "kommit igång" än, och sen var det rätt tråkigt att stpå själv och kolla, haha... :P Och jag tyckte det blev långt och segt och utdraget på slutet, men det berodde ju mest på att jag stod ensam... :P
- Men betyget blir iallafall:
:D :D :D :) (3½)

Amanda Jenssen:
- Helt klart kvällens bästa, enligt mig iallafall!!! Henne har jag ju hört rätt mycket, men det var nädå många låtar jag inte kände igen... Och hon var ju väldigt påläst om Karlskoga, och det var ju lite kul... :P (Hon kunde sånt som "Möckelns Bodar" och allt sånt där, det är knappt att vi uppfödda karlskogingar kan sånt, haha... :P) Trots att det nog var den spelningen där det regnade som värst, och vi blev skitblöta och kalla, myucket p.g.a att vi satt ner hela tiden, så var den ändå bäst!!! Jag tänkte inte på att jag lbivit så blöt förräns vi var på väg därifrån...
- Betyget blir:
:D :D :D :D :) (4½)

Takida:
- Vi missade början på konserten, och det var väl också den vi inte lyssnade så noga på heller... Var ju bara ett fåtal låtar vi kände igen, och den mest kända körde de sist av alla!!! men jävlar vilket drag det blev då!!! :P Dock höll vi humöret uppe, trots regnet, och att vi redan var genomblöta, och kanske mycket tack vare godiset vi köpt...
- Betyget blir ändå:
:D :D :D (3)

Maskinen:
- Inte alls min typ av musik, och det var i princip endast en låt, eller nja, OK då ,två, som jag kände igen... Men publiken fullständigt älskade det, och det var kul att se!!! Och jag var glad, trots att knappt ett enda plagg på kroppen nu var torrt, haha... :P Jag brydde mig faktiskt inte så mycket att det inte var nåt jag direkt gillade, jag roade mig ändå,. och skrattade mig glatt igenom hela spelningen... Men nja, jag vet inte, not my cup of tea, så...
- Betyget blir:
:D :D :D (3)

Många 3:or jag vet, men det är ju faktikst så jag tycker... :P

Nej, nu borde jag nog sluta, usch vad långt det blev... Har fan tagit mig över en timme att skriva detta!!!

KRAM på er!!!

Veckans låt: Creed - Lullaby

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar