onsdag 25 augusti 2010

Hjälp!!! Vad ska jag välja??!!

Idag har det varit "prova-på-dag" hela dagen... Vi fick prova på det som kallas "Skapande Verksamhet" som är nåt som hela skolan får göra, som ligger liksom utanför den ordinarie undervisningen, för att man ska få bättre kontakt med andra än de i klassen bara... Det finns ett visst antal grejer att välja mellan, och fick fick välja 4 grejer som vi ville priova på... Jag hade svårt att välja vilka fyra grejer jag ville prova på, men till slut lyckades jag bestämma mig...

De två första grejerna jag provade på var det jag hade fastnat mest för efter presentationen i aulan... Det var de jag helst ville prova på!!! De andra två var egentligen mest en bonus, för att jag skulle välja nåt liksom, och det var de två i övrigt som verkade mest intressanta...

Men när jag väl hade provat på allt så insåg jag att jag gillade fasen allt!!! Så hur fasen ska jag nu kunna välja??!! Detta blir knivigt!!! På fredag måste jag ha bestämt mig, då ska lappen med mina val in...

Man får skriva med tre av grejerna, rangordnat då för vilket man helst vill och så alltså... Men vad faaaaan, jag vet ju inte!!! Jag vet nog vilka tre av de fyra grejerna jag provade på som jag helst vill, men vilken ordning... Nej fan!!!

Det är som är lite bra med deti allafall, det är att man får välja en ny grej till våren sen, så då kan jag välja nåt nu och nåt annat sen till våren... Men vilken ska jag välja nu, och vilken sen??!! Och vilken får bli reserv??!!

Aaaaah, jag blir gaaaalen!!!

Hjäääääääälp mig!!!

3 kommentarer:

  1. Ha, jag stack faktiskt hem till päronen för att kolla, i måndags också. Skäms nästan för att erkänna att jag tycker det är kalasbra.

    Svårt val det där med kurserna. Jag skulle föreslå att du väljer en sång/musik-grej och sen webtidningen.

    SvaraRadera
  2. Hej Hanna! Vilka är sakerna du har att välja på? Nu blir jag nyfiken :) (Se det positivt, tänk om du hade provat på fyra saker som var jättetråkiga? :P) Kram Elsa

    SvaraRadera
  3. Haha ja, du har så rätt Elsa... :P Du är så klok!!! ;)

    Nu ska vi se... Det tre sakerna jag väljer emellan, alltså 3 av de 4 grejerna jag provade på, är Sånggrupp (typ Körsång), Webtidning och nåt som kallas Lyssna och Sjung... Det är typ som en studiecirkel om musik, eller hur man ska säga... Vi lyssnar på och typ diskuterar lite olika musik, och får även sjunga en del själv... Sen skulle det visst också bli lite annat, bl.a. frågesporter om musik och annat...
    Det är det jag väljer mellan nu... Skitsvårt ju!!! Allt var som sagt kul!!!

    Det fjärde som jag provade på var förresten keramik... Men det var det sista jag provade på, och det var mest för att jag liksom skulle välja nåt... Men jodå, det var allt kul det med!!!

    I övrigt fanns det Sjömansarbeten/Makramé, Tenntrådsarbete/Sameslöjd, Franska Nybörjarskurs, Stavgång, Skapa med garn, Bild, Textil, Boksnack, Lust att skriva och Självförsvar/Livskunskap... Som du ser fanns det en hel del saker att välja mellan!!! :P Att jag ens kunde välja 4 saker jag ville prova av alla de där, är ett framsteg i sig!!!

    Kram på dig kusin!!!

    SvaraRadera