torsdag 5 augusti 2010

Bröderna Karlsson

Ja, igår kväll var jag ju på bio med mamma och såg Bröderna Karlsson: SKITBRA film, om ni frågar mig... Riktigt bra, och helt i min smak... Filmen handlar om Nicklas, en advokat i Stockholm, som blev bortadopterad som liten, och som plötsligt en dag får veta att han har en tvillingbror... Han åker för att träffa sin bror, Hasse, som bor på en bondgård med fru och barn uppe i Norrland.... Senare kommer Hasse ner till Stockholm och överraskar Nicklas, och då börjar det hända grejer... En hel del missförstånd uppstår, och Nicklas tidigare välordnade liv vänds upp och ner... Allting tack vare hans tvillingbror!!!

Är som vanligt dålig på att berätta handlingen om filmer, utan att försäga mig, och berätta för mycket, men det där var nog lagom ändå... ;) Jag tyckte iallafall som sagt att det var en bra film... Liiite väl brutal på sina ställen kanske, och vissa händelser kändes lite... konstiga... men överlag absolut en film i min smak!!! Den var rolig, jävlar vad jag skrattade mycket, haha, liksom hela biosalongen gjorde, haha... :P Men den hade även lite mer allvarliga scener, och såklart en hel del kärlek... ;) Men det var också vissa delar som var kanske lite väl "awkward", sånt har jag lite svårt för, och tyckte det blev lite jobbigt, men det var ändå OK... :P Som sagt, helheten var bra, en film i helt i min smak!!! ;) Och seN var det ju bra skådespelare också, Tuva Novotny är ju alltid duktig, och snygg är hon fan också!!! Det var ju lite kul att de hade samma skådelspelare som spelade tvillingbröderna också, det gjorde det hela liten mer... förvirrande, haha... :-P Man tänkte nästan inte alls p åatt det var samma person... Det var väldigt skickligt gjort, men med dagens teknik går ju sånt där att göra så himla lätt utan att det ens märks... Det var väl på vissa ställen man kunde märka att det var samma person, men inte så farligt... Konstig känsla det måste vara att spela mot sig själv, haha... :P

Jaja, iallafall, det var vad jag tyckte om filmen... Lååång utläggning om det uppenbarligen, haha... :-P

Och som sagt, jag gillar den!!! ;) Kan rekommendera er att se den, men TÄNK PÅ att det är ett par sex-scener i den!!! Bara så ni vet... ;) Och OM ni ser den på bio, så rekommenderar jag er att stanna iallafall en stund under eftertexterna, för det kommer en liten rolig slutpoäng i slutet av filmen också... ;)

Och ja, som sig bör så ska jag ju betygsätta den också... Och OK, skitsvårt tycker jag men, filmen "Bröderna Karlsson" får betyget:

:D :D :D :D (4)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar