tisdag 10 augusti 2010

DN-Galan, lite shopping, filmkväll och en hel del regn!!!

Ja, jag antar att i är lite nyfikna iallafall, på vad jag gjorde i helgen... :P Ska berätta för er då... ;) Har egentligen ingen speciellt stor blogglust, efter det som hände i söndags, men vill ju ändå berätta om helgen... Så lika bra att göra det nu... Men håll i er, för när jag är i farten med sånt här, då blir det LÅNGT!!!

Åkte som sagt iväg i fredags, bussen gick från busstationen kl. 13... Och haha, vi fick åka nån sorts gammal turné-buss för Färjestad BK, haha... :P

Den där bussen ska egentligen stanna i Örebro och Västerås innan Stockholm, men denna stannade bara i Örebro, och alltså inte i Västerås... Tydligen var det så många som skulle åka den sträckan i fredags, så de hade fått sätta in en extra-buss, så det var den andra bussen som mellanlandade i Västerås också... Från Karlskoga var bussen ganska full, men sen i Örebro blev bussen helt full!!! Det är inte så vanligt faktiskt...

Resan gick iallafall bra, och just då eftersom den inte stannade till i Västerås, så kom den också fram ca 20 minuter tidigare till Stockholm... Mina kusiner, Sara och Elsa, skulle möta upp mig när jag kom av bussen, men självklart var de inte där ännu eftersom vi kom så tidigt... Men efter att ha messat Sara , så fick jag en liten vägbeskrivning, lilla lantisen jag som inte hittar så bra i Stockholm, haha... :P

Det var helt GALET varmt i Stockholm, jag blev helt chockad när jag klev av bussen!!! Hemma i Karlskoga hade det inte varit så jättevarmt, men ändå inte dåligt väder... Jag svettades som en gris, så tjocktröjan åkte av nästan direkt... :P

Sen gick vi runt en stund på stan och tittade, hittade massa spännande, som man väl alltid gör i Stockholm iofs, och efter ett tag gick vi för att möta upp den fjärde personen som var medbjuden på denna häftiga upplevelse, en kompis till Sara!!! Sen blev det ytterligare ett par affärer, innan vi började fundera på att börja ta oss till Stadion... :P Men först ville vi köpa nåt att äta... Vi köpte med oss lite mat, som vi år på Stadion sen...

Det var en lååååång bit att gå, kändes det som iallafall, men det gjorde ingenting, för det var ju nåt kul som väntade... ;) Strax innan vi kom fram till Stadion, stannade vi till vid nån liten matbutik, där de övriga tre köpte en varsin sallad... Jag kom på att jag hade kvar från min matsäck, så jag nöjde mig med det...

Sen var det inte långa biten kvar... Och gissa om det var spänt då då, haha... :P Jag var riktigt förväntansfull när jag gick där, och vi började närma oss... Det var ju skitspännande ju!!! :P

Till slut kom vi ju iallafall fram till Stadion, och där var det sjukt mycket folk!!! Men, de var smidiga med biljettavläsningen, så vi kom in snabbt...

Och vi hade helt SJUKT BRA PLATSER, GRYMMA PLATSER!!! Helt fantastiska platser!!! Ca 20 meter från mållinjen, och på andra raden, alltså kan det bli bättre??!! Knappast va!!! Så vi såg alla löparna jättebra, de var jättenära... De swischade förbi oss jättenära framför oss... Hur häftigt som helst!!!

Men allting gick så sjukt fort när de sprang, som Sara skrev i sin blogg, man fattar knappt hur fort de faktiskt springer när man ser på TV, för det går så galet fort... Man ser de starta, och så swischar de förbi oss, och sen helt plötsligt är det över...

Det stora dragplåstret var ju givetvis fighten mellan Gay och Bolt... Även Powell skulle ju varit med i den fighten, men han hade hoppat av i sista stund... Han var dock på plats på arenan, så vi fick se honom också... :P

Men, höjdpunkten för mig, var nog att få se alla svenska friidrotts-stjärnor live, framförallt nybliva EM-silvermedaljören Emma Green.... Även om jag kanske inte fick se alla de på nära håll, eftersom de flesta av de höll till på andra sidan stadion... Dock fick jag se Emma på ganska nära håll, eftersom hon passerade förbi på våran sida när de skulle ut ur stadion... Wooohooo!!!

Men ja, jag har varit ca 5 meter ifrån Gay och Bolt, och en hel massa andra idrottsstjärnor också... ;) Och en del idrottsstjärnor De stannade till och skrev autografer åt ett syskonpar som satt precis framför oss... :P (Bl.a. Tero Pitkämäki och Allyson Felix, haha... :P)

Sen fick vi faktiskt även se en del andra idrottsstjärnor också, som inte är friidrottare, t.ex. Anja Pärson!!! Och Robert Kronberg, men han är ju friidrottare, dock inte aktiv... :P Cooolt!!! Även de gick förbi 2 meter framför oss...

Jaja, jag kan skriva hur mycket som helst om detta, för det var GRYMT!!!

Det var en jättehärlig kväll, och en fullsatt läktare!!! Och vädret var PERFEKT, solen sken och det var helt sjukt varmt (OK, det var kanske lite VÄL varmt, men solen gick ju ner sen och då blev det mer lagom temperatur...) Och jävlar, vilken stämning det var, helt SJUKT!!! Ja, det är verkligen nåt man måste uppleva för att fatta... Tänk er tystnaden precis innan starten på 100-metersfinalen för herrar, det var verkligen helt helt tyst på hela Stadion, man kunde ha hört en knappnål falla... Galet!!!

Hela kvällen avslutades sen med ett magiskt fyrverkeri, hur häftigt som helst!!! Jag, som är lite känslig för höga ljud, fick hålla för öronen hela tiden, men kunde ändå beskåda de vackra fyrverkerierna... Ja, det var riktigt häftigt!!!

Ja, allting var helt sjukt!!! Det var en MAGISK kväll, och SÅ häftigt att få uppleva allting live!!! Jag var (och är fortfarande) i extas!!!

TACK framförallt moster A för att jag fick erbjudandet om att följa med, och TACK Sara och Elsa, och Saras kompis, för denna magiska, häftiga, galna och helt oförglömliga kväll!!! Det här är stora minnen som jag kommer bära med mig i resten av mitt liv!!! TACK!!!

Ja, det var en grym kväll, jag kan inte ens välja vad jag tyckte bäst om!!! Som den friidrotts-tok jag är så gillade jag ALLT!!! Bara att få uppleva nåt så häftigt live är ju bara fantastiskt!!!

Ja, några bilder vet jag inte ännu om jag kan bjuda er på, då jag ju inte vet hur det blir med det, men de KANSKE kunde gå att rädda... Så än finns det hopp... Jag håller iallafall mina tummar!!!

Har kollat in DN-Galan lite, på SVTPlay, dock bara första timmen ännu... Får kolla in resten senare...

Det blev ju ganska sent där, så efter denna häftiga upplevelse, tog vi oss till Centralstationen direkt, eller nej, med ett kort stopp på ett 7Eleven för att köpa lite chips, haha... :P Som vi hann äta upp innan vi var framme vid tåget... Sen tog vi Uppsala-tåget hem... Jag följde sen med Sara hem till sig, där hon hade lovat att jag skulle få sova...

Sen hoppade vi i säng nästan direkt efter det... Sara skulle ju upp och jobba TIDIGT nästa morgon, och vi var båda rätt trötta dessutom... :P

På lördagen jobbade som sagt Sara, hon började tidigt, så när jag vaknade var det tomt och tyst i lägenheten... Sara hade dock skrivit en trevlig liten lapp till mig... ;) Och lämnat en extra-nyckel... :P

Jag åt lite frukost och stack sen ner på stan... Hittade inte så speciellt mycket, men det var kul att kolla i den nya Hello Kitty-affären, haha... :P Dock var ju allt svindyrt!!! Såklart, eftersom det var Hello Kitty!!! Plötsligt började det regna, och jag hade ingen regnjacka med mig... Hade dumt nog glömt att packa med det... Men jag hade iallafall ett paraply, som mamma stoppat ner i väskan precis innan jag klev på bussen hemma, så jag hade nåt iallafall... :P Men det började regna mer och mer, så till slut började jag gå hem till Sara igen... :P Hon hade slutat jobba vid 1, så hon var hemma när jag kom tillbaka...

Sen slappade vi bara lite i nån timme, innan vi bestämde oss för att sticka ner till stan tillsammans... Köpte inget denna gång, men trevligt hade vi ändå... ;) Vi avlsutade med att fika, riktigt gott fika, på ett café, innan vi lämnade stan... Vi stack hem till S och E:s föräldrar en sväng, för att vika och packa lite tvätt, som Sara tvättat åt mormor och morfar... Och sen stack ni till mormor och morfar för att lämna tvätten, och de var glada över att se mig, men förvirrat är det ju som vanligt... :

Sen efter det gick vi till Ica Luthagen för att möta upp Elsa, hyra en film och handla lite inför kvällen... :P Vi började med att hyra film... Efter mycket funderande blev det tillslut "Valentine's Day"...

Sen hem till S och E:s föräldrar igen, där vi lagade mat, pastasallad med stekt halloumi till och sen gick vi upp på övervåningen och hade filmkväll... Vi hade köpt både chips och skruvar, medan vi tittade på filmen, och hade väldans mysigt!!! :P

Filmen tykcte jag förresten var helt OK, ganska bra faktiskt, kändes som en film i min smak... ;)

Sen blev det lite TV innan Elsa åkte hem till sig, och så småningom stack jag och Sara hem till Sara...

Igår, söndag, jobbade Sara 8-20 (!!!), så jag fick klara mig själv när jag skulle iväg... Men det gick bra, jag hittade dit där jag skulle på bussen, som f.ö. gick 10.40, och så åkte jag buss till Enköping, där jag bytte till tåg, som jag åkte till Örebro... Och sen blev det buss Örebro-Karlskoga, där pappa hämtade mig... Jag kom hem ca 13.50...

Jösses hörrni, nu har jag varit i farten igen, med min milslånga novell om "vad jag gjorde i helgen"... :P

Hoppas ni orkat läsa allt!!! haha.... :P Fast jag klandrar er inte om ni INTE gjorde det... ;)

Som sagt, några bilder kan jag inte bjuda er på, ännu iallafall, men ett par bilder från fredagen finns inne hos min kusin Sara, om ni vill se... ;)

1 kommentar:

  1. Kul att höra att du är så nöjd! Jag jobbade faktiskt till 21 i söndags förresten :P

    Tack för länken, får se om jag får lite extra besök :D

    SvaraRadera