tisdag 10 augusti 2010

2 veckor kvar...

Ja, igår var det två veckor kvar tills "mitt nya liv" börjar... Shit, vad fort det har gått alltså!!! Helt galet!!! Det var ju nyss, känns det som, som det var en hel evighet kvar, och nu är det SNART!!! Bara 2 veckor!!! Hjääääälp!!! Klart som fan att det är pirrigt, jättepirrigt ju... Ett helt nytt liv börjar för mig ju, en helt ny grej, en helt ny upplevelse... Liiite scary är det, men jag tror ändå det kommer gå bra... :P Klart man är lite spänd och nervös inför det som väntar, men ändå ska det bli spännande...

Har ju varit där innan också, var ju där på en liten rundvisning i våras, så jag vet ju hur det ser ut, och var vi ska hålla till, och vad som kommer att hända första dagen... Så det kommer säkert gå bra... :P

Uppropet är kl. 13 måndag den 23, och då ska vi börja i aulan... Så det kommer väl inte hända så himla mycket första dagen troligtvis!!!

Kommer vara lite ovant till en början, att ha dagarna fyllda med nånting, att ha nånting att göra varje vardag, och framftrallt att sätta sig i skolbänken igen... Var 4 år sen jag senast satt i skolbänken... Fast haha, eftersom det är webbdesign jag ska läsa, så kommer vi nog mest att sitta vid datorer, haha... :P Men ändå...

Lina fick brev från CSN via skolan när hon sökte, men det har inte jag fått, trots att jag kryssade i att jag ville ha stöd från CSN... Så nu får jag fixa det själv... Hmmm...

Direkt efter Öland börjar allting... Aaaahhhh!!!

Igår var jag på Expert med kameran och minneskortet igår, kan tänka mig att ni undrar hur det gick...

De gjorde iallafall inget där, men de trodde att det skulle kunna gå att rädda bilderna... Det finns så många bra program nuförtiden, där man kan rädda raderade bilder från ett minneskort, men då kanske inte i samma upplösning som de var i tidigare... Äsch, skit samma känner jag, huvudsaken är om jag kan få tillbaka bilderna bara... Det får bli en bonus i så fall, om de blir i samma upplösning!!!

De hade haft ett program tidigare på sina datorer, så de hade kunnat hjälpa kunderna direkt, men nu hade de nyligen gjort en ominstalltion på datorerna, och då hade de programmen tagits bort... Så ja, jag fick helt enkelt fixa det själv... Dock kom han inte ihåg namnet på det programmet... VET NI NÅT BRA??!! Skulle bli jättetacksam för tips!!!

Ska fixa det där nere på Öland sen...

Lina var med till Expert också, då hon ska få en egen bärbar dator, hennes första egna, som hon kan ha sen när hon flyttar om 2 veckor... Så det tittade vi också lite på... ;)

Även en mindre bärbar till mig, samt även en ny liten kamera till mig... Har snackat ett tag om att jag vill ha en ny lite mindre sån pocket-kamera, för det är alltid bra att ha... Och den gamla är ändå nästan 5 år gammal nu, haha... Från 2005...

Vi hittade två stycken, som jag nu väljer emellan... Planen är att jag ska köpa kameran innan Öland (dit åker vi på fredag), men vi får se... Här är iallafall de två jag väljer emellan:

Nikon Coolpix S3000 (Finns även i blått, rött, beige) och Casio EX-Z330 (Finns också i blått, rosa-lila, silver, svart...)

Ja, det var dem... :-P Tror jag... När jag kollade på hemsidan fanns det en hel del i samma märke, som såg ganska snarlika ut... Skitsvårt att veta om det var rätt nummer jag valde... Men men, typ så ser de ut iallafall, haha... :P

Sen tittade jag även lite på mobil, men det har jag ju precis fått en begagnad som fungerar bra, så det är det ingen jättebrådska med just nu...

Annars har jag nog inte så mycket att berätta idag...

Hoppas ni haft en fin tisdag!!! Här var det ÄNTLIGEN lite SOMMAR igen, så jag har, kors i taket, faktiskt varit ute en del i solskenet!!! :D

KRAAAAAAAAAM på er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar