torsdag 12 augusti 2010

En sista vecka i paradiset, innan allt drar igång på allvar...

Ja, det börjar bli riktigt pirrigt inför det som väntar mig nu, haha... :P Och det är över en vecka kvar tills jag börjar!!! GALET ju!!! Och jag ska liksom vara en dryg vecka på Öland innan dess också...

Vi åker imorgon, ganska tidigt... Dock kommer vi inte ner på Öland förrän på lördag nån gång... Vi tänkte köra en liten "mini-semestertripp" denna gång, innan vi lämnar fastlandet och säger hej till Öland!!! Imorgon åker vi nämligen till Eskilstuna, för att gå på Parken Zoo, och bl.a. titta på den lilla tapirbebisen som föddes där tidigare i år... :P Det blir spännande, hihi... ;) Vi ska dit med Emma och Erik då... Erik bor ju i Eskilstuna för tillfället, så vi kanske tar oss en sväng förbi hans lägenhet också...

Men vi övernattar dock på ett vandrarhem i Rimforsa...

Sen på lördag kör vi vidare, och då tänkte vi besöka Lilla Landet i Vimmerby och eventuellt också Visans Skepp, innan vi styr kosan mot Öland...

Pappa jobbar nästa vecka, så han får stanna hemma, och blir alltså inte med till Öland denna gång... Han ska åka till sin stuga, våran andra sommarstuga, lite utanför Smedjebacken i Dalarna, över helgen bara, för att pyssla lite där... Och, enligt vad jag fattade, träffa sina systrar lite...

Däremot följer Emma och Erik med ner till Öland denna gång, och det blir jättekul!!! :D Och Theia såklart... ;) Emma har fixat kullträff med Theias kullsyskon också, på det stället där de är uppfödda... ;) Theia är nämligen, för er som inte redan vet det, född på Öland, strax utanför Färjestaden, av en familj som också äger en camping där... Så Emma och Erik köpte henne när de var på skördefesten för 2 år sen, och då var hon precis leveransklar, alltså hade hon precis blivit 8 veckor gammal...

Då var hon liiiiten, och hjälp, vad hon har vuxit sen dess... De var nere och hälsade på när de var på Öland förra året, men de hade inte ordnat nån kullträff med de andra kullsyskonen då, så det blev bara Theia och hennes mamma som träffades då... Nu har Emma alltså lyckats få till en träff, och alla kunde, utom en, som hon inte fått tag på, så det blir en kullträff med alla syskon utom ett!!! :P :D Gud, vad KUL, och härligt att Emma tog initiativet till det... Kändes som en typisk Emma-grej... ;) Och de andra verkade också gilla det... :P Så de ska träffas på campingen där de alltså är födda, hundägare ska prata och umgås lite, fika och snacka, och sen hoppades Emma på fint väder, så hundarna kunde få springa av sig lite på stranden också... :P

Ja, det tror jag blir superskoj!!! ;) Låter jättekul iallafall!!! :)

Annars har vi inte så mycket inplanerat denna Ölands-tripp... Vi gör väl det som faller oss in skulle jag tro... Troligtvis en dagsutflykt till Blå Jungfrun, som vi tänkt göra i flera år, men som av olika anledningar inte blivit av...

Våra kusiner Sara och Elsa kommer vara där nere samtidigt som oss också, så vi lär väl umgås med dem en del också, haha... :P

Sen är det "pang på't" när man kommer hem igen... Klockan 13.00 nästa måndag, den 23/8, har jag upprop på Karlskoga Folkhögskola... Som sagt, pirrigt är det, men det kommer säkert gå bra... Det känns som vi inte kommer göra så mycket första dagen ändå så, haha... :P

Och för Lina blir det ju flytt efter denna Ölands-vistelse... Hon har hållit på att packa för fullt idag, hon fick liksom packa dubbelt, både till Öland och till Lunnevad... Eftersom Lunnevad, eller Linköping iallafall, ligger på vägen från Öland för oss, så kommer vi släppa av Lina där... Spännande!!! Så detta är liksom sista kvällen hemma för Lina... Väldigt konstig känsla måste jag medge, men jag tror hon kommer komma hem rätt mycket på helgerna så, haha... :P

Hon har några kompisar hemma nu ikväll, som en liten "avskedskväll", liksom "sista kvällen med gänget"... Kan tänka mig att det är lite sentimentalt för Lina nu... Men samtidigt vet jag att det kommer gå superbra för henne på Lunnevad... Hon kommer ju dessutom ha Emma där hela tiden också, t.o.m i samma klass, haha, så de har ju varann, medan jag blir helt själv, i en klass där jag till en början inte kommer känna nån... Utom läraren då, haha, som jag träffat tidigare...

Idag var jag på stan en sväng, och mamma var med... ;) Det var dags att köpa den där omtalade, och efterlängtade, kameran... En ny liten "pocketkamera"... Och det var inte en dag för tidigt, haha... :P Nej, det var verkligen på tiden... Och ja, efter mycket funderande blev det till slut denna:


Nikon Coolpix S3000... Och ja, det blev denna blåa, eftersom den var snyggast av de färger som fanns kvar... (Som var blå, svart och silver...) Dock hade jag helst velat ha den gula, men men... Man kan inte få allt här i världen, haha... :P

Är iallafall skitnöjd, blir säkert jättebra med denna!!! ;) Är ju mest som en "reserv", eller vad man ska säga, som jag kan anävnda vid tillfällen när den stora kanske blir lite otymplig och osmidig att ha med sig... Ja, vi får se hur mycket jag använder den... Dock blir det troligtvis den jag använder på Parken Zoo imorgon, men vi får se... Har inte köpt nåt nytt minneskort till den stora kameran än, men eftersom det går att använda det minneskortet jag fick till denna i den stora också, så kan jag använda det till båda så länge... :P

Minneskortet till den stora kameran ska Erik hjälpa mig med att kolla på Öland, så ska vi försöka rädda de bilder som kan räddas ocg sparas... (Förhoppningsvis alla...)

Följde sen med mamma hem till dem, där jag nu har varit hela kvällen... Därför det blev uppdaterat så sent idag... Emma var även där en stund, hon var där när jag kom, men skulle iväg på "Opera på Skäret", så hon stack efter ett par timmar igen... Dock kul att träffa henne, även om vi ses igen imorrn, och sen kommer vara tillsammans, och bo under samma tak, i en hel vecka... ;)

Åker som sagt rätt tidigt imorgon, mamma och Lina kommer förbi och hämtar mig vid 10 imorgon bitti, och jag vet inte om jag kommer hinna uppdatera bloggen nåt imorgon... Troligtvis inte...

Så därmed blir det alltså tyst från mig, iallafall härinne, för ett tag nu...

Så vi hörs igen när jag är hemma igen, den 22 augusti, eller så ska jag försöka skriva den 23, om jag inte är alltför upptagen med skolan, haha... :P

Ha det nu SUPERBÄST tills vi hörs igen!!! Och wish me luck at school!!! ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar