söndag 1 augusti 2010

Härligt! UNDERBART!!!

Jaaaaa, UNDERBART!!! HÄRLIGT Emma!!! :D DÄR SATT DEN!!!
Sveriges första, och enda, EM-medalj, är nu i hamn... Och SOM den togs också!!! Vilken tävling!!! SÅ GALET!!!
Och sjukt bra jobbat, Emma!!! Du är SÅ värd den medaljen!!! Vilken hoppning!!!
Vilken avslutning på detta friidrotts-EM!!!
Galet spännande höjdhopps-final, jag var riktigt nervös, och kände mig rätt uppgiven både en och två gånger... Men skam den som ger sig, det lönade sig med den envisheten Emma visade... Hon var verkligen BÄST när det gällde och hade verkligen prickat formen PERFEKT!!!
SÅ bra gjort, och persade TVÅ GÅNGER om ikväll t.o.m!!! DET är INTE dåligt!!! Och nu kan även hon stoltsera med att ha hoppat över 2 meter... 2.01 är nya personliga rekordet, persade med 3 centimeter, och tog 2.01 i andra... WOW!!!
Och att fortsätta så fantastiskt efter att medaljen redan var säkrad... Att behålla lugnet och fortsätta hoppa så bra, och t.o.m klättra en placering när man vet att man redan har säkrat en medalj, DET är GRYMT!!!
Hatten av för dig, Emma och stort grattis, det var en välförtjänt medalj, den var du väl värd!!!
Blanka Vlasic rådde ingen på idag, men ett SILVER till Sverige!!!
Tror dock inte detta blir den sista medaljen för våran Emma, nu visade hon att hon faktiskt kan vara med uppe bland de allra största och slåss om medaljer...
STORT GRATTIS Emma Green till EM-silvret!!!

Och som sagt, fler medaljer tror jag absolut att det kan bli för Emma... Det här var början på nåt stort tror jag...

Och glädjen efteråt gick ju inte heller att ta miste på... Både hos guld- silver- och bronsmedaljörerna visades det STOR glädje!!! HÄRLIGT!!! :D

HÄRLIG avslutning på ett annars ganska svagt EM för Sveriges del... Linus Thörnblad var ju såååå nära i herrarnas höjdhoppsfinal, men hamnade precis utanför pallen, men bra jobbat med tanke på den smärtan han fick i låret... Bra jobbat av ALLA svenska deltagare tycker jag, jag tycker vi ska ge dem alla en eloge för bra kämparinsats, istället för att trycka ner dem, som journalister alltid har en förmåga att göra...

Återigen har det där lite hemsk-klingande ordet, som jag hatar, använts alltför mycket, ordet FIASKO!!! Som svensk media älskar att använda, så fort det inte går som vi hade tänkt oss... Men allvarligt talat, ni (svensk media) hade kanske lite VÄL höga förväntningar på vissa deltagare... Och att de känner pressen, och därmed kanske inte presterar så bra som vi vill tro, är väl inte så konstigt då, nej, det är väl nästan bara väntat då, när ni bygger upp såna förväntningar på dem, och de försöker hålla den pressen de har på sig...

Hela den här veckan, som EM har pågått, har det bara skrivits om hur dåligt Sverige har presterat, eller snarare, "underpresterat", som ni vill uttrycka det, och att ingen levde upp till förväntingarna... Det har inte skrivits nånting (nästan) om de som faktiskt "överpresterade", och överträffade förväntningarna!!!

Jag, och många andra ur Sveriges befolkning, som följt EM under de här dagarna, har ju haft lite mer realistiska förväntningar... Och jag måste bara få säga, nu efter kvällens stora EM-händelse: HA, IN YOUR FACES, alla journalister, och alla andra också för den delen, som har tryckt ner Sveriges friidrotts-instatser i detta EM!!! DÄR FICK NI!!!

Nej, SKÄRPNING Sverige, förvånande att ni säljer nåt överhuvudtaget med erat "skitsnack"...

Nej, idag visade Emma Green verkligen var skåpet ska stå, och jag fick rätt... Jag kände på mig att vi skullle ta åtminstone nån medalj i detta EM, men guld visste jag att det inte skulle bli nåt... Inte silver heller förresten, så för mig gick det över förväntan... Och btw, det hoppet när hon tog 2.01, alltså andra försöket, då bara k'ände jag på mig att hon skulle klara det... Jag vet inte varför, men det bara kändes så!!! Det var nån känsla jag fick!!! Och så rätt jag fick!!!

Nu bara LÄNGTAR jag efter att få se mer av Emma Green, framförallt i VM nästa år!!!

HEJAAAAAAAAAAA EMMA!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar