söndag 13 februari 2011

GRATTIS Sanna och Brolle!!!

Ja, trots att den kallades "Dödens Grupp" och var extremt svårtippad, så blev slutresultatet ändå väntat... :P Sanna fick flest röster av alla i den första omröstningen, vilket ju då, som sagt, inte var direkt oväntat... Hon är ju grymt populär, och framförallt blabnd de som ju faktiskt kollar på schlagern... :P

Och hon var ju LÄTT BÄST igår!!! :D Med hästlängder!!! Utan tvekan!!! Och låten var ju SÅ BRA!!! :D Helt SJUKT BRA!!! :D Jag ÄLSKADE den!!! Ååååh, blev SÅ GLAD!!! :D Blev helt KÄR i låten ju, haha... :P Härliga, underbara Sanna!!! :D En av de bästa låtarna hon gjort EVER, måste jag faktiskt säga... Jag föll för den DIREKT!!! :D Kul med en upptempo-låt också, efter alla hennes ballader... Jag hade ju hört innan att hon skulle ha en upptempo-låt i år, och såg verklgien fram emot det, var extra spännande eftersom man inte är så van att höra henne sjunga upptempo... Men som sagt, den här låten var ju så GRYM!!! :D Kommer sakna att kunna lyssna på den nu i ett par veckor, men det är värt det... :P Hon gick ju till finaaaaaaal!!! :D Helt ärligt, det hade varit en SKAM om hon inte gått vidare...

Ja, SJUKT BRA var det!!! GRYMMA Sanna!!! :D Hon sopade mattan med de andra igår, hon var lätt bäst!!! En av Sveriges bästa sångerskor, måste jag säga!!! Och jag fick det bekräftat big time igår!!! :D

Och nog fasen kan hon sjunga även upptempo, det fick jag också bekräftat, big time, igår!!! :D

Men nu går vi vidare... Brolle då... Nja, jag är inget jättefan av Brolle, ärligt talat, men hans låt var OK... Och även om inte JAG gillar honom, så vet jag att han är populär, och därför hade jag tippat honom som den andra finalisten... :P Och ja, jag fick ju rätt... ;)

Så ja, de två finalsiterna lyckades jag pricka rätt på, men resten sket sig... Vad fasen hände??!! Både Babsan och Elisabeth Andreassen hade ju skitbra låtar, men de lsutade SIST!!! Babasan slutade 7:a och Elisabeth 8:a... SÅ dåliga var de ju INTE!!!

Loreens låt tyckte jag var rätt tråkig, även om jag gillade den lite mer för varje gång jag hörde den... The Moniker gillade jag inte alls, inte min typ av musik alls det... Men minns ju att jag inte gillade honom när han var med i Idol heller så...

Nej, Babsan och Elisabeth hade jag hellre sett gå till Andra Chansen...

Efter att ha hört låtarna kände jag mig väldigt nöjd med min tippning, och trodde faktiskt det kunde gå vägen, men nehej... Det tyckte visst inte alls de som röstade!!!

Har ju faktiskt nämnt alla låtar utom två nu, så jag får väl nämna dem också... Christian Walz och Anniela... Börjar med Christian Walz... Den var väldigt mycket Christian Walz, men jag gillade den.... Den var ju bättre än The Monikers låt iallafall... Och Annielas låt... Ja, hmm, vad ska jag säga om den??!! Lite tråkig, men samtidigt även den, tycker jag, bättre än The Moniker...

Ja, det VAR ett extremt starkt startfält den här veckan. och efter att ha hört alla låtar kan jag ju bara stå fast vid det!!! Det var i princip bara två låtar jag inte gillade, Loreen och The Moniker... De två som gick till Andra Chansen, haha... :P

Men men, så är det väl...

Sammnafattningsvis, vad gäller min tippning, kan man ju säga att jag fick hälften rätt denna gången också, men den här gången tippade jag helt rätt på finalisterna och helt fel på de som gick till Andra Chansen... 2/4 rätt denna gången också alltså... Men men... :P Bättre lycka nästa gång!!! ;)

Direkt till final går:
Sanna Nielsen (R) och Brolle (R)

Till Andra Chansen går:
Elisabeth Andreassen (F) (slutade 8:a och sist) och Babsan (F) (slutade 7:a och näst sist)

Bilden är lånad från sr.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar