onsdag 9 februari 2011

Det här med självförtroende och självkänsla

Ja, det har vi pratat om och haft en diskussion om i skolan idag... På onsdagmornarna har vi ju nåt som heter "Tänk till!" när vi är indelade i mindre grupper, blandat av Webbare, Ljud- och Musikare och Studioformare... Där vi diskuterar lite olika ämnen om livet och sånt där viktigt... Jag gillar de där lektionerna... Jag har faktiskt gillat ALLA såna tillfällen vi har haft... Vi har ju hunnit med att ha ett par lärare nu, eftersom vi är 4 veckor på varje ställe, och har 4 veckor med varje lärare, d.v.s 4 gånger... Utom där våran grupp är just nu, med kuratorn, hon har dubbelt så mycket, så där är vi alltså 8 veckor...

Första gången vi skulle ha henne så var hon sjuk, så då blev det inget, och förra gången pratade vi om människans behov, vad man behöver för att få bra... Och idag pratade vi alltså om självförtroende och självkänsla... Viktiga ämnen tycker jag!!! Och jag tycker också det blev en hel del intressanta diskussioner och många bra argument plockades fram!!! Tyvärr var jag nåt helvetiskt trött idag, eftersom jag sov urkasst i natt, så jag var inte alltid helt med, men jag försökte hänga med så gott jag kunde iallafall... :P Tyckte ju som sagt att det var intressant...

Iallafall, då insåg jag att jag har ju knappt nån självkänsla alls... Herregud!!! Jag verkar sakna det helt... Jag tror alltid det värsta om allt, jag är ju så jäkla känslig... Det är brist på självkänsla det!!! Eller ja OK då, lite självkänsla har jag väl, men det är väl det lilla då isåfall...

Jag tycker iallafall det var jätteintressant, bra diskussioner som sagt, och så hade vi några jättebra övningar på slutet, som var intressant och där vi också fick argumentera för varför vi gjorde som vi gjorde...

När jag äändå är inne och skriver om skolan här då, Skapande-lektionen gick ju också jättebra idag, jag har ju Lust att skriva den här terminen... Vi fick göra två olika skrivövningar... Ganska svåra övningar... En av övningarna var jäkligt svår, men det gick faktiskt bättre än vad jag trodde... Över förväntan helt klart...

Skööönt att sluta tidigt idag förresten, jag hade inte orkat med en hel dag, och gå fram till 4 idag... Och då satt jag ändå kvar en timme extra i skolan, åkte inte hem förrän vid 1, fast jag hade kunnat åka hem vid 12, eftersom vi slutade då... :P

Ja, har en skitdålig dag idag... Är depp och ledsen, utan att egentligen veta varför... Tydligen syntes det en del också, för en klasskompis frågade om jag var ledsen... Jag är glad att de bryr sig, åäven om jag sa nu att jag inte ville prata om det...

Därför jag sov dåligt i natt också, eller kanske var det PÅ GRUND AV att jag sov dåligt, som jag mådde som jag gjorde idag... Hehe ja, det vet man ju aldrig...

Hade behövt jobba med Disco-projektet idag, men äsch, vad fasen, hade inte blivit så mycket gjort idag ändå så...

Men nu ska jag ut i solen en stund, går nog ner till sjön en sväng... Behöver det idag känner jag...

KRAAAAAAAAAAAAAM på er finaste människor!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar