söndag 13 februari 2011

Disco-projektet för hela slanten!!!

Ja, det är väl så man kan sammanfatta den veckan som har varit i skolan... Det är bara Disco-projektet som gäller nu... Disco, disco, DISCO för hela slanten!!! :D

Detta Disco-projektet kommer ju att mynna ut i en stor Disco-gala i aulan för hela skolan, på torsdag eftermiddag... En årlig grej, som (tydligen) brukar vara väldigt populär... Det är vi Webbare, och Musik- och Luddesignarna, som jobbar tillsammans, i fem små grupper, med det här projektet... Det är så att säga musikarna som är själva musikgruppen, och sen står vi för resten... Vi får göra affischer, skivomslag, DVD-omslag, en promo-video samt hemsida till gruppen, och de spelar in en låt och gör en musikvideo till... Låten ska de sen framföra live på scenen på själva galan...

Sen på galan, får alla utom vi som varit med och jobbat med detta, rösta inom fem olika kategorier... Bästa Låt, Bästa Musikvideo, Bästa Liveframträdande, Bästa Webbsida/Grafiska design och Bästa Promo...

Jag fick stå för hermsidan i våran grupp, då våran tredje gruppmedlem var sjuk första veckan, och han är egentlgien bäst på det... Men han har fått göra affischen och DVD-omslaget istället...

Börjar känna mig liiiiiite stressad inför detta, trots att sidan i stort sett är klart... Måste fota lite bara, det får jag göra imorgon, då jag behöver ett par foton på gruppen... Men annars skulle jag säga att min del iallafall är klar...

Sen har jag blivit utvald till gruppens representant till Festkommitéen, ofrivilligt, så jag har det att tänka på också, i veckan... Vilket gör mig ännu mera stressad!!! Usch!!!

Men men, det ska nog lösa sig... Jag ser faktiskt fram emot torsdag, och den här galan, trots all stress jag ändå känner... Det ska bli kul!!! :D

Har i övrigt inte så mycket att rapportera då, från veckan som gått, eftersom detta är det vi i stort sett gjort, har ägnat hela veckan åt det... T.o.m. Visuella Kommunikationen, haha... :P

Men nej, nu ska jag kolla på skidskyttet, svensken (Bergman) ligger visst rätt bra till... :)

Ha en fortsatt underbar söndag!!! Hoppas ni har lika fint väder som vi har här!!! (Klarblå himmel och sol, och kristallvit snö!!! LOVE IT!!! :D)

Kraaaaaaam!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar