söndag 6 februari 2011

GRATTIS Danny och Swingfly!!!

Ja, inte helt oväntat så gick ju Danny direkt till finalen, fick flest röster av alla under första röstningsomgången, och slapp svettas igenom den andra omgången... Och som både jag och mamma sa, han verkade inte direkt överraskad själv... Han var ju i princip den enda folk pratat om... Hans fanns ju med som direktfinalist på ALLA listor!!! Och ja, så även min... :P
I det fallet spelar det ingen roll att låten inte är nån topp-låt direkt, det är artisten som är grejen där... :P Men hans scenshow och scennärvaro var ju nåt utöver det vanliga iallafall!!! :P Tror faktiskt att Europa skulle kunna nappa på det... :P

Swingfly var ju liiiiite mer otippat dock... Det trodde jag verkligen INTE!!! Låten var ju skittrist... Både jag och mamma tror det beror på den forna "Idol"-deltagaren, som dök upp och sjöng i refrängerna... Det var ju bara honom de visade i snabbrepriserna ju, tänkte ni på det??!! Ja, det som han sjöng var ju bra, men hela rapgrejen... Neeeej... Rap är INTE min grej, så är'e bara!!!
Minns ni honom förresten??!! Mamma hade tydligen läst att det skulle vara med en gammal "Idol"-deltagare i det numret, men jag hade inte sett det nånstans, så förstå såg jag det inte alls... Men sen när mamma nämnt det, så såg jag ju tydligt vem det var, och kände igen honom... Jag satt hela kvällen och försökte komma på vad han hette, men hjag kom verklgien ite på det... Nån som minns??!!

Iallafall, när vi hört låten sa vi direkt att den låten kommer hamna bland de tre sista... Haha, se så fel man kan ha... :P Veckans Skräll, oh ja!!! :P

Och nja, min tippning gick ju inte så jättebra heller, gick ju sådär, haha... :P Hälften rätt, 2/4, not so good!!! Får väl skylla på att det är första deltävlingen, är lite ringrostig ännu, haha... :P

Men hade ju inte hört låtarna då, och efter att ha hört låtarna så kan jag säga att jag tippade annorlunda... Dock fick jag inte helt rätt på den tippningen heller, haha... :P

Men ja, Danny var ju rätt, Dilba var ju fel... HELT fel!!! Hon slutade 8:a och sist, SÅ dålig var hon ju inte!!!

Sen min Andra Chansen-tippning blev ju tyill hälften rätt också, Pernilla Andersson var ju rätt och Le Kid blev ju fel där... :P Men jag var inte SÅ långt ifrån med dem dock... De slutade ju 5:a, bara en placering ifrån... :P Jag gillade dock både Pernillas och Jennys Silvers låt, så det var bra val... ;)

Min favorit ikväll var Jenny Silver, som jag totalt dissade och inte trodde på alls efter katastrofen förra året!!! Men det har var ju SÅ MYCKET BÄTTRE!!!

Här är min tippning igen, där jag lagt till Rätt (R) och Fel (F)... :P Hoppas p åbättre lycka nästa gång då!!! ;)

Direkt till final går:
Danny (är väl given) (R) och Dilba (F) (slutade 8:a och sist)

Till Andra Chansen går:
Pernilla Andersson (R) och Le Kid (F) (slutade 5:a)

Bilden är lånad från sr.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar