söndag 29 maj 2011

Projektarbete, projektarbete, finputs av affisch, avslutning på Tänk till, Skapande-vernissage, redovisning av affischer & slutspurt på projektarbetet

Ja, det har varit mycket avslut nu den veckan som varit... Av förklarliga skäl, haha... :-P Sista hela skolveckan ju... Buuuuhuuuu!!! FAN, vad jag kommer sakna allt... ALLT verkligen!!! Usch, VILL INTE att det ska ta slut!!!

Men samtidigt kan jag inte fatta att det är slut nu i veckan... Att det är avslutning, finito, på onsdag... Helt sjukt!!! Jag kommer tjuta som en liten bebis!!! Helt seriöst alltså, jag kommer gråta som bara tusan...

Men nu till saken...

Måndagen flöt väl på i princip som vanligt... Kan inte minnas att det hände nåt speciellt iallafall... Jag kom dit till nio, fast vi började först kvart i elva...

Blev kvar rätt länge på skolan, kom hem vid 6-tiden tror jag... (Gud, jag minns verkligen inte)

Tisdagen flöt också på som vanligt, vill jag minnas... Stressen började väl så smått infinna sig, när man insåg att allt skulle vara klart på fredag!!! Gaaaah, PANIIIIIK!!! :O

Onsdag morgon blev jobbig... På Tänk till pratade vi om den film vi hade kollat på de två tidigare gånger vi varit hos honom... Och vi fick en extra person i våran grupp denna gång, då hon var ensam från sin grupp, och fick hoppa in hos oss... :P Jag minns knappt ens vad vi pratade om, för jag var helt gruvligt trött HELA dagen!!!

Sen var det dags för Skapande... Vernissagen... Vi samlade ihop våran lilla Skriva-grupp, som inte var så stor denna dag, och gjorde iordning vårat lilla bord innan vi skulle in i aulan... Inne i aulan sen var det 4 grupper som visade upp sig... Först sjöng kören en låt, en riktigt fin sång!!! :) Sen körde teater-gruppen en liten pjäs, väldigt kort men sjukt rolig, haha... :P Och så var det en från våran grupp som läste en av sina texter som han skrivit... (Nej, jag vågade inte, även om flera stycken sa till mig efteråt att jag skulle ha läst nåt också!!!) Och så till sist var det magdans-gruppen som visade upp det de hade lärt sig... :P Riktigt underhållande, och grymma var de!!! :D

Sen innan vi fick gå ut så kom våran (Webbdesignarna alltså) lärare upp på scenen och informerade om skolans Mustaschkamp, som de har varje år, hur man kunde rösta och så... Det är några elever som ställer upp och helt ekelt gror mustasch under den här tiden, och sen får alla elever rösta på "bästa mustasch", varje röst kostar 1 krona, och alla pengar går sen till Cancerfonden... Bra grej!!! :D

Men sen var det då dags för själva vernissagen... Jag satt med vid vårat bord till att börja med, innan jag själv gick runt och kikade lite... Alla är så grymt duktiga, jag blir så imponerad!!! Jag hade ju renskrivit ett par av mina texter, så att de som gick förbi fick läsa om de ville, och det var flera stycken som berömde mig för mina texter, och tyckte att jag skrev SÅ bra!!! :D Men åh TACK, vad generad jag blir, hehe... :P Men tack!!! :D

Sen efter lunchen gick jag och jobbade lite med projektet... Men jag var alldeles för ofokuserad... Så det blev inte mer än en 45 minuter eller nåt...

Klockan var strax efter 5 när jag till slut lämnade skolan, men jag var inte hemma förrän närmare halv 8... Först tog jag bussen hem till mig, där jag hätmade cykeln, för att cykla bort till Nobelhallen, då jag visste att det skulle vara Rising Stars denna kväll... Men visste inte vilken tid det började... Det började 7, så jag hann, var där en kvart innan... MEN... Jag hade ju inte köpt nån biljett i förväg, så jag skulle bli tvungen att köpa en där... Och då uppstod nästa lilla problem... Jag hade inga kontanter med mig!!! Och jag var nästan helt säker på att de inte skulle ta kort där... Men jag frågade för säkerhets skull, och som jag trodde, svaret blev nej... Så ja, jag fick helt enkelt cykla hem igen, det blev inget Rising Stars för mig i år... Snopet, men men... Det kommer fler chanser.. :P Och dessutom har jag ju varit på typ varenda en, på ett eller annat sätt, sen typ 1994 så... :P

Blev sen kvällsmat den gången, åt inte förrän halv 8...

På torsdagen jobbade vi på som vanligt med PA:t på förmiddagen... Och sen var det Visuell Kommunikation på eftermiddagen... Allra sista Visuella Kommunikationen!!! Och det var dags för oss att redovisa våra affischer... Jag fick skriva ut mina fyra, alla andra skrev ut sina, sen satte vi upp alla på svarta tavlan, så fick man rösta på sin "topp-3"... De tre som fick flest röster blev bjudna på chokladboll eller glassav läraren, haha... :P Jag var INTE en av dem, hahaha... :-P När hon tackat för sig och tackat för i år, och önskat oss lycka till i fortsättningen, gick vi upp i entrén och satte upp ALLA affischer, precis innanför entré-dörren, så att alla som kommer in kan se dem... :P Det är alltså affischer som represeterar skolan... Sen stod vi länge och begrundade våra verk... :P

Vi fick skippa rasten den lektionen, och istället sluta tidigare... Vi slutade typ halv 3...

Fredagen blev... jobbig... Väldigt jobbig!!! Jag jobbade på bra under förmiddagen, men sen från lunch och framåt blev det fruktansvärt jobbigt... Jag stack hem vid, strax före halv 2... Men då var jag förbi på stan innan jag åkte hem...

Inser nu att jag kanske inte blev klar med allt som jag borde i fredags, men men... Det får väl gå ändå... Imorgon har vi opponering oavsett...

Ja, imorgon börjar SISTA VECKAN!!! Och det är inte ens en hel vecka!!! Kommer bli så SJUKT JOBBIGT!!! Den kommande veckan kommer nog, helt seriöst alltså, bli en av de jobbigaste veckorna i mitt liv... Jag skojar INTE!!! Fy fan, vad jag kommer böla!!!

Ha en fin vecka alla!!! Själv ska jag göra så gott jag kan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar