söndag 22 maj 2011

Föreläsning om förintelsen, sista Skapande, grillkväll för internaten, massa projektarbete och affisch

Ja, dags att sammanfatta veckan igen då... Och i ärlighetens namn känner jag mig inte alls motiverad den här veckan... Inte det minsta!!! Men det är bara att göra det ändå, för jag vet att jag kommer ångra mig annars...

Måndagen blev lite annorlunda... Jag hade en grej att fixa med först på morgonen, så jag började med det...

Sen gick jag till klassrummet en stund... Men bara en liten stund... För klockan 10 var det föreläsning i aulan... En grymt intressant, spännande och framförallt fruktansvärt gripande föreläsning... Den var författaren och journalisten Mietek Grocher, som berättade om hur han gång på gång lyckades klara sig ifrån att dö i koncentrationslägren under andra världskriget... Helt otroligt egentligen, hur han klarade sig!!! Gång på gång!!! Det var ju också rätt jobbigt, såklart... Man fick en klump i magen, och vi flera tillfällen ville man bara krama om den stackarn... Han var nära till gråten flera gånger, tyckte så synd om honom... Han miste hela sin familj, mamma, pappa, en bror och en syster, i lägren... Hemskt!!! :/

Man kunde få köpa hans bok, signerad, också, om man ville, men jag glömde skriva upp mig på listan för beställningar, så det blir ingen signerad bok för mig... :(

Sen blev jag tvungen att gå till klassrummet och jobba lite jag också...

Tisdagen flöt på som vanligt...

Onsdagen började jobbigt... I say no more...

Gött att vi bara tittade på film på den Tänk till...

Sen var det dags för läsårets sista Tänk till... Nästa gång ska vi ha Vernissage... Jag skrev en liten berättelse om några som firade jul, haha... :P Den här gången valde jag att sitta ute i foajén och skriva... Jag fick också i uppgift att välja ut några av de texter jag skrivit under våren, som jag kan tänka mig att visa upp nästa vecka, så alla som vill kan läsa!!! Hon ville verkligen att jag skulle välja några av mina texter, då hon tycker jag skriver så otroligt bra!!! Men tack så mycket!!! :D

Torsdagen började lite... struligt... Våran lärare kom inte på morgonen, istället kom kuratorn, lite sent, och berättade att han var på möte, men skulle komma senare...

Efter lunch var det ju då Visuell Kommunikation, och vi som var där (vilket INTE var många!!!) fick "redovisa" våra affischer, så fick vi diskutera lite hur vi ev. kunde ändra på dem...

Det gjorde vi hela eftermiddagen, haha... :P

Sen var det bara för mig att hänga kvar i skolan till halv 6 (vi slutar 4)... Min klasskompis S hade bjudit med mig på grillkvällen som de skulle ha för alla internaten på kvällen... Men först frågade hon kuratorn (som var en av de som fixade med grillkvällen) om det var OK att jag var med... Det var det!!!

Det blev en kul kväll!!! Först åt alla lite grillat (hmmm, lite och lite förresten, de åt ju som hästar allihop, hahaha... :P) och sen blev det tävling!!! En 5-kamp var det tänkt från början, men det blev en 4-kamp, eftersom det bara var 4 av internaten med... Jag fick hoppa in och tävla för Gjutaren, S:s internat... ;) Och jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, VI VANN!!! :D ÄNTLIGEN fick jag vara på det vinnande laget, hahaha... :P Dock hade jag ingen större nytta av priset, men men... Då fick de en påse var, hahaha... :P Eftersom de bara blev två kvar till slut, förutom mig...

Fredag var det eget arbete, och jag var helt ensam i klassrummet till att börja med... Men sen kom S iallafall, och gjorde mig sällskap, haha... :P

Vi satt kvar lääääänge vid lunchen... Ända till klockan 1, hahaha... :P

Och till sist... Fan, vad jag INTE vill att det här läsåret ska ta slut!!! :(

Kram på er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar