lördag 14 maj 2011

Projektarbetet, allaktivitetsdag med länets alla folkhögskolor och affisch

Ja, den här veckan har väl i huvudsak bestått i att jobba med projektarbetet... Jag har nu fått till en design på sidan, grymt snygg om jag får säga det själv, haha... :-P Men min lärare hjälpte mig mycket kan jag väl säga också då... ;-) Nu är det typ bara innehållet som fattas...

Måndag och tisdag jobbades det på för fullt med detta...

Så i onsdags var det s.k. "allaktivitetsdag"... Tydligen en årligen återkommande tradition, som alla länets fem folkhögskolor har tillsammans, och som de turas om att anordna... Och i år var det ju då (tydligen) Karlskoga folkhögskola som höll i det... Så då hade vi besök av Hällefors, Örebro, Fellingsbro och Kävesta folkhögskolor... Nästa år ska det tydligen vara i Hällefors då... :-P

Det var en jätterolig dag!!! :-D Man blev uppdelade i lag, så man blev blanadade från alla skolor, vi fick dra lott om vilket lag vi hamnade i... Jag fick också äran att vara lagledare för vårat lag, hehe... :-P De valde ut folk från våran skola som fick vara det... Men jag fick S från klassen med mig i mitt lag också, det känns ju alltid tryggt... ;-)

Men i början kändes det dock lite läskigt... Jag satt på en av bänkarna precis utanför entrén och kände bara "hjälp, vad mycket folk, och massa okända människor" och kände just då att nej, jag vill inte vara med... Men sen kom en av fritidsledar-ettorna, som var de som så att säga ansvarade för dagen, och som hade fixat alla aktiviteter och så, och gav mig den där lagledarlappen... :-P

Efter lite fika och allmän information av dagen, lite snack av rektorn och så, fick vi sätta igång med aktiviteterna... Då fanns det 19 olika stationer, som man fick gå runt emellan... Varje station hade nån lite annorlunda lek, där det räknades poäng... Och vid nästan varje station fick man tävla två lag mot varann... Det var bl.a. kinesisk fotboll/kräftboll, stövelkastning, "sakletning", dragkamp och annat sånt konstigt... Vi började med kinesisk fotboll... Som var helt sjukt jobbigt... Krypa på alla fyra samtidigt som man ska sparka runt en boll och försöka göra mål... nej, gud så svårt!!! :-P Dessutom hade vi ju inte så bra kol på folk i vårat lag då heller, så vi visste inte riktigt vilka som var vilka heller, hahaha... :-P Men det löste sig... Vi ledde två gånger, men matchen slutade till slut oavgjort...

Det gick inte så bra för oss, vi hade rätt otur... På stövelkastningen fick vi in ett kanonkast den första som kastade, och de andra fick inte alls till det... Förrän nån av de sista, så slutade det till slut med att de vann med typ 2 millimeter... SURT!!! Och på en annan lek vann det andra laget med en poäng... Vi var så nära hela tiden, men lyckades ändå inte... Men vi vann iallafall dragkampen, haha... :-P NICE!!! :-D

Nej, så bra gick det inte för oss, men vi hade kul iallafall, och det är ju huvudsaken... ;-)

Efter detta blev det lunch, också ute i det fria såklart, grillad kyckling med potatissallad... Jag nöjde mig med en macka jag...

Sen efter lunchen var det dags för kubb-turnering... I samma lag som tidigare... Vi vann första matchen, och gick till åttondelsfinal, eller vad det var... Och den matchen var sjukt jämn, vi ledde jättelänge, ända in på slutet nästan... Men så gick det andra laget ikapp och VANN!!! SURT igen!!! Blääää!!! De fick aldrig ner kungen, men vann ändå... Matcherna var tidsbegränsade, så vi kom aldrig så långt...

Efter kubben blev det lite fika och så småningom prisutdelning... Och nej, som sagt, vi vann inget... Det blev en bra dag, men det var helt SJUKT VARMT där ett tag mitt på dagen!!! PUH alltså!!!

Tidningen var försåts där, den ena, Kuriren (mina föräldrars tidning) och tror ni inte på fan att mitt lag lyckades hamna på bild däör då...;-) Joo... Men jag syns dock inte, hehe... :-P Det var på dragkampen... Jag hittar inte artikeln på nätet nu, men men... Fasaen, går ju inte att söka på den jäkla sidan... :-( Men sen var det ju även en av lärarna på våran skola som filmade under hela dagen, och klippte sen ihop allting till en ca 7 minuter lång filmsnutt, med "godbitar" från dagen... :-P Och även där kan man se mig skymta till ibland... Bl.a. precis på slutet, under prisutdelningen, syns jag i bakgrunden... Jag länkade till den på Facebook häromdagen, så ni kan gå in på min profilsida och scrolla ner en bit om ni inte sett den, eller gå in på Karlskoga folkhögskolas Facebook-sida, så ligger den överst där... Eller på YouTube... ;-)

Jag var äckligt svettig när jag gick till bussen, och det var galet varmt...

Torsdagen hade vi lite genomgång av PHP på förmiddagen, passade mig bra, då jag hade svårt att jobba vidare med min sida just då... Och sen efter lunch var det återigen dags för Visuell Kommunikation... Som ägnades helt åt affisch-skapande... Vi ska göra en affisch som handlar om skolan, som ska sättas upp till avslutningen typ (om jag fattat rätt), så nu fick vi jobba med dem... :-P Jag satt och rev ur tidningar och skulle klistra, men hann inte limma nåt, hehe... :-P

Sen på fredagen var det ju eget arbete då, men några av oss behövde lite assistans från läraren, så jag fick gå bort till huvudbyggnaden och hämta honom...

Blev kvar på skolan till halv 3, hahaha... :-P Var ju inte riktigt meningen men, med trevligt sällskap så... ;-)

Åkte förresten en halvtimme tidigare med bussen TILL skolan på morgonen också, så jag hann med en litenm promenad i närområdet innan jag gick ner till skolan... Sen gjorde jag sällskap med några klasskompisar istället, som bor på internatet, och som satt i matsalen och åt frukost fortfarande då... Och sen tog vi sällskap ner till klassrummet... Lite efter 9 iofs, men ändå, hahaha... :-P På fredagen gör det inte så mycket ändå...

Var förbi en sväng på stan också på vägen hem, då jag hade nya linser att hämta ut, och så passade jag även p åatt köpa ett gäng vykort på ÖoB... :-P

Och idag har jag inte gjort ett skit faktiskt... Vilket jag som vanligt ångrar...

Men ikväll blir det finalen i ESC SÅKLART!!! ;-) Det får INTE MISSAS!!! :-P

Hoppas ni alla får en underbar lördagskväll!!! :-D Och så hejar vi på härliga Eric Saade ikväll va... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar