söndag 21 mars 2010

Vid Vintergatans slut

Jag tillhör den skaran som bänkade sig framför TV:n klockan kvart över 9 varje vardagsmorgon hela sommarlovet två år i rad, för ett antal år sen... Och fick då bevittna det, vågar jag påstå, BÄSTA sommarlovsprogrammet någonsin!!! Vem av oss alla minns INTE "Vintergatan 5A" och Vintergatan 5B"... Ett par år senare kom även "Tillbaka till Vintergatan", fast inte som sommarlovsserie... Där visades ett sammandrag, kan man väl säga, av 5A och 5B, men samtidigt vävdes också en ny story in i programmet... Och nu, ytterligare ett par år senare, kommer ännu en fortsättning, en helt ny denna gången, "Vid Vintergatans slut"... Och ja, eftersom Vintergatan är så bra (enligt min åsikt, haha... :P), så har jag ju såklart, trots mina 22, nästan 23 år, varit TVUNGEN att följa även denna... :P Jag tyckte sådär i början, men ta mig tusan är inte denna också bra!!! ;) Det återstår nu bara 2 avsnitt av denna efterföljare, och jag väntar spänt på dessa två avsnitt, haha... :P
Ja, man kan väl säga som så, att jag gillar alla Vintergatan-serier... ;)

Har dessutom under en längre tid, och gör det fortfarande nu, tittat på "originalet" av de två första Vintergatan på YouTube, är nu inne på 5B runt avsnitt 32 har jag för mig... ;) Skitkul att se, haha... :P (Tänkte lägga upp typ första avsnittet här, men det funkar inte med "embed" just nu... Så, sorry...)

Minnen, minnen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar