måndag 15 mars 2010

Hemma igen från Idre... (och lite schlager-tankar)

Japp, är nu hemma igen... :P Hade det supernice i Idre, om än lite kallt... :P Hehe nja, vädret var ju inte riktigt med oss den här gången, men vi körde på ändå... ;) Det var egentligen inte jättekallt, men det blåste like hell, så man blev jättekall av det i backen!!! Var ju inte jättekul att stå uppe på toppen några längre stunder kanske, man blev förjädra kall fort... Så till slut blev det så att jag och Lina bestämde redan i liften upp, vilka backe vi skulle åka... ;)

Sista dagen, alltså igår, hittade Lina sin favoritbacke, hihi... ;) Vi trodde att vi hade åkt den, men var inte säkra, så vi provade igen, och upptäckte då att vi inte hade åkt den... Haha, och ja, som sagt, Lina ÄLSKADE den, så vi fick åka den igen, haha... :P Jag gillade den också, men jag vet inte om det var min favoritbacke... Tror inte jag hade nån favoritbacke direkt, hehe... :P Finast var dock "Fäbodsvängen", som gick rakt igenom en fäbodvall, hehe... :P Coolt ju!!! ;)

Vi hann även med en tur genom "Askeland", haha... :P Men vi lyckades aldrig höra vad de sa på de olika delarna man åkte igenom, haha... :P

Det blev även en liten sväng på längdskidor även för mig och Lina (mor och far åker ju ingen slalom, så för de blev det ju bara längdskidor... :P), en väldigt kort för mig... De har ju en skidskyttebana där i Idre, så jag åkte och kollade på den, tog sen ett varv runt inne i stadion och åkte sen hem, medan mamma och Lina tog en längre tur... Blåste så mycket då också, så det blev väl ingen jättelång tur för de heller...

Ja, jag gillade Idre... Många backar, och flera roliga också, och stor variation... Dessutom var det ju gott om liftar till varje backe också, och det är ju alltid bra, haha... :P Är ju backar på varje sida om berget där, och det är lite häftigt tycker jag... Lätt att ta sig emellan också... Idre får absolut godkänt av mig, ett ställe jag gärna åker tillbaka till!!!

Men vi hade iallafall SOL, även om den inte värmde så mycket uppe på toppen just... Och haha, jag har fått lite färg på kinderna, så cute, haha!!! :P (Eller inte...)

I fredags var det kvällsåkning, men vi åkte inte så länge ändå, för den enda backen som var öppen var inte så rolig, och dessutom var det så KALLT, så vi gav upp lite innan liftarna stängde...

Har ont like hell i vaderna nu, som jag alltid får, haha... :P Känner mig som nån stelopererad jävel, kan inte gå ordentligt, haha... :P En av dagarna, efter dagens skidåkning, hade jag ont i knäet också, fattar inte alls vad det kom ifrån... Men jag hade inte ont där mer sen... Tur man inte kände av allt det onda när man åkte iallafall, haha... :P

Nu vill ni väl förstås att jag ska kommentera Mellon också, som den nörd jag är, och nja, av regel gör jag inte det, men OK då... Litegrann...

Vet inte riktigt vad jag ska skriva men... Det var faktiskt inte helt otippat att Anna Bergendahl vann... Förut var jag nästan helt säker på att Eric Saade skulle vinna, för det var honom alla hade snackat om... Men så i onsdags läste jag nån tidning, där det "avslöjades" att Anna var större tittarfavorit!!! Jag blev faktiskt lite förvånad, hehe... :P Men samtidigt inte...

Jag gillar egentligen inte att läsa sånt där, förhandssnack och skit!!! Varför lägga upp en stapel på vilka folk kommer rösta på i förväg, det förtar ju stämningen... Så tack så jävla mycket ni som tyckte det var en bra idé att visa i förväg vad svenska folket tyckte... Dock var de övriga placeringarna annorlunda, så det behövde iofs inte betyda nåt trots allt... Och jag VAR aldrig säker, förrän de skulle läsa upp sista tittarpoängen... DÅ förstod jag!!!
Jag tycker det var helt OK att hon vann... Det var ju bra att det blev den som svenska folket tyckte, annars hade det blivit ramaskri!!! Har ju hänt två gånger hittills i Melodifestivalens historia, att det inte blivit den som svenska folket tyckt bäst om, utan juryn, och nej, det var INTE lyckat!!! Så ja, vi BORDE vara nöjda...

Vi är alldeles för bra på att KLAGA i detta landet, det är ALLTID fel låt som vinner!!! Alla kan ju inte få sin vilja igenom eller hur??!! ;) Vi får helt enkelt acceptera majoriteten av svenska folket... ;)

Men ja, ni lydde ju inte mitt råd, och det var ju synd... Hjärtat gick före hjärnan åter en gång!!!Dock tror jag, nu när jag fått lite perspektiv på det hela, att det ändå inte var så dumt... Jag tror faktiskt det kan gå bra för Anna i Oslo trots allt... Bättre än det kunde ha gjort för många andra iallafall... Jag tror att det funkar rätt bra med en ung söt tjej, som har en ganska annorlunda röst, och så en ballad... Inte helt olikt Islands bidrag förra året, som kom 2:a... En av mina favoriter förra året, bra mycket bättre än äckel-klämkäcka fiolhoben Alexander Rybak (ursäkta mig alltså men, seriöst, den "mannen" ger mig utslag!!! Skräckupplevelse att han dök upp på Mello-finalen, som den stora avslutningen på Norge-Sverige-duellen... Jag förstår inte vad folk ser hos honom... Allvarligt talat... Och så som att det inte dög med att de spelat sönder låten på radion långt innan finalen förra året, och sen hela sommaren efter!!! BLÄÄÄÄ!!!)... Jag gillade även Danmark förra året, båda var hästlängder bättre än ja... Norge... Men nu var det Island jag skrev om, minns ni...??!! ;) Söta Yohanna, som sjöng en, enligt mig, och uppenbarligen många andra, sjukt bra ballad... Den kom som sagt 2:a, och jag tycker, FAKTISKT, att Anna påminner lite om den, fast på ett helt eget sätt...



Och ja, om jag ska nämna NÅT om den internationella juryn då... Tycker det där är så svårt att döma... De tyckte ju så extremt olika, så det behöver inte alls betyda nåt... Det var ju schlagerexperter från de olika länderna som röstade där, och de behöver inte alls gilla samma sak som Europas TV-tittare... Och det är väl som folk säger, vi ska gå efter vad svenska folket tycker, blir så fel om det inte blir den som vi tittare röstat fram som vinner!!!

Jag tror faktiskt, på allvar, att vi kan lyckas ganska bra i Eurovision i år... Faktiskt!!! Förra året VAR jag skeptisk, och se, det gick inte så bra... ;) Jag trodde antingen flipp eller flopp, för den var så udda, så annorlunda, och stack ut så mycket, så det var antingen eller... Och ja, det blev som bekant flopp!!! MEN... Vi provade att skicka nåt annorlunda, nåt nytt, men det var uppenbarligen inte vad Europa ville ha... ;)

Men i år SKA vi lyckas bättre!!!

Det är i år det ska ske!!!

NU TAR VI DEM, SVERIGE!!!

Men nu nogbabblat om Melodifestivalen... Gillar inte att skriva om det egentligen, det är OK så länge det inte handlar om personliga åsikter, och det blev det mycket nu... Så tack för mig för nu!!! Hoppas ni orkat läsa hela detta kilometerlånga inlägg, haha... :P

Veckans låt (kändes som ett givet val): Anna Bergendahl - This is my life

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar