onsdag 17 mars 2010

Ny uppladdning...

Haha ja, knappt har Melodifestivalen hunnit ta slut, innan nedräkningen och uppladdningen inför Eurovision börjar, haha... :P Eller ja, iallafall för mig... ;) 2 månader kvar ännu, men det vet man ju att det kommer gå fort...

Kommer väl slänga upp nån gammal låt från tidigare Eurovision härinne då och då, fram tills tävlingarna drar igång i Oslo... Låtar som jag gillar då förstås... ;)

Först ut, en låt som jag inte lyssnat på övererivet mycket, och som jag faktsikt hade glömt bort... Men så blev jag påmind om den igen, när den dök på det lilla Norge-Sverige-medleyt på finlaen i lördags!!! Superkul ju!!! :D

Så här kommer Norges bidrag i Eurovision Song Contest 2000, gruppen Charmed med låten "My heart goes Boom"... För er som har koll, så vet ni alltså att ESC gick i Sverige detta året, då Charlotte Nilsson (numera Perrelli) hade gått och vunnit året innan... Det här bidraget, alltså Norges bidrag, slutade 11:e plats, vann gjorde Danmark, Bröderna Olsen med låten "Fly on the wings of love"... Sveriges Roger Pontare kom på 7:e plats... Men här är det alltså, Norges bidrag 2000... Innan låten börjar får ni se ett sånt där klassiskt "ESC-inslag innan en låt börjar" som är från Stockholm... :P Håll till godo:


Men det var allt... Over and out!!!

Ciao!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar