onsdag 10 mars 2010

Rösta med HJÄRNAN och INTE med HJÄRTAT!!!

Brukar vanligtvis inte skriva om sånt här liksom såhär, men gör ett undantag nu... Får väl lida för det sen, men men... Det tar jag då... :P

En del av er vet redan vad det handlar om, men jag tar upp det ändå...

Det är ett jäkla tjat om att Sverige de senaste åren misslyckats så grovt i Eurovision Song Contest... Ja men tror fan det då, allvarligt talat, när vi skickar såna bidrag hela tiden... Det är ju uppenbart att det INTE är sånt Europa vill ha... Ibland får man tänka lite "outside the box" eller hur man säger, liksom gå utanför ramarna, och tänka ett steg längre... Man kanske inte ska rösta på det man gillar bäst, utan det man tror att Europa gillar bäst!!! Vi vill ju lyckas i Eurovision, eller hur??!! Vi har varit väldigt angelägna om att få göra det de senaste åren iallafall... ;) Och ja, det är jag med... Såklart... ;) Man är väl inte schlagernörd för inte heller... ;)

Så... alltså... om vi ska lyckas någorlunda i Eurovision i år, så bör vi skicka Eric Saade - Manboy, eller de som lite otippat gick vidare i tredje deltävlingen, Timoteij, med låten Kom, den lite balkaninspirerade låten... Det hör man ju direkt att det är en sån låt som skulle funka bra... Det låter ju nästan t.o.m som att den lika gärna liksom skulle kunna komma från ett sånt typ östland... :P

Så ja, av erfarenhet från de senaste åren, så är det alltså dessa två som jag tror, eller som borde, klara sig bäst i Eurovision... Europa verkar ju gilla den typen av låtar... Manboy, med stort shownummer, och sen skadar det ju inte att han ser bra ut också... ;) En äkta tonårsidol, haha... :P Precis som Alexander Rybak förra året (som jag by the way inte direkt gillade...) Fick av nån anledning känslan av att de påminde lite om varann när jag hörde/såg Eric Saade första gången... Jag tänkte direkt: Det HÄR är låten vi ska skicka till ESC!!! Det är den HÄR som kommer vinna!!!
Och så ja, som sagt, Timoteij, som har en låt som låter som den lika gärna kunde ha tävlat i typ... Makedonien... Dert säger ju sig självt, att den troligtvis skulle gå hem...

Och nej, jag säger inte att jag tycker Eric Saades låt är bra, men jag har dock börjat gilla den mer för varje gång jag hör den... Och såg honom ju live på torget i Örebro i lördags, och då körde han en akustisk version av låten, som var grymt bra... :P Vet dock att han är populär ändå så... ;)

Men nej, tyvärr, är jag inte lika säker längre... Blir alltid lite smådarrig såhär in på finalveckan...

Men ja, är vi SMARTA, och vill ha nåt som funkar i Europa (och det vet jag att vi innerst inne vill), så är det alltså nån av dessa två jag ovan nämnt, som vi ska rösta på...

Men ja, om vi åter en gång vill floppa, så vet ni nog själva hur det ska gå till... ;) Men det är INTE OK med mig... ;) Då kommer jag skicka schlagerpolisen på er, och sen får ni ångra er ett helt år, tills vi har chansen att göra bättre ifrån oss nästa år... :P

Det ÄR Sveriges tur nu, det bara ÄR så!!! Och det är Sveriges år i år, jag känner det på mig!!! ;) Men då gäller det att vi skärper till oss, och sköter oss, så vi får jobbet gjort på rätt sätt nu... :P

Skärpning Sverige, för visst fasen vill vi ta hem ESC i år??!! ;) Då vet ni vad som gäller... ;)

1 kommentar:

  1. Härligt Hanna! Jag håller helt och hållet med, vi måste rösta med hjärnan och inte med hjärtat som Måns <3 sa i en av deltävlingarna.

    SvaraRadera