tisdag 23 mars 2010

Lite 90-talsnostalgi...

Ojdå, mitt tredje inlägg idag, värst vad jag var på idag då... :P Men blir väl lätt att man hamnar här, och hellre gör såna här grejer, än att städa, haha... :P

Hittade lite gamla barnprogramsintron och sånt från när jag var liten, sånt som jag kollade på... :P Ibland vill man ju bara bli liten igen... I vilket fall blir man otroligt nostalgisk... Detta är fasen nostalgi på hög nivå!!! Kolla bara:

Vem satt inte och sjön "Abadabo yeeeah, abadaboo yeeeeeeeah!!! Abadabo-bo-bo... :P"


Jag hade glömt att det var olika intron varje år... ??!! Förresten, nu undrar jag ju vad som stod i det där brevet egentligen??!! Nu måste jag ju få veta, haha... :P


OK, det vart ett helt avsnitt på denna, men hittade ingen med bara introt...

Haha, jag minns att jag älskade slutet på det här progammet, han vevade upp en liten krokodil i en roddbåt, så att den började ro, och så la han den i nån skål med vatten... :P

Jag älskade när figurerna blev färgsatta, haha... :P Man satt i soffan med godis i knäet på lördagkvällarna och tittade... :P


"Lakrits säger trasdockan..."

Den här är ju inte från 90-talet, men den visades ganska ofta när jag var liten... Har jag för mig iallafall... Jag blir iallafall barndomsnostalgisk av det...

Samma med detta...

Också ett helt avsnitt...

Detta har jag bara ett mycket svagt minne av... Jag var väldigt liten då... Har för mig att jag tyckter Pippi Pelikan var ganksa läskig... (Men vad kan jag ha varit, 3-4 år... ??!!)

Gud, minns att jag tyckte det här också var läskigt... Både introt och programmet... Eller, det var nog mest Ika jag tyckte var läskig...

Vem minns inte Joel-bitar??!! Dock tänker jag mer på mitt konfaläger (2002) när jag hör introt, haha... :P

Åh, älskade den här sången!!! :)

Klassiker!!! Jag var 10 år!!! Vilken sommar det var, haha!!! :P

Ingen nostalgi-tripp utan Björne naturligtvis, det bästa av det bästa!!! :D Björne for president!!! :P

Detta gick ju på 4:an dock, och det var inget jag såg direkt ofta... Men blir ändå nostalgisk av det, så det fick vara med också... :P

OK, blev lite många, sorry... :(

Ååååh, saknar den tiden... :( Tänk om man kunde spola tillbaka tiden och bli liten igen!!! :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar