måndag 25 maj 2009

Nu har Lina åkt till Cypern...

Kom som sagt hem från Öland igår kväll vid typ 18-tiden... :P

Hade det skiiiiiiiitbra därnere, 5 underbara dagar!!! ;) Mestadels fint väder, men typ i onsdags, var det väl, så kom det världens åskväder, och det vet ju ni som känner mig, att sånt gillar jag INTE!!! :/ Men jag höll mig ganska lugn ändå, haha... :P Och vi hade faktiskt bara strax innan gjort en cykeltur och bl.a. varit och hämtat kroppkakor i Kroppkaksbo'a... Vi hörde åskan på håll då, men den kom rätt snabbt sen... Tur vi hann hem säger jag, haha... :P

Och så i lördags var vi på marknaden i Sandvik... Fast den var dock mer en loppis... Fler loppis-stånd än "vanliga" om man säger så... :P Hehe... Stod en hel rad med bilar uppradade precis vid parkeringen, med "baklucke-loppis"... Men ja, fanns som sagt en del annat också... ;) Pappa köpte nya träskor hos träsko-försäljarna, som alltid är på marknaderna... ;) Och mamma köpte lite olika "present-grejer" som hon tänkt ge bort nån gång... ;) Och så köpte vi lite godis, brända mandlar, polkagrisar och lite annat "marknads-godis"... Sen avslutade vi med att handla ost, som alltid, hos ostgubben... ;) Och just det, jag köpte faktiskt några grejer på loppisarna... ;) Vid ett ställe köpte jag ytterligare 6 assietter (upptcäkte när jag hade +6 gäster här på fika i påskas att det inte räckte med bara 6 assietter, som jag f.ö. köpte på Böda Marknad i somras... ;)) och på ett annat ställe köpte jag även ett tårt-/kakfat, för det hade jag inget alls... Funderade på att köpa en sockerkaksform också, men skippade det... Fanns en totalt urdiskad för 1 krona, men jag bestämde mig för att inte köpa den...

Så en del fynd blev det, hehe... :P Men innan vi åkte därifrån kollade vi på Line Dance... ;) Mamma håller ju på med det, och har velat se det just på Sandviks marknad i SÅ många år, men har av olika anledningar missat det HELA TIDEN, så idag fick vi INTE missa det... Höll bara på i 5 minuter, så det var tur vi kom i tid., hehe... :P Kändes som längre dock... Och haha, mamma kände igen varenda dans... ;)

På hemvägen stannade vi på det nya glasscaféet: "Källa Glassgård" i Källa... Känns som det kan bli en hit... ;) Var sjukt mycket folk där då iallafall... Personalen verkade lite stressade, haha... :P Kan iallafall rekommendera det, om ni skulle råka ha vägarna förbi Källa nån gång... ;)

Annars blev det en del turer till hamnen förstås, och jag och mamma gick även ner till "grodyngel-sjön" och kollade på grod-ynglena... Inte samma entusiasm från min sida som när man var liten kanske, haha... :P Men blir nostalgisk av att gå där iallafall... Sen tog vi strandvägen hem, såg en tofsvipa och två strandskator, om nån skulle vara intresserad, och några jättesniglar... (Alltså såna med skal, i jätteformat...) Vi satt på standen en stund... ;)

Ett annat ställe som jag också blir lite smått nostalgisk av, och som vi också gick runt i, var Lindreservatet... Men klantig som jag är, så hade jag ju bara tagit ett par skor med mig, och de var kanske inte SÅ lämpade till det väglag som var där... Hade vissa svårigheter att ta mig fram, men om jag bara höll mig på sidan av stigen så gick det rätt bra...

Haha, hann med en hel del ändå... :P Och ändå hann vi även med att bara ta det lugnt... Mamma och pappa jobbade en del med diverse saker, men det var nog mest pappa förresten... Han oljade trädäck, och spolade bort algväxt bland annat... ;)

Haha ja, blev en del shopping för mig också!!! :P Ganska ordentligt mycket faktiskt, haha... ;) Jag och mamma stannade ju i Kalmar på vägen ner i tisdags för att shoppat, och herre jävlar vad jag shoppade då, haha!!! :P 3 linnen, 1 klänning, 1 par skor (sandaler) och en BH... :P Och allt det hann vi med på knappt 2½ timme, som vi hade på oss, eftersom vi var framme i Kalmar vid tjugo i 4... Efter stänging gick vi till stationen och hämtade pappa som varit nånstans på kurs... (Minns inte nu var det var, haha... :P) Och sen gick vi och åt middag på en restaurang...

Sen shoppade jag lite till på Öland... Ja, förutom de där loppisfynden då, så köpte jag även ett par skor (typ vårskor) på "Skoaffären Välkomna"... :P Sbacka om att jag fundat på den här "semestern" också, "haha"...

Ja, det var väl allt... Fasen vad mycket det alltid blir... Såri...

Lägger upp bilder i bilddagboken senare... Hittar inte sladden till stora kameran, och tog inte så många bilder med den lilla...

-------

Idag är det ju då som sagt pappas födesledag... :D Så idag har jag ätit massa tårta (jättegod!!!) och uppvaktat pappa... ;) Och så har jag snackat massor med Lina... Som nu har åkt till Ayia Napa, Cypern... Och neeeeeeeeejdå, jag är inte ett duuuuuuuuugg avis... Haha... :P Jo, klart jag är, men vad fasen, that's life!!! ;) Lina kommer iallafall ha skitkul!!! ;) Jag får väl se fram emot att gå och se och lyssna på Helen Sjöholm med mamma i Nobelhallen på onsdag, och sen gå till tandläkaren på torsdag... :P Haha... Så jag var hemma hos päronen HELA dagen idag!!! Framförallt eftersom jag lovat Lina att vara där åtminstone tills hon åkte vid halv 4, eftersom hon inte ville ta med sig nån nyckel, och mor och far var på jobbet... Men stannade även efter Lina hade stuckit, fick skjuts av pappa vid 9-tiden... Då passade han på att hjälpa mig att rensa mitt avlopp till badkaret, som det blivit stopp i... Äckligt!!! :S

Nej, nu har jag skrivit väl mycket va... ;)

Have it!!!

See ya!!!

Veckans låt: Velvet - The Queen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar