torsdag 14 maj 2009

Då var det klart!!!

Japp, då var det avgjort... Andra semfinalen i Eurovision Song Contest har nu varit också, så nu vet vi vilka alla finalister blir... ;)

I den här semifinalen tävladej u ALLA baltiska länder, varav 2 st gick vidare, och så två nordiska länder, Norge och Danmark, och båda gick vidare... ;)

Och jag vet att säkert jättemånga kommer tycka att jag är dum eller nåt nu, men det skiter jag i, det är fasen MIN åskit, det är ett fritt land, så jag ska väl så säga vad jag vill!!!
Men helt seriöst, jag tyckte inte alls det var kul att Norge gick vidare... OK visst JA, det är en bra låt, men SÅ jäkla bra ärcden inte... Och dessutom är jag så in i h*e LESS på den, efter att ha hört den typ VARENDA dag i 2 veckors tid... De har fan spelat den låten MER än Malenas låt, och INGEN ANNAN ESC-låt!!! DÅLIGT!!! Om ni frågar mig... Så jag är så jäkla less på den, och hade klarat mig väldiugt bra utan den i finalen faktiskt... Och jag kan faktiskt inte fatta hur den kan vara sån storfavorit, helt ärligt... Seriöst, det finns SÅ många låtar som är SÅ mycket bättre, men som inte alls fått samma uppmärksamhet... Den har fått ALLDELES för mycket uppmärksamhet... Överdrivet mycket!!!
Och ja, som jag sa nu ikväll, Danmarks låt är ju fasen bättre än Norges...
SÅ överdrivet bra är inte Norges låt...

Sen stör det mig att det snackas så himla mycket om att de tror att Norge kommer vinna alltihopa... Klart jag får mina misstankar när folk snackar så, men jag personligen hoppas INTE det!!! Är det nåt nordiskt land som ska vinna (förutom Sverige då, haha.. :P) så är det i så fall Danmark, eller möjligtvis Finland som ska göra det... Jag behöver inte skriva det igen, för då uppfattas jag väl som tjatig, så jag låter bli att ta det en gång till, men ja, uppmärksamheten på Norge i årets ESC är enligt mig ÖVERDRIVEN!!!

OK visst, det snackades lite om att även Grekland var storfavoriter, men det var dock inget jag hört innan, så det stör mig faktiskt inte så mycket... Men de gick ju också vidare... ;) Tyck vad ni vill men, I don't care!!! Det är mina åsikter, och de står jag för!!!

Vilka jag hejar på på lördag tänker jag dock hålla för mig själv... ;) (Vissa saker kan man tydligen inte nämna högt...)

De som gick vidare till final ikväll var iallafall: Azerbajdzjan, Kroatien, Ukraina, Litauen, Albanien, Moldavien, Danmark, Estland, Norge, Grekland...

Är rätt nöjd med utgången även denna gång, var väl dock nån låt jag inte gillade av de som gick vidare, och nån jag gillade som inte gick vidare, men så är det ju alltid så... ;)

Nu ser jag fram emot finlaen på lördag... ;)

Men nu ska jag sova... ;)

Guten nacht på er!!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar