söndag 16 januari 2011

Teater, sällskapsspel och magdans

Ska fatta mig kort idag, är inte alls på blogghumör denna söndag, en tung vecka som väntar för mig nu...

Men tänkte skriva lite om de där Skapande-valen för den här våren, som jag ju utlovade igår...

Det var ju, som jag ju nämnde igår, en del ändringar till den här terminen... Det hade kommit till en del val bl.a... Och Sånggruppen heter nu istället Kör, haha... :P Och har en annan som leder det... Han vi hade som ledare i Sånggruppen förra terminen, fick inte ha kvar Sånggruppen, för då får han för många lektioner...

Men de tre nyheterna till den här terminen är just de som jag nännde i rubriken, teater, sällskapsspel och magdans... Eller ja, om man sdka vara noga, "Sällskapsspel med papper och penna"... Alltså d.v.s Luffarchack, Sänka Skepp och sånt där... Kul grej!!! :P

Dock valde jag ingen av dessa tre nya... Funderade ett tag på att ha med sällskapsspel bland mina tre, men den fick vika sig för en annan sen istället till slut...

Teater verkar ju annars kul, men nej, inte min grej... Tydligen nån ny lärare på skolan, som ville starta upp detta... Hon har tydligen 22 års erfarenhet av teater, så det var ju kul!!! ;) Det där med sällskapsspelen vet jag inte riktigt varför de startade upp, men det var väl kanske nån som hade kommit med önskemål om det... Vad vet jag... Och magdans är det en elev på skolan, som går Allmän Linje, som håller på med, och är väldigt duktig... Men nej, inte min grej heller, haha... :P Dansa överhuvudtaget förresten, nej tack!!!

Vi fick alltså som sagt en genomgång av alla dessa, till antalet 17 stycken, Skapande-alternativ, i aulan i onsdags... Sen var det bara att välja... ;) Många visste på en gång vad de skulle välja, och lämnade in lappen på en gång, men tror ni jag gjorde det då, haha... :P Nej precis, helt rätt gissat... Vi fick till fredag på oss att fundera, och när tror ni jag lämnade in min lapp då??!! ;) Haha ja just precis, fredag!!! :P Precis som förra gången, sista dagen...

Jag velade en massa fram och tillbaka, men till slut var det liksom helt enkelt bara att bestämma sig... Jag funderade lite på Keramik, och även Sjömansarbete fanns med i mina funderingar... Och så som sagt Sällskapsspel... Kör var givet för mig att ha med, som tredjehandsval... Hade gärna valt det igen, för det var ju verkligen SÅ KUL, men jag vill ju faktiskt prova nåt annat också... :-P Webbtidning hade jag ju med som ett alternativ i höstas, men, av nån mysko anledning, kände jag inte alls för det nu längre... Så det föll helkt bort det också... Men ju fler som lätt kuynde väljas bort, desto bättre... ;)

Till slut hade jag sex stycken grejer, som skulle minskas ner till tre... Och Kör var som sagt en av dem, som var ett spikat val... Men ja, det blev till slut, som förstaval Lyssna och Sjung, hade ju med det bland valen i höstas också, då som tredje val... Som andra val Lust att skriva, känner några som hade det i höstas och tyckte det var jätteskoj, och sen som sagt, som tredjeval Kör... Får väl se vad man får då... :P Listan med alla grupper kommer sättas upp på tisdag... :P

Annars känner jag mig sådär iför veckan som kommer... Om jag ska vara helt ärlig... Jag har ingen lust alls... Och jausch, det är massa saker... Är flera saker nu i veckan som kommer som jag verkligen inte alls har nån lust med, och vill inte alls... Längtar verkligen inte det minsta!!! Usch!!! Vill bara hoppa över kommande vecka, strunta i den... :/ Bläää!!! Bl.a. morgondagen, men det jobbigaste blir nog ändå fredag, med begravningen och allt runtomkring det... Vill verkligen inte alls!!! Men nej, hela veckan känns skitjobbig bara att tänka på... :/ Jag viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiill inteeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!

Bläääää!!! :/

Var iväg och handlade idag också, och ja, det var ju ett äventyr i sig att bara ta sig till affären, haha... :P är ju så jävla halt, så jag kände mig som en gamling när jag nästan smög fram, och försökte hålla fast fötterna på isen... Letade efter fläckar hela tiden, där det var barmark, grus eller blötsnö, haha... :P Ja, där det gick hyffsat lätt att gå helt enkelt... Lyckades ändå vurpa till några gånger, men aldrig helt och hållet, så jag ramlade omkull, men liksom sådär så man slirar till... :P Haha, rolig syn för alla runtomkring, även om det är lika för alla... Men usch, kände mig så dum när jag gick där i snigelfart för att försöka undvika att ramla...

Annars har jag mest kollat på världscupen i skidor hela dagen, Björn Ferry vann jaktstarten i skidskytte, HÄRLIGT JOBBAT!!! Och Zidek och Ekholm bland damerna blev 4:a resp. 6:a i motsvarande tävling för damerna...

Men nej, det får bli allt för idag... Som sagt, orkar inte skriva mer idag...

Ha en underbar söndagskväll!!! Och om ni nödvändigtvis måste ut i skitvädret, ta det för guds skull försiktigt, j*vligt förskiktigt!!!

Själv ska jag kika på säsongspremiären av Solsidan, säsong 2 nu... ;) Det blir niiiice!!! ;) Sen är det Time Out efter det, blir nog att jag kollar på det också... :P

See yaa!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar