söndag 9 januari 2011

Tack systrarna för ett underbart jullov!!!

Ja, nu har båda mina kära systrar åkt hem efter att ha varit här i stan hela lovet (3 veckor)... Känns tomt såklart, men man vänjer sig... ;)

Lina åkte tillbaka till Lunnevad tidigt igår morse, och Emma åkte härifrån i tisdags... Hon skulle dock ut och "flänga" lite först, innan hon skulle tillbaka till Lunnevad... Så hon har hunnit med både Östersund och Uppsala sista veckan... Men nu tror jag att hon också är tillbaka på Lunnevad... Åtminstone nån gång idag lär hon ska komma dit, haha... :P

Har haft ett skitroligt jullov med mina systrar ju!!! :D Men det har gått ALLDELES för fort juuuu!!! :O Kommer sakna de där hemma hos mamma och pappa nu... :/

Det har ju ändå varit ett ganska långt jullov... 3 hela veckor... Det är ganska ovanligt... Men det känns som det har varit MYCKET LÄNGRE ju, minst 5 veckor eller nåt... Känns som man har varit ledig skitlänge, haha... :P Känns som det var evigheter sen jag träffade de i skolan senast... Är ju iofs nästan en månad sen, men ändå... :P

Ska bli kul att komma tillbaka till skolan igen, efter 3 veckors ledighet, men det känns ändå lite kontsigt... Nu har man ju liksom vant sig vid att vara ledig, har nästan glömt hur det var i skolan, haha... :P Men bara nästan... Ska iallafall bli kul att träffa alla igen... Nåja, nästan alla!!! Vissa personer hade jag väl klarat mig utan, men men...

Men ja, som sagt, det har varit skönt med lov, och lite ledighet, lite umgänge och mys med familjen... Har som sagt haft det JÄTTEBRA!!! :D Vi har ju hunnit med så mycket... Har ju gjort massa skoj... Julbakat, gjort julgodis, firat jul coh nyår, samt min namnsdag, ätit julgodis och julfika, haha... :P Varit på stan, shoppat, åkt skidor, tittat på TV, kollat på film, både på TV och DVD, kollat på DVD, spelat spel, lagt pussel, lekt lekar, varit på bio TVÅ GÅNGER och myst en massa!!! Haha. tänk vad mycket man kan hinna med på tre veckor bara... :P Jag och Lina har under hela lovet, utspritt på lite olika dagar förstås, dragit igenom hela den Myseriet från Greveholm-DVD:n jag fick i juklapp förra julen (2009)... Julkalendern från 1996 alltså... GRYMT bra julkalender!!! Ja, vad ska man skriva mer egentligen??!! Har varit hemma hos mamma och pappa merparten av tiden under lovet, och inte så mycket hemma hos mig... Men blir ju så när systrarna sover där liksom... ;)

Även om lovet började mindre kul, med mormors dödsfall första dagen på lovet, så blev det bra sen...

Ja, och nu börjar lovet lida mot sitt slut... Mina systrar börjar igen morgon, men jag har fortfarande 1½ dag kvar av lovet... :P Så jag börjar först på tisdag... Vi har nämligen studeidag imorn, så vi fick ledigt även imorrn... :P Skönt!!! :)

Ja, men på tisdag börjar allvaret igen för mig också... Känns sådär ärligt talat... Är blandade känslor inför det... Som jag sa häromdagen, jag vill men jag känner inte för det... Haha... :-P Har varit så skönt att vara ledig, så nu vill man inte tillbaka till vardagen igen, hahaha... :P Men det kommer ju bli jättebra när man väl kommit in i det... ;) Efter ett par dagar eller så... :P Känns så konstigt att jag känner så, för för 3 veckor sen var det ju helt andra tongångar... Då längtade jag tillbaka till skolan, och skulle sakna allt och alla så himla mycket, hahaha!!! :P Då kändes tre veckor som en LÅNG tid... :/ Hahaha... :P

Men ja, så är det... ;) På tisdag börjar allt igen, vardagen och allavaret, och sen kör vi på i 6 veckor innan det är lov igen, sportlov... Och då åker jag med mamma, pappa och mina systrar till Lofsdalen en vecka!!! Ska bli såååå KUL!!! :D Jag vet att de 6 veckorna kommer gå fort... SJUKT fort!!!

Vi kommer bo i exakt samma stuga som vi bodde i för 2 år sen förresten, haha... :P

Men nej, kanske skulle avrunda där... Såg en grej på Facebook nu nyss som gjorde mig jävligt upprörd... :/ Hmmm... (VARFÖR är jag så KÄNSLIG??!!)

Men TACK mina systrar, mina underbara fantastiska systrar för ett underbart härligt roligt och helt fantastiskt jullov!!! :D Kommer leva länge på det banne mig!!! :P Och TACK Lina för ditt Greveholm-sällskap!!! Det får vi göra om nån gång... ;) Och TACK båda två för superbra julklappar!!! Jag är SÅ NÖJD!!! Nu ses vi igen om två veckor, på mormors begravning...

Ha det BÄST alla ni andra!!! Nu ska jag hem till mor och far en sväng... Pappa bjuder på namnsdagsfika där idag... :P (Han heter Gunnar i andranamn...)

Kraaaam på er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar