lördag 15 januari 2011

Ny termin, nytt schema

Ja, ny termin, har nu gått en vecka på den nya terminen, vårterminen 2011... En termin som började med att vi fick ett nytt schema... Igen... Vi fick ett nytt schema veckan innan jullovet, som skulle vara för vårterminen, eller iallafall för de två första veckorna på vårterminen... Men det schemat gällde tydligen aldrig... När vi kom tillbaka i tisdags fick vi reda på att schemat var omgjort IGEN!!! Den Visuella Kommunikationen, som vi haft på onsdageftermiddagar förut, och som jag trodde var orubblig, har vi nu istället på motsvarande tid på torsdagen istället... Och onsdagseftermiddagen blev istället "Eget Arbete" de två passen efter lunch... Fredagen är inte, som det stod på schemat vi fick innan jul, bara två pass med "Eget Arbete" utan vi har två pass med "Webb" där nu istället... Men annars tror jag schemat är sig rätt likt...

Dock kommer vi bara ha "Video" på måndagsförmiddagarna, i två ve kor till, sen blir det hål på schemat där också... D.v.s sovmorgon till 1... Om de inte lägger in annat där sen då förstås... :P Men vi kommer ha massor att göra med det discoprojekt som påbörjas nu på måndag, så sovmorgnar kommer man säkert inte ha tid med ändå...

Men ja, liiiite annorlunda tider blir det den här terminen... Måndag går jag 9-16, tisdag 9-16 (typ), onsdag 9-12 (dock eget arbete 13-16), torsdag 9-16 och fredag 9-12...

Men ja, nu kör vi den lilla sammanfattningen av veckan, första veckan på vårterminen 2011... :P

Ja gud, helt galet, men nu har man gått en vecka på den nya terminen... Eller nästan ... Blev ju lite mjukstart för oss, eftersom vi fick ledigt även i måndags (Studiedag)...

Gick jäkligt seeeegt i början tycker jag, särskilt i tisdags, första dagen... Då gick vi heldag, d.v.s 9-16 och hade dessutom lite genomgång... Snacka om seg i skallen... Som en klasskompis sa: "Hjärnan funkar inte"... Helt sant, min hjärna hade inte vaknat från vinterdvalan än, jag var superseg i skallen... Det blir ju liksom så när man kommer tillbaka efter att ha varit borta och ledig i 3 veckor... Tror inte jag gjorde mycket nytta den dagen egentligen, ärligt talat, haha... :P Jag minns typ inte ens vad jag gjorde, hahaha... :P Jag minns bara att jag gick hem redan vid 3, fast vi egentlgien slutade 4... :P Men jag var ju klar med det vi skulle göra ju...

Onsdagen blev väl lite bättre... Fast den var ju rätt slö iofs, vi gjorde inte så mycket... Hade bara det där "Tänk till!" på morgonen, och sen på passet efter ska det ju vara "Skapande Verksamhet", men eftersom vi ska ha nya Skapande-val den här terminen, så blev det en liten träff i aulan, där vi fick en sån lapp att fylla i, och de berättade lite kort om alla de olika Skapande-valen som fanns... Det var ett par nyheter till den här terminen, men de tänkte jag berätta mer om imorrn... ;)

Vi hade iallafall till fredag på oss att fundera... :P Gissa vilken dag jag lämnade in min lapp...??!! ;) Haha... :P

Sen efter lunch, enligt det nya schemat vi fick i tisdags, skulle det vara "Eget Arbete", men ja, hur många från min klass tror ni brydde sig om det??!! Just precis, inte många alls!!! Av nån anledning så tycker de flesta i klassen att "Eget Arbete" på schemat betyder "LEDIG!!! Nej men, så skönt, då kan jag ju gå hem!!!" Dock inte alla... Tack och lov... Jag var också nära att gå hem denna gång, på en gång, men jag gick ner till klassrummet och satt där en timme och jobbade iallafall, och ja, rätt så flitigt faktiskt...

Torsdag, som förut har tett sig på alla möjliga sätt efter lunch, har nu blivit definitivt heldag, 9-16... För Visuella Kommunikationen, som vi förut hade de två eftermiddagspassen på onsdagar, är nu, av nån anlednning, flyttad till de två passen på torsdagar... Så före lunch var det vanlig Webb, där vi fick titta lite på skolans hemsida, göra en skärmdump av förstasidan, och sen öppna den i Photoshop, och ändra om i menyn som vi skulle vilja att sidan såg ut... Typ... Kul ju!!! :D

Sen på Visuella Kommunikationen började vi (äntligen) med det som intresserar oss Webbare mer, eller borde göra iallafall... Grafisk Design och sånt... Vi pratade bl.a. om varumärken och loggor...

Och så igår, fredag, blev det eget arbete i princip hela dagen... Vi går ju baratill 12, så det är ju en rätt kort dag... :P Men guuuud, så FLITIGT jag jobbade, jag känner mig extremt duktig!!! :P Jag jobbade 2 timmar helt i sträck, utan rast och vila eller nånting, så efter 2 timmar tyckte jag att jag förtjänader en liten rast... Sen körde jag på sista halvtimmen eller vad det blev, men upptäckte plötsligt att klockan var 10 över 12, och jag aldrig skulle hinna upp till bussen, så jag körde på en timme till... Men vid 1 gick jag... Och då hade jag suttit och jobbat, nästan oavbrutet, sen klockan 9...

När jag kommit hem var jag hemma en timme ungefär, innan mamma ringde, och vi åkte ner på stan en sväng... Men vi började på Svenska Hem... Där gjorde vi båda riktiga fynd!!! mamma köpte två nya gardiner till köket, som var på rea... Och jag köpte en skitsnygg fönster-lampa till köket, som det inte stod nåt om rea på, men som vi förstod när jag hade betalat, att det måste varit rea på... Värsta fynden!!!

Och sen åkte vi mot stan... Där jag bl.a. lämnade in min ena stövel, som blixtlåset gått sönder på... Och där visade det sig att de för tillfället hade 20% rabatt,m så där sparade jag också pengar... :P

Sen var vi in på skoaffären för jag skulle prova några skor jag sett tidigare, men det var inte lika happy... Jobbig människa som jobbar där, inte alltid, men igår var hon riktigt "Pain in the ass" alltså... Riktigt "gå-påig" och jobbig... Svårt att förklara men, det var väldigt obehagligt... Jag vet att hon kan vara sån ibland... Hon i stort sett "tvingade" mig att prova ett par skor jag inte alls ville ha... Och jag och mamma hann knappt ens i butiken, så började hon pracka på oss... Usch, riktigt obehalig människa!!! Men, osm sagt, hon är dock inte alltid sån... Men jag går aldrig in i den butiken när jag är på stan ensam, iallafall inte om jag ser att hon jobbar just då... De skorna jag var ute efter från första början när vi gick in där, fanns förresten inte i min storlek... Syyyyyyyyyynd!!! De var jävligt snygga, och verkade skitsköna!!!

Idag har jag städat för hela slanten... Eller nja, men i princip... :P Återstår fortfarande en del städ, men det tar jag väl imorrn eller nåt... :P Har också kollat på massa skidåkning, både utför och på längden... Och med gevär... ;) Världscupen såklart... :P

Men det får räcka för idag... Nu har ni som vanligt fått en liten sammafattning av veckan... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar