torsdag 6 januari 2011

Änglagård - Tredje gången gillt och Fyra år till

Ja, har ju faktiskt blivit hela två biobesök under detta lovet, ena gången med hela familjen utom storasyrran, och så andra med även storasyrran... Första gången var ju i torsdag, den 30 december, då var det jag, mamma, pappa och lillsyrran, och vi såg tredje Änglagård-filmen, Änglagård - Tredje gången gillt... Och andra gången var nu i söndags, den 2 januari, då var det jag, mamma, pappa och båda mina systrar och vi såg Fyra år till... Tänkte köra små recensioner asv de båda filmerna, ganska korta recensioner denna gång... Vi börjar såklart med Änglagår...

Änglagård - Tredje gången gillt:
Detta är den tredje filmen i serien om Änglagård... Det har nu gått 16 år sen vi såg Fanny och de andra sist, och en hel del har hänt... I den här filmen får vi vara med när Fanny återvänder till Änglagård efter 16 år... Fanny är numera bosatt i Spanien, tillsammans med sin dotter Alice, där hon äger ett hotell... Men i den här tredje filmen återvänder Fanny och hennes 15-åriga dotter Alice till Änglagård, för att fortsätta jakten på Fannys pappa... Man får tillbakablickar från tidigare filmer... Den storyn som varit med i tidigare filmer finns med nu också, men det vävs också in en ny story i filmen...

Ja, vad tyckte jag då??!! Jag har bara sett delar av de två tidigare filmerna, men tyckte det var ganska lätt att hänga med nädå... Visst, en del grejer var ganska röriga, och speciellt i början var det ganska svårt att hänga med vad som hände... Många personer som nämndes, som man inte hade nån aning om vilka de var... Men i det stora hela tycker jag filmen var jättebra, en film HELT i min smak!!! Tror inte man behöver ha sett de två tidigare filmerna för att tycka om denna... Men visst är det en fördel om man har gjort det, det är det absolut...

Men som sagt, jag tycker den var JÄTTEBRA!!! :D Hon som spelade Alice, Molly Nutley, är ju Helena bergströms dotter även i verkligheten, och hon var SJUKT duktig!!! Jag tycker det var kul att de hade med henne, och att det var just hon som fick spela Fannys dotter Alice, de var ju liksom så lika, syntes att det var mor och dotter, haha... :P

Kan skriva mycket om denna filmen, men eftersom jag har en film till att skriva om denna gång, så avrundar jag här nu...

Men ett betyg ska det ju vara först... Här kommer mitt betyg på denna film:

:D :D :D :D (4)

-------



Och så den andra filmen vi sett, Fyra år till:
En romantisk komedi... Filmen handlar om heterosexuella Daniel Holst, som är Folkpartiets partiledare, på god väg att bli statsminister, som blir kär i den homosexuella Socialdemokraten Martin Kovac... En situation som såklart inte är helt lätt... Dessutom är Daniel gift, och hans fru är även en av hans närmaste kollegor... Det är inte en helt okomplicerad situation...

Hmmm, kände hur jävla dålig jag var på att försöka berätta vad filmen handlar om, jag suger verkligen på sånt... :P Så vi går vidare istället, vad tyckte jag om filmen då??!!

Den var SJUKT rolig, jag skrattade gott på flera ställen!!! :P Dock var den också rätt jobbig på sina ställen... Det var nåt med filmen som jag inte gillade... Jag kan verkligen inte sätta fingret på vad... Och det stör mig!!! men i det stora hela var den bra och jätterolig!!! Annorlunda story, haha... :-PBra skådespelare också, jag älskar Björn Kjellman... Och Tova Magnusson har ju både regisseart filmen, och är med själv, och spelar rollen som Daniel fru... Många andra bra skådeseplare också!!! :P

Och vad får filmen för betyg då??!! Jo, här är betyget:


:D :D :D :D (4, samma på båda, haha, vad tråkigt... :P)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar