söndag 10 april 2011

PHP, inställt Tänk till, cafékväll och föreläsare från Know It

Ja, det är vad jag har hunnit med den här veckan...

Vi tar det väl från början som vanligt, börjar med måndag...

Jag kom lite tidigare till skolan i måndags, som vanligt... Redan till förmiddagsfikat den här gången faktiskt, d.v.s kvart över tio... :P En timme sovmorgon bara, men det gör inte så mycket, jag sover ju ändå inte speciellt bra, ärligt talat...

Annars flöt måndagen på rätt bra... Vi pratade lite om det som skulle hända till veckan, och vad våran lärare hade tänkt sig att våran klass skulle göra på Folkhögskolans Dag, som ju var igår... :P Och så frågade han förstås hur många som ville, och kunde, vara med, det visade sig vara 3 stycken... Hmmm ja, alltid så bra respons på sånt där i min klass, NOT!!!

Annars hade vi lektioner som vanligt, vi började med PHP... Jävligt krångligt, och sjukt svårt, och jag fattar verkligen nada!!! För första gången på väldigt länge börjar jag nu känna igen, att vad fasen, kommer jag verklgien fixa det här??!! Det här är verkligen galet svårt... Bläää!!!

Kvällen blev lite... ja... konstig... Jag hade tänkt mig att jag skulle vara med i den lilla samtalsgruppen i skolan på kvällen, men det var inget för mig, så jag bestämde mig då för att skita i det... Så jag tänkte att då går jag väl upp och tar bussen hem igen då... Jag ställde mig och väntade på bussen... Fast insåg att det var typ 5-10 minuter kvar innan den skulle komma, så jag tänkte att jaja, OK då, jag går väl till hållplatsen innan, så slipper jag vänta så länge... Men det var ju skitlångt dit!!! Så tror ni inte jag MISSAR busshelvetet då istället!!! Bläääääää!!! När jag är ungefär halvvägs mellan de två busshållplatserna, ser jag bussen swischa förbi, nästan hånfullt, och där går jag... Och ångrar att jag ens tänkte tanken att förflytta mig från den hållplatsen jag ju redan ställt mig vid!!! Gaaaaaaaaah!!!

Men OK då, då går jag väl upp mot lasarettet istället då, och tar Örebro-bussen därifrån, den går förbi där om ca 5 minuter, tänkte jag då istället... Men vägen upp mot lasarettet var inte så enkel som jag trodde... Så när jag precis kommit upp genom skogen så jag ser vägen som passerar lasarettet, ser jag bussjäveln köra förbi där också!!! Men vad faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan, det här händer ju inte!!! Det här händer ju bara inte!!! Jaja, det är väl bara att gå bort mot stan då, och ta bussen därifrån!!! Fy fan alltså, snacka om att det var en SKÖN känsla, när jag kom upp för sista backen, precis efter min gamla gymnasieskola, och veta att nu har jag bara en liten bit kvar bort till torget, och sen snedda över torget och bara ställa sig och vänta på bussen... Jag gick nog sammanlagt en 6-7 km skulle jag tro, och allt som allt tog hela äventtyret 1½ timme!!! PUH!!! WHAT A DAY alltså!!! Jag var hemma halv 8, och kunde då äntligen göra och äta mat!!! Hade då inte ätit sen typ 10-tiden...

Tisdagen flöt också på som vanligt... Jag gick upp med min klasskompis S och fikade vid fika-rasten, och sen gick vi ner och jobbade igen... Våran lärare var faktiskt också där, i klassrummet, efter fikat, så vi hade ganska mysigt vi få som faktiskt var där... ;)

Som vanligt blev jag väl kvar en timme extra även denna dag...

Onsdagen blev lite annorlunda mot vad den brukar... Jag kom till skolan som vanligt på morgonen, intet ont anandes... Så möts jag i hallen av en annan lärare, än den vi ska ha alltså, som frågar mig "Har du R (läraren alltså)", "Ja!", svarar jag... "OK, hans lektion är inställd idag, han är hemma med sjukt barn... Men han kommer i eftermiddag..." "Men vad fan", tror jag att jag mumlade (jag minns inte helt och hållet, jag tänkte det iallafall)... "Men då kan ju du sätta dig och jobba", säger hon sen... "Du har väl nån projektplanering att göra"... "Fan också!!!", tänkte jag väl igen... Sen gick hon in i vårat klassrum (den läraren vi har nu har sitt Tänk till därinne) och skrev på tavlan just det hon precis sagt till mig... Jag satte iallafall på datorn, men ja, ni som var inne på Facebook den morgonen, ni vet att det blev inte mycket nytta gjort den morgonen, hehehe... :P Men tro inte att jag inte försökte...

Skapande var iallafall som vanligt, och den här gången skrev jag om känslor igen... Jag skrev först en liten, ja, låt oss kalla det "mini-uppsats" om "Vad är Lycka" och sen, eftersom jag var så snabb med den, ifck jag göra en extra-uppgift, så då fick jag även skriva en liten text om "När jag kände mig..." Det var sjukt svårt ,men jag tror att det blev bra, hehe... :P

Sen slutade vi ju egentligen, men som vanligt hängde jag kvar i skolan... Jag var nere en sväng i klassrummet, och tiggde en kram av en klasskompis, vilket han gärna gav mig, för jag behövde mycket kramar den dagen!!! Sen fick jag även lite senare en kram av min klasskompis S, hon är ju för snälll!!! :)

Men jag hade ju faktiskt bestämt att jag skulle stanna hela eftermiddagen, eftersom jag hade bestämt mig för att gå på Cafékvällen på kvällen, och jagb orkade faktiskt inte åka hem emellan...

Jag stannade hela eftermiddagen, sprang mellan lite olika ställen, vilade, pratade med folk, och lite sånt...

Mellan ca halv 6 (då är internatarna och äter kvällsmat i matsalen) och kvart över 6 ungeföär, satt jag i klassrummet... Så vid 18.15 smög jag bort till huvudbyggnaden, och ner i caféet, och där satt en del folk och väntade på att det skulle dra igång...

Och ja, det var en rätt trevlig kväll... ;) Det började med en musikfrågetävling, som var mellan de olika internaten... Jag fick för kvällen tillhöra S:s internat... :P Dock vann vi inte, så jag fick inte fusk-ta-del-av nåt pris, hehe... :P

Efter den rafflande (inte för oss dock, vi hade ingen chans, haha!!! :P) musikfrågetävlingen, blev det lite marängswiss, och sen drog de flesta igen... Men jag, som blev lite för ivrig, och åt lite för mycket (jag VET ju att jag inte kan äta så mycket!!!) mådde så illa, så jag var tvungen att lägga mig en stund...Och stackars S fick stanna extra länge med mig, bara för att jag inte klarade av att sätta mig på bussen direkt!!! Men det var en kille till som stannade med oss, och snackade... Och gud, vad han snackade, haha... :P De sista före oss tre, de stack typ vid halv 8... Jag lämnade skolan vid 9, tog bussen hem, kvart över 9.... Hehe... 1½ timme extra alltså.. Puh!!! Vid ca kvart i 10 var jag hemma!!! Lååååång dag, jo tack!!!

Torsdagen flöt också på som vanligt på förmiddagen, och sen efter lunch hade vi Kommunikation igen, som också flöt på utan problem...

TACK alla ni som visat er stöd hittills iallafall, det värmer nåt otroligt!!! <3 Det här ÄR sjukt jobbigt, jag har redan fått känna på det, men fan alltså, om jag inte klarar det... Jag bara MÅSTE helt enkelt, så enkelt är det!!!

Fredagen blev också lite annorlunda... Då var vi på föreläsning hela förmiddagen, med nån kille från ett företag som heter Know It... Det var väldigt intressant, men jag var så himla trött, så jag var så enormt ofokuserad hela tiden, vilket var jävligt trist... Men han var bra!!! Vi hade en kort rast på ca 10 minuter, efter ungefär en halvtimme, annars körde vi sen på hela tiden, non-stop, och fick sluta redan vid 11... Några av musikarna var med också f.ö. det var ju trevligt... ;)

Och så igår var det då Folkhögskolans Dag, denna stora dag, som man ändå hade sett fram emot litegrann, och som, man ändå hade lite förväntningar på... Fan, hade tänkt skriva om den nu, men jag orkar faktiskt inte skriva mer nu, så jag väntar med det... Hav tålamod mina kära vänner!!!

Det får faktiskt räcka såhär för nu...

Ha en fortsatt underbar söndag, det ska iallafall jag försöka ha!!! Imorgon börjar den sista veckan innan påsklovet... Neeeeeeeeeej, vill inte ha påsklov juuuuuuuuu!!! :'(

KRAM!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar