tisdag 19 april 2011

Mer PHP, påskfest, start på slutprojektet, "utvecklingssamtal", påskandakt och påsklunch...

Jaha ja, dags att sammanfatta gångna veckan i skolan igen då... :P Sista veckan före påsklovet... Buuuhuuuu, vill inte haaaa påsklov juuuuuu!!! :'( Saknar redan skolan ju... Baaaahhh!!! Hahaj a, jag vet, jag är konstig, det har redan konstaterats på Facebook, hahaha... :P

Iallafall... Jag inser nu precis att jag inte minns så jättebra vad vi gjorde hela tiden, men jag ska försöka få med allt, som jag anser viktigt...

Måndagen såg lite annorlunda ut denna veckan... Vi brukar ju i vanliga fall ha ganska rejäl sovmorgon, och bärjar först efter lunch, klockan 1, men inte den här måndagen!!! Eftersom våran lärare skulle iväg på ett möte efter lunchen, så flyttade vi helt enkelt det första lektionspasset till före lunch, efter förmiddagsfikat, d.v.s kvart i elva... Och så blev det håltimme efter lunchen, fram till eftermiddagsfikat, kvart över 2... Konstigt blev det... Och nej, jag var inte i klassrummet under håltimmen, jag orkade faktiskt inte...

Vi jobbade på med PHP, det är verkligen sjukt svårt!!! Gaaah, jag fattar nada ibland!!! Jag fick även då reda på (fast jag vet att han sagt det innan, bara jag som förträngt det) att vi på torsdagen skulle ha redovisning av våran projektbeskrivning... Aaaah neeeej, det är inte sant!!! och jag som inte ens hade nåt att göra!!! Paniiiiiiiiiiiiiiik blev det litegrann där!!!

Iallafall, jag tänkte inte så mycket mer på det just där och då, utan jobbade på med PHP istället... Precis strax innan vi slutade tittade kuratorn förbi en sväng också... ;-) Alltid lika trevligt, hon är så härlig!!! :-D

Tisdagen blev väl dock som vanligt, vi körde på från 9 till 4, enda dagen den veckan som det blev så...

Efter fikat blev det en del skitsnack med kuratorn, som brukar vara nere hos oss varje tisdagseftermiddag... Vi pratade bl.a. om det lilla "quizet" som nu finns på Facebook, som handlar om vem av personalen på Karlskoga Folkhögskola man har mest gemensamt med... :P Jag blev f.ö. henne på det quizzet... Hahaha... :P Vilket är ganska förvånanade egentligen, för inte mycket av det som stod om henne (mig) stämmer ju fasen överens med hur jag är... Hahaha... :P Tydligen var det våran lärare som skapat quizzet, jag trodde det var kuratorn jag...

Onsdagen flöt på som vanligt, nu hade vi Tänk till igen, och den här gången diskuterade vi A-kassa och sånt där...

Och sen på Skapnade, Lust att skriva för min del alltså, skrev jag om, haha, vad fasen skrev jag om... Minns inte nu... Nånting med känslor igen tror jag, har för mig det... Men jag minns verkligen inte alls, inser jag plötsligt... Hmmm, irriterande...

Men jaja, sen blev det en låååång eftermiddag för mig... Jag hade ju bestämt mig för att gå på påskfesten på kvällen, som elevrådet anordnade, men hade som vanligt ingen lust att åka hem emellan, så det gällde ju att sysselsätta sig med nåt... Först hängde jag lite i huvudbyggnaden och hängde med lite folk... Men sen, mellan typ tio i fyra och sex, satt jag i klassrummet och jobbade... Fanns ju ingen återvändo längre, jag var ju TVUNGEN att skriva den där jäkla projektbeskrivningen nu liksom... Hade lite smått panik där, men jag körde på ändå!!! Hade ju liksom inget val!!! Men tack och lov visste jag nu iallafall vad jag skulle göra, eller ja, vet fortfarande då men, det var precis på håret... Erik ringde vid 1-tiden, var det väl, och sa att han gärna skulle vilja ha en hemsida till sin bostadsrättsförening... Han lovade att skicka ett mail med lite mer uppgifter, om vad sidan skulle innehålla och så... Jag skrev allt som stod i mailet, plus lite till, för att fylla ut det lite mer, men då kom nästa spärr... Det stod i häftet vi fått, om projektarbetet, att beskrivningen skulle vara ca ett A4 långt, så jag fick återigen smått paniiiik för att jag bara fått ihop typ en tredjdedel... Men jag gav upp till slut iallafall, och tänkte för mig själv att det får väl duga...

Då var klockan dessutom typ tio i sex, så jag stängde av allting, och började röra mig bort mot huvudbyggnaden och cafeterian... Där folk från elevrådet var i full gång med att ställa iordning allting...

Påskfesten var jätterolig!!! :D Det kom faktiskt ganska många barn, vilket var superkul, men inte så många ur personalen dock... Vilket var lite tråkigt... Men men... Vi hade skoj vi som var där... ;)

Massa lekar blev det, och jag var faktiskt med på två av dem... :P Litegrann mot min vilja visserligen, men ändå, hahaha... :P

Den första jag var med på var en danslek, vi skulle danska Fågeldansen, och så när de stannade musiken skulle man stå helt stilla, den som röde sig åkte ut... Och vet ni, JAG KOM TVÅA!!! Jag var SÅ JÄKLA NÄRA att vinna, men fick den snöpliga andraplatsen... Den andra leken var att man skulle rulla ett ägg på golvet, och försöka komma så nära mitten av en upptejpad cirkel som möjligt... Jag var inte ens nära...

Jag blev väl kvar i 3 timmar eller nåt sånt, vid 9 ringde jag efter mamma, som precis då kom från Örebro, så hon slapp åka hem emllan och vänta på mig... Strax innan jag skulle gå kom han som vann dans-tävlingen fram till mig och sa att han kunde tänka sig att dela sin vinst med mig, en chokladpåskhare... Eftersom han ändå inte kan äta en hel sån, då han inte tål för mycket choklad på en gång... GISSA om jag blev GLAD då, hahaha... :P Så vi tog en sked (vi hittade ingen kniv, fast vi letade jättemycket) och halshögg den stackars kaninen, så fick jag underdelen, hahaha... :P Men kaninen såg lika glad ut för det, hahaha... :P

Ja, jag är skitnöjd med kvällen!!! :D Bilder kommer nog upp på Facebook vad det lider... ;) Hav tålamod peeps!!! ;)

Torsdagen flöt väl också på i det hela som vanligt...

Jag körde min redovisning först... Och det visade sig att det visst räckte med det lilla jag hade skrivit, han var nöjd, och tyckte jag verkade ha en plan!!! Ja, med tanke på hur kort varsel det var, så tycker jag det var rätt bra gjort, hehe... :P Han passade även på att köra ett litet utvecklingssamtal med mig när han ändå var igång... ;) Och även där hade han bara positivt att säga, det var några smågrejer bara, men inget värre... ;) Ja, han tyckte jag var en bra elev helt enkelt, hahaha... :P Men bra det ju... ;)

Skönt att ha det gjort iallafall... Efter det började jag skissa på sidan...

Sen hade vi ingenting efter lunch, som vvi brukar på torsdagar, så jag hängde som vanligt i huvudbyggnaden till runt klockan 5... Jag var och jobbade en liiiten micro-stund i klassrummet under den tiden också, men inte alls mycket...

Så var det fredagen då... Egentligen hade vi redan fått påsklov då, eftersom vi hade fått typ ledigt på förmiddagen där, men jag åkte till skolan ändå... Dock inte förrän först till kvart över tio... Det var INTE många från våran klass där, jag, S och en till, han är alltid där!!! De flesta från våran klass hade redan åkt hem till sina hemorter, vi var ju nädå lediga... ;) Jag satt rätt ensam en bra stund där, innan S kom vid typ halv 11 eller vad klockan nu var... Vid kvart över 11 skulle det vara påskandakt i aulan... Som jag först inte hade tänkt gå på, men S skulle ju, så vad gör man inte... ;) Vi fick sjunga ett par psalmer, som jag aldrig hört talas om förut, men de var ju trevliga, hehehe... :P

Sen efter andakten, klockan 12, var det ju påsklunch, för ALLA, i matsalen, d.v.s den var gratis... Så även jag åt mat i matsalen denna dag... :P Mest p.g.a den som jag åkte till skolan... S var lite missnöjd, för ingen från klassen, som också bor på internatet, var kvar på området, så hon kände sig lite ensam, och ville att jag skulle komma och gå på påsklunchen med henne... Och ja, vad gör man inte för sina vänner... ;) Men jag blev lite besviken på maten, det blev kalkon... Om jag inte visste det innan, så vet jag det iallafall nu, jag tycker INTE om kalkon!!! Men tårtan vi fick efteråt var god... :P Och påskmusten, hahaha... :P

Strax efter klockan 1 sa jag hejdå till S, och vi önskade varandra trevligt lov och allt det där, och hon gick till sitt rum, hon skulle ringa sin mamma... Och jag satt och väntade... Lääääänge... Först vid halv 3 gick jag hem... Då hann jag precis hem, bort till mig, plocka in posten och checka av vad det var för post, och sen tillbaka till samma busshållplats för att ta bussen till Örebro, där jag sen tog tåget till Uppsala...

Men vad som hände sen berättar jag om nån annan gång... ;)

NU, ska jag SOVA!!! ;)

See ya!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar