söndag 3 april 2011

Nytt SIM-kort, sjuk lärare, information om nån samtalsgrupp, ny Tänk till-grupp, mens-värk och 4 av 5 korta dagar...

Tänkte mig på en liten sammanfattning av veckan igen som vanligt... :P Är dock inte riktigt på humör för att blogga just nu, så vi får väl se hur mycket det blir...

Vi börjar som vanligt med måndag... ;) Måndagen blev lite speciell den här veckan... Jag gick upp lite tidigare än jag brukar göra på måndagar, har ju sovmorgon då (börjar klockan 13), för att hinna ner på stan innan jag skulle till skolan... Jag gick upp så jag kunde åka med bussen tjugo över nio (jag brukar åka tjugo över åtta-bussen de dagar jag börjar 9), och gick iväg så jag kunde hinna träffa Emma innan... Vi hade bestämt träff på perkeringen bakom den busshållplatsen där jag kliver på min buss... Emma hade nämligen varit inne i stan, och varit på biblioteket, dit hon hade tagit bilen... Men så skulle hon in till Örebro, med bussen, där hon skulle tillbringa dagen, och sen åka direkt tillbaka till Linköping och Lunnevad, så jag fick möta upp henne och ta bilnyckeln åt henne... Sen stod hon och gjorde mig sällskap tills min buss kom, eftersom det var ett tag kvar tils hennes buss kom, och hon behövde ju bara gå över vägen för att komma till sin hållplats... :P

Kom ju förstås lite för tidigt till stan, affärerna öppnar inte förrän tio, så jag gick in på biblioteket den där lilla halvtimmen så länge... Biblioteket öppnar alltså tidigare, men ni fattade ni ju såklart... ;) Jag hittade då senaste numret av Härliga Hund som jag satt och bläddrade i under tiden... :P

Strax efter tio gick jag då bort till Telia-butiken, för att fixa med mitt strulande SIM-kort... Han var mycket vänlig, och fixade ett nytt till mig direkt, och det trots att jag hade glömt leget hemma... Hmmm, smart Hanna!!!

Sen gick jag bort mot busstationen för att åka vidare mot skolan... Den bussen jag åker med till skolan går inte förbi stan numera, så det blir att gå till busstationen från stan... (Tar väl ca 5-10 minuter)... När jag sen kom fram till busstationen upptäckte jag, till min frustration, att jag MISSAT BUSSEN, och med minsta möjliga marginal också!!! Jag kan inte ha missat den med många minuter... Bläää!!! Så ja, jag tog helt enkelt beslutet att använda mina egna små ben och GÅ till skolan, vilket tog lite tid, men men... Jag tog nog inte snabbaste vägen heller, då jag inte riktigt visste vilken väg som var snabbast... Men det tog väl drygt en halvtimme att gå, och jag var framme i skolan strax efter 11... Ungefär den tiden jag brukar komma till skolan på måndagarna... ;) Jag satte mig som vanligt i huvudbyggnaden och "hängde lite"... Slöade och lyssnade på folk, duger gott fär mig det ibland alltså... ;)

Sen började lektionerna vid 13, som gick utan problem... :P Våran lärare var dock lite krasslig, och sa redan där att det kunde finnas en risk att han inte skulle komma nästa dag...

Och ja, tisdagen blev lite annorlunda denna vecka... På mer än ett sätt... När jag vaknade på morgonen, av väcklarklockan, upptäckte jag till min förvåning att det SNÖADE ute!!! :O Och inte lite heller!!! Ett rejält snöfall!!! Jag tror det kom ett par decimeter under dagen... Dock försvann ju allt på en gång, men ändå...

Jag kom in i klassrummet, helt genomsnöad hela jag, blöt av snö, och luvan fortfarande uppe, haha... :-P Och så står kuratorn där... Ja, mycket riktigt, våran lärare var sjuk... Så kuratorn tog närvaro på oss istället... :P Hon checkade av lite, och talade om vad åran lärare hade sagt att vi skulle göra, och sen gick hon... Och vi jobbade på...

Efter fikat, kvart i elva, dök ännu färre personer upp än på morgonen... och då var det inte mnga på morgonen... Men det kom fler till klockan 11... Då hade vi nämligen fått information om att det skulle komma en man från nåt ställe och prata lite... Så vid 11 kom kuratorn med den här mannen... Som informerade om nån ny grej de har börjat med på skolan nu... Nån sorts samtaslgrupp... Typ grupp-terapi eller nåt, men där man också kan få möjlighet till enskilda samtal... Ja, jag fattade inte riktigt... Men de har iallafall detta på måndagskvällar, 18.30, i andaktsrummet, de hade haft en första sån gruppträff dagen innan...

Efter lunch kom kuratorn ner till oss som vanligt på tisdagseftermiddagarna, även om vi inte hade nån ordinarie lärare där den här gången... ;) Dock var extremt få av oss elelver där och jobbade, då ÄNNU färre bestämt sig för att komma och jobba efter lunch... :P Så hon blev lite chockad tror jag, över det extrema bortfallet...

Sen gick upp till fikat, och efter fikat gick jag ner till klassrummet igen... Men ingen där... Eller jo, en person typ, så jag gick igen... Satte mig och hängde i huvudbyggnaden istället, haha... :P

Jag blev kvar LÄNGE i skolan den dagen, åkte inte hem förrän vid fem...

På onsdagen var det så dags för en ny Tänk till-grupp för oss, nu efter att ha varit 8 (7) veckor hos förra läraren, haha... :P 8 (7) veckor som har påverkat mig extremt mycket, haha... :P

Den gruppen vi är i nu pratar vi om Eget företagande, haha... :P

Ja, sen var det då Skapande, och jag skrev om att kämpa för olika saker i livet... Känns som det var en passande dag för mig att skriva om just det, för jag hade en extremt känslosam, deppig och ledsen dag i onsdags... Herregud, vad deppigt allt var...

Även den dagen blev jag kvar ganska länge i skolan... Men jag är ofta det nuförtiden... But I like it!!! ;)

Torsdagen blev också bara halvdag den här veckan, vilket den inte brukar vara... Vi hade två Webb-lektioner först på förmiddagen... Och sen hade vi "Eget arbete" efter lunch, men tror ni det var nån som jobbade då eller, haha... :P Nej, just precis... Jag hängde i huvudbyggnaden som vanligt... ;)

Den här dagen var jag kvar extremt sent, jag åkte hem med bussen halv 6!!! :O

Fredagen var också lite annorlunda... Vi brukar ju ha två moduler med Webb där på förmiddagen, men den här veckan hade vi Kommunikation på de två modulerna istället... Det som vi nu har istället för Visuell Kommunikation, som vi egentligen har på torsdagseftermiddagarna... Inte för att jag fattade ritkigt varför vi hade det på fredagen istället nu, men men...

Sen pratade jag lite med ett par klasskompisar, och lite andra kompisar, och så pratade jag med min lärare om nästa lördag (9 april, Folkhäögskolans Dag), men han sa att vi skulle få information om det på måndag... OK, jaja...

Jag åkte sen hem vid, ja, vad fan var klockan, halv 3 tror jag... (Och jag slutar 12, hahaha... :P) Fast jag låg i vilorummet en stund även denna dag ju...

Sen igår var det full rulle hela dagen... Mamma hämtade upp mig vid kvart över 9, och sen var jag hemma här igen strax efter midnatt, men vi kom hem till mamma och pappa efter en lång dag vid nio-tiden nån gång... PUH!!! Men jag skriver mer om gårdagen senare...

Nu måste jag fortsätta med städningen här... (Blä!!!)

KRAM!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar