tisdag 7 september 2010

IKEA, Elgiganten, Gamla Linköping, Chokladboden, mat på wärdshus och födelsedagsfirande i trädgården på Lunnevad

Japp, det är med en kort sammmanfattning exakt vad vi gjorde i söndags... :P

Det var upp tiiiiidigt i söndags, redan klockan 7 ringde klockan för mig, halv 9, eller det blev strax efter, eftersom de blev försenade, kom mamma och pappa och hämtade mig uppe på gården... Då åkte vi till Linköping och Lunnevad, tog väl runt 1½ timme tror jag... Väl framme där packade vi först ur bilen på alla grejer vi hade haft med till Lina, till hennes rum, men sen åkte vi direkt, hela gänget, till IKEA!!! Där blev det SJÄLVKLART en hel del shoppat, mest till Lina förstås... ;) Jag köpte bara en diskborste, hahaha... :P Men jag fick även en väldigt fin, jättevacker, kaktus, som mamma betalade... Vi fick välja en varsin krukväxt alla tre, som mamma betalade för... :P TACK mamma!!!

Väldigt häftigt IKEA i Linköping tycker jag, liksom två våningar!!! Skitcoolt ju!!! Har hört att det visst är fler och fler IKEA:n som blir så nu, bl.a. har de tydligen byggt om det i Uppsala så det har blivit två våningar, men jag har aldrig varit på nåt sånt IKEA förut...

Vi var bra många timmar på IKEA, tror det blev en 3-4 timmar eller nåt, innan vi började känna att humöret började tryta och vi tappade tålamodet... Vi hade först tänkt att vi skulle äta på restaurangen inne på IKEA, som tradition, men det var GALET lång kö, helt sjukt lång kö, så vi skippade det... Så vi tog oss så fort som möjligt till kassorna istället och betalade, för att sen försdöka hitta nånstans att äta så fort som möjligt... Ute på parkeringen bestämde vi oss för Max, för det hade vi alla för oss att det skulle finnas nånstans i närheten... Vi körde runt och irrade runt ett tag och letade, men hittade inget Max... Så då åkte vi bort till Gamla Linköping istället, för dit hade Emma velat åka ändå... Där hittade vi EN restaurang, ett litet, eller ganska stort, wärdshus, som vi gick in på... Det var SÅ fint därinne!!! Och de hade riktig sån svensk husmanskost... Jag tog deras hemmagjorda köttbullar med potatispuré och lingon... Och det var sååååå GOTT!!! :P Alltså my God, inte ofta jag äter så god mat!!! Det var helt klart värt att äta där istället för på IKEA...

Sen gick vi runt en stund i Gamla Linköping, som är jättevackert!!! Riktigt sådär idylliskt och jättefint!!! Vi var då ocjkså inne en sväng på "Chokladboden", där Emma köpte romerska bågar till garnering till sin tårta, och mamma köpte punch-praliner...

Sen drog vi in till Linköping Centrum igen, eftersom vi hade ett till ärende... Nämligen Elgiganten... Lina skulle kolla efter dator... Även jag kollade lite, vilken jag kan tänka mig, jag ska köpa en liten bärbar... ;)

Det blev inget där och då, så vi lämnade affären igen...

Och DÅ, när vi skulle köra därifrån, DÅ hittade vi Max, hahahaha... :P Lite ironsikt var det ju, men vi bestämde oss för att vi sket i det, den maten vi fick var ju värt att det dröjde lite längre innan vi fick mat...

Sen en snabbis in på Ica i Vikingstad, för att handla lite, eller ja, Emma skulle handla...

Och sen blev det tillbaka till Lunnevad igen... ;) Där blev det så småningom födelsedagsfika för Emma... Mammas suuuuuupergoda kerdemumma-kaka, och chokladtårta, också asgod, med garnering i form av såna kulor, fast vita ochi nte islver, ovch nåt som kallas silver och pärlemor tror jag... Små så kulor, också sånt där strössel-aktigt...

Vi satt vid ett litet bord längs med den lilla ån som rinner där, såååå fint var det"!!! Jag har några bilder jag tog, som jag kan visa sen... ;) Det var en fin eftermiddag, solen sken och det var ganska varmt... Men tyvärr kom det mygg, så det var inte jättekul på slutet...

Sen fick vi en rundvandring på skolan av Emma och Lina, som visade oss alla lokaler... Väldigt fin skola, och trevliga lokaler!!! Verkar sjukt mysigt!!!

Sen avslutade vi med att gå runt vid några gamla byggnader, lärarbostäder tror jag, som också låg väldigt fint... Även om de numera såg ganska övergivna ut...

Ja, sen åkte vi då hem igen, jag, mamma och pappa, och det blev en fantastisk kväll, vi fick bevittna en sjukt häftig och vacker solendgång från bilen!!! Vi var hemma kring 10-tiden på kvällen tror jag...

Så ja, 13 timmar blev det, PUUUH!!! Inte konstigt att man var trött, hahaha... :P

Idag har vi fotograferats på skolan, trevligt!!! ;) Hihi... ;) Kan berätta mer om det imorgon... ;)

Fick sluta tidigare idag också, det var jäkla nice!!!

Och IKVÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLL ÄR DET DAGS!!! ÄNTLIGEN!!! SOM jag har LÄNGTAT!!! Och nu ÄNTLIGEN är det dags igen!!! Woooohoooo!!! Jag pratar såklart om säsongspremiären av IDOL!!! Skla bli så GRYMT kul!!! Bara 2½ timme kvar nu!!! Yeeeey!!! Är ju lite av en "Idol-nörd" jag, så klart man väntat på den här dagen, hahaha... :P

Men nej hörrni, nu har ni fått läsning så det räcker och blir över här... :P

Hoppas ni får en underbar tisdagskväll!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar