fredag 3 september 2010

Dags för helg igen!!!

Ja, så har man fått HEEEELG då!!! UNDERBART!!! :D Fick sluta väldigt tidigt idag, före lunch, redan vid 12... Det var gött!!! :P Men jag var på stan direkt efteråt, så jag var inte hemma här förrän vid 3-tiden... Mötte upp mamma på stan, eftersom vi skulle kolla efter present till Emma som ju fyller år på tisdag, men som vi f.ö. ska fira redan på söndag... Jag köpte även ett par SKITSNYGGA jeans, lite i samma stuk som de baggy-jeansen jag köpte i december... De jeansen fanns förresten kvar fortfarande, haha... :P Både de i blått, som jag köpter, och de i svart... :P Hahaha... :P Sen köpte jag även lite presenter till mitt fadderbarn, hon fyllde år på samma dag som mig, men jag har ännu inte hunnit skicka nåt... Det blev en förpackning med färgpennor, en blyertspenna, ett sudd, ett anteckningsblock med nån söt figur på och en pennvässare i form av en jordglob... Tror det blir jättebra jag!!! :) Sen köpte jag även en bok, "Ronja Rövardotter" på engelska, som jag tänkte skicka senare... :)

Mamma och jag åt även lunch på stan... Det blev en lunch på "Som hemma"... Mamma tog bulgur, och jag tog lasagne... Skitgod lasagne och en fantastisk sallad till... Och vi satt ute!!! :D Det var superhärligt, solen sken och det blev riktigt varmt och skönt!!! Dock kom det en del getingar... Men när två av de blev dränkta i min Fanta, så hade vi inga problem med getingarna längre, haha... :P

Gick bra i skolan också... Idag fick vi för första gången prova på och känna lite på det där med HTML... Jag ÄGER på HTML!!! :P Hahaha... :P Ja, det där var faktiskt det där riktigt "basic", som jag redan kan... Så det gick rätt fort för mig att göra den uppgiften vi skulle göra... Vi skulle göra en riktigt "basic" sida, enligt en lapp som vi fick av läraren, där han hade lagt upp en skärmdump efter själva uppgiften, på hur det skulle se ut... Min blev skitsnygg, hihi!!! ;)

Annars har det ju hänt rätt mycket nytt den här veckan i övrigt... Det är ju den här veckan vi har kommit igång på riktigt, det är ju nu vi läser enligt schemat... Onsdagarna är ju helt annorlunda, då har vi ingen Webbdesinglektion, utan då är det i princip bara lektioner som vi gör tillsammans hela skolan, alltså vi blandas hela skolan och göra saker... KUL!!! :D

Annars läser vi, utöver Webbdesign, även Visuell Kommunikation, som vi hade i onsdags, och så Kommunikation, som vi hade igår... Visuell Kommunikation verkar skitkul, nu i onsdags fick vi "tolka foton", och berätta om olika känslor vi kände av de olika fotona... Skitkul!!! :D Och i Kommunikation snackade vi lite om "flugor" och annat, och hur vi mer och mer tar till datorn för att kommunicera med varandra... Väldigt intressant... Det var också på den lektionen vi fick skaffa våra skol-bloggar, som jag skrev ett inlägg om igår... Har inte kommit igång riktigt med skol-bloggen än, men kan nog återkomma till den senare... ;)

I onsdags var det ju även dags för "Skapande Verkstad" för första gången, och ja, ni som läst på Facebook, ni vet redan att jag fick mitt första-val, alltså Sånggrupp, eller Körsång om man så vill... Jättekul ju!!! :-D Vi var ungefär 10 stycken i gruppen tror jag (jag trodde ärligt talat vi skulle vara fler) och fick börja med att sjunga "Teddybjörnen Fredriksson", haha... :P

Ja, som rubriken säger, så händer en del i helgen... Eller ja, men på söndag iallafall... :P Då blir det upp tidigt, för då ska vi, d.v.s jag, mamma och pappa, åka ner till Linköping och Lunnevads folkhögskola, för att hälsa på Emma och Lina, och även fira Emmas födelsedag litegrann, som ju annrs är på måndag... ;) Det blir också bl.a. IKEA, LIna behövde en del grejer till sitt internatsrum tydligen... Har ju redan sett både Emmas och Linas rum jag, men ska ändå bli kul att komma dit igen... ;) Nu har de ju lärt känna massa nya människor, så kanske man får träffa några av de också... Troligtvis, haha... :P

Känns väl inte superlockande att gå upp klockan 8 på en helgdag, när jag går upp 7 på vardagarna, men men... Ibland får man ta sånt också...

IKVÄLL är det "KRISTALLEN-GALAN" på TV!!! Jag ÄLSKAR såna galor, och "Kristalllen" är en av favoriterna, absolut!!! I år går Kristallen-galan på TV4, börjar klockan 20.00... Det ska jag kika på!!! ;)

Men nej, nu har jag inte så mycket mer att skriva tror jag... Har väl sammanfattat veckan ganska bra, och dagen idag, och även skrivit vad som händer i helgen...

Ha en underbar helg alla underbara!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar