tisdag 30 mars 2010

Mexikansk korvpasta

Det här gjorde jag till lunch idag… Mexikansk korvpasta… Och ja, jag är ju verkligen ingen mästerkock, så det gick väl sådär ärligt talat… Blev inte jättelyckat, men det var jättegott iallafall!!! Nästa gång blir det perfekt!!! :P

Men ja, istället för frukostkorvar hade jag vanliga grillkorvar, och istället för matlagningsgrädde hade jag vanlig grädde, men som sagt, det gick lika bra det med, och var gott ändå... :P ;)

Enkelt att laga och gott att äta, kan rekommendera det... ;)

Bilden kommer från Arlas hemsida...

måndag 29 mars 2010

Fångarna på Fortet kommer tillbaka!!!

Vem minns inte detta kultklassade program!!! En av de bästa TV-produktionerna ever, vågar jag påstå!!! Ett av 90-talets alla toppklassade fredagsprogram!!! :D Ja, det var nåt speciellt med fredagsunderhållningen på den tiden... Back in the days... Min barndoms fredagsprogram...

Man trodde väl att det programmet aldrig skulle komma tillbaka, men nu kommer det tydligen tillbaka!!! :D Jag hörde det på radio idag... Så ja, Fångarna på Fortet ska tydligen komma tillbaka... Hur stort är inte det då, haha... :P GÖTT!!! Hörde bara precis efter själva intervjun, så jag hörde inte intervjun med Gunde Svan, där de pratade om Fångarna på Fortet, men bara det faktum att de nämnde att det skulle komma tillbaka, var tillräckligt, det gjorde mig sjukt glad!!! :D Haha...

Så snart får vi väl se detta i TV igen, ni minns väl... ;)




När det börjar igen har jag ingen aning om, men det lär man ju få veta så småningom... :P Och om det kommer nå samma toppklass som på 90-talet får vi också se, men jag klarar mig nog ändå... :P

Jag ser iallafall fram emot det!!! ;)







Kort sammanfattning av vecka 12 2010

Har ju inte bloggat så mycket om vad jag gjort under veckan kom jag på, så jag tänkte skriva lite nu vad jag gjort i veckan som gått, i en liten sammanställning... :P Har ju faktiskt för en gångs skull ändå hänt en del den här veckan... :P Så om nu nån är nyfiken, detta är vad jag gjort:

Måndag: Var hos sjukgymnasten, gick bra... Jag fick ännu en ny töjövning att lägga till listan på övningar att göra hemma, nu fattas det bara en övning sen är listan komplett... :P Var in en snabbsväng på Coop Forum på vägen hem... :P

Tisdag: Stortstädning för hela slanten!!! Lina skulle ju komma hit på torsdagen, så det var på tiden att göra nåt åt diskberget och dammråttorna...

Onsdag: Diskade, då jag inte hann med det i tisdags... (Eller orkade inte, lite oklart, haha... :P)

Torsdag: Lina var här på våffellunch, efter hennes innitiativ... Våfflorna (mer av norsk modell, därav inte särskilt frasiga) blev sådär, men vi hade trevligt ändå... ;) Hon blev kvar i 2 timmar... :P Sen blev jag tvungen att gå och handla, då min mjölk var slut, haha... :P

Fredag: Tog det mest lugnt, drog hem till mamma, pappa och Lina på kvällen, då Emma, Erik och Theia kom... Jag åt tacos ihop med dem, och sen kollade jag och mamma på Let's Dance-finalen!!! :P

Lördag: Pappa, Emma och Lina spelade konsert i Bregårdsskolans aula, med musikal-musik... Jag och Erik var och lyssnade... ;) Mamma var i Karlstad på internationell middag med AFS... :P På kvällen åt vi vegeterisk lax som Emma och Erik hade med sig från Uppsala, ingen jättehit, to be honest... :P Till efterrätt hemmagjord Toblerone-glass, som däremot var ASGOD, med maränger, grädde, bananer och chokladsås till!!! När mamma kom hem blev det att smaka av saffranspannkakan hon haft med sig till Karlstad... Efter maten spelade vi Bezzerwizzer, som E och E också haft med sig... ;) Ena gången var jag på lag med mamma, och andra gången var jag på lag med mina systrar, och vill ni veta en sak... MITT lag förlorade båda gångerna, haha... :P Eller jag var på det förlorande laget båda gångerna, beroende på hur man vill se det... ;) Slutsatsen av det är väl att... Ja, man ska inte ha mig på sitt lag, HAHA!!! :P Pappa var på middag med Musikkåren hela kvällen...

Söndag: Emma, Erik och Theia åkte hem TIDIGT, så jag gick aldrig hem till päronen... Låg däckad i sängen hela dagen, låg och kollade på TV i 4 timmar, bara för att jag hade sån fuktansvärd jävla mensvärk!!! Jag kunde inte ens sitta upp... :/ Och mina värktabletter vas slut... Mat denna dag blev fil, orkade inte göra nåt annat... :/ Pappa kom hit och satte upp nya krokar i mitt nymålade kök (som jag ju förresten inte berättat om, men ska berätta lite, och visa bilder senare... :P) Jag följde med honom hem till päronen och Lina sen, så jag kunde få en värktablett och röra mig normalt... Jag och Lina kollade på Wipeoutoch snackade gamla minnen... :P Ja just det, vi kollade också på ett helt sjukt program om en helt sjuk grej, skönhetstävlingar för barn... GALET är vad det är!!! USCH alltså, herregud!!!

Den här veckan händer det till att börja med inte så värst mycket, men på torsdag drar jag, mamma, pappa, Lina, Emma och Erik söderut, på påskresa MED TÅG till Budapest, Bratislava och Berlin... Ska bli grymt kul, men jag ser dock INTE fram emot själva tågresan, hatar att åka tåg så långa sträckor... Blääää!!! :/

Jag lär dock blogga åtminstone nån gång innan dess, så för nu, ciao ciao!!! ;)

fredag 26 mars 2010

FINAL i Let's Dance 2010!!!

Japp, ikväll är det då dags!!! ;) IKVÄLL, är det väl, som vi alla vet, FINAL i Let's Dance!!! För första gången, seriöst alltså, kommer jag inte bry mig så mycket om vem som vinner, jag gillar båda paren, men jo, jag hejar kanske liiite liiite mer på en av dem... ;) Ni som "hängt med" lite vet, ni andra, ja, sorry men, skriver det inte igen... :P

F.ö. har jag tvättstugan idag, sitter och väntar på att hämta ut tvätten från torkrummet nu... Var verkligen på tiden att ha tvättstugan igen nu, har inte haft en tvätt-tid på typ 3 månader... Tvättade senast innan jul tror jag, hehe... :P Men tur att man har mamma och pappa så nära, har skickat hem lite tvätt dit ibland under denna period, så de har tvättat lite... För JO, annars HADE min rena tvätt tagit slut för länge sen... Skönt att ha EGEN tvätt-tid nu iallafall, då kunde man verklgien tvätta ALLT!!! Var verkligen sista paret strumpor jag plockade ur lådan idag, trosor var inte lika mycket kris... Men T-shirtar fanns det nästan inga rena kvar... :P Några av de T-shirtarna har nog legat i 3 månader där i tvättkorgen... Hmmm, hehe... :P Så, det var verkligen på tiden... ;)

Ikväll kommer Emma, Erik och Theia, det bli niiice!!! ;) Pappa, Emma och Lina ska spela konsert med kåren imorrn... Jag och Erik får gå och lyssna, men mamma sviker oss, hon ska på internationell middag med AFS i Karlstad... Jaja, så är det väl...

Ja, det är lite om ad som händer idag... :P Lina och jag hade f.ö. sketatrevligt igår, hon blev kvar i 2 timmar... ;) Våfflorna blev kanske inte superlyckade, men med ett norskt våffeljärn, som är lite djupare, så var det svårt att få dem frasiga, men goda blev de ändå... ;)

Över och ut!!!

torsdag 25 mars 2010

Lettland 2002

Skrev ju för ett par dagar sen om Eurovision Song Contest 2002, och att jag skulle leta efter vinnarlåten, eftersom det är sån som nog inte så många minns... Inte för att ni säklert bryr er, men här är den iallafall, minns ni??!! ;)
Marie N - I wanna:

Våffellunch med syster Lina

Lina kommer hit om ca en halvtimme, på våffellunch... ;) Hon kläckte idén förra veckan, och jag var ju inte direkt emot den, hehe... :P

Hoppas ni andra också får en nice Våffeldag!!! ;)

tisdag 23 mars 2010

Lite 90-talsnostalgi...

Ojdå, mitt tredje inlägg idag, värst vad jag var på idag då... :P Men blir väl lätt att man hamnar här, och hellre gör såna här grejer, än att städa, haha... :P

Hittade lite gamla barnprogramsintron och sånt från när jag var liten, sånt som jag kollade på... :P Ibland vill man ju bara bli liten igen... I vilket fall blir man otroligt nostalgisk... Detta är fasen nostalgi på hög nivå!!! Kolla bara:

Vem satt inte och sjön "Abadabo yeeeah, abadaboo yeeeeeeeah!!! Abadabo-bo-bo... :P"


Jag hade glömt att det var olika intron varje år... ??!! Förresten, nu undrar jag ju vad som stod i det där brevet egentligen??!! Nu måste jag ju få veta, haha... :P


OK, det vart ett helt avsnitt på denna, men hittade ingen med bara introt...

Haha, jag minns att jag älskade slutet på det här progammet, han vevade upp en liten krokodil i en roddbåt, så att den började ro, och så la han den i nån skål med vatten... :P

Jag älskade när figurerna blev färgsatta, haha... :P Man satt i soffan med godis i knäet på lördagkvällarna och tittade... :P


"Lakrits säger trasdockan..."

Den här är ju inte från 90-talet, men den visades ganska ofta när jag var liten... Har jag för mig iallafall... Jag blir iallafall barndomsnostalgisk av det...

Samma med detta...

Också ett helt avsnitt...

Detta har jag bara ett mycket svagt minne av... Jag var väldigt liten då... Har för mig att jag tyckter Pippi Pelikan var ganksa läskig... (Men vad kan jag ha varit, 3-4 år... ??!!)

Gud, minns att jag tyckte det här också var läskigt... Både introt och programmet... Eller, det var nog mest Ika jag tyckte var läskig...

Vem minns inte Joel-bitar??!! Dock tänker jag mer på mitt konfaläger (2002) när jag hör introt, haha... :P

Åh, älskade den här sången!!! :)

Klassiker!!! Jag var 10 år!!! Vilken sommar det var, haha!!! :P

Ingen nostalgi-tripp utan Björne naturligtvis, det bästa av det bästa!!! :D Björne for president!!! :P

Detta gick ju på 4:an dock, och det var inget jag såg direkt ofta... Men blir ändå nostalgisk av det, så det fick vara med också... :P

OK, blev lite många, sorry... :(

Ååååh, saknar den tiden... :( Tänk om man kunde spola tillbaka tiden och bli liten igen!!! :(

Fan, vad duktig jag är!!!

Ja, nu är jag faktiskt igång och städar... Känner mig sjukt duktig och stolt!!! :D Det är sjukt tråkigt, men det blir ju jädra snyggt när det är klart, och man blir så glad.. :D Då vet man att det är värt allt besvär... ;)

Synd bara att man inte tänker så oftare...

Vill ju att Lina ska vara stolt över mig när hon kommer på torsdag också ju, haha... :P Vill inte vara snusksystern som aldrig städar... :P (Fast vänta??!! Är jag inte det då...??!! Nej, det är jag faktiskt inte, jag småstädar faktkskt ibland...)

Dessutom undrar jag var min lila T-shirt är, som jag köpte tillsammans med Snobben-tröjan i Uppsala i, när fan var det, november??!! Har inte hunnit aqnvända tröjan än, och nu hittar jag den inte... Gaaaah!!!

Men nej, tillbaka till golvmoppen och toaborsten... Ska dyka ner i toastolen och rengöra där nu, jaaaa, jag kan knappt vänta... (Eller jo vänta, det kan jag faktiskt, det var ironi!!!)

Over and out!!!

Ciao!!!

Ge mig lite motivation, tack!!!

Usch gud, jag behöver verkligen motivation till att städa idag!!! Nån som kan ge mig den motivationen??!! Någon??!!

Jag kan verkligen inte skjuta på detta längre... Jag MÅSTE verkligen städa idag, men det är ju SÅ tråkigt!!! VARFÖR är det så TRÅKIGT att städa, haha...??!! :P Men ja, ett måste... Lina kommer hit på våffellunch på torsdag (hennes idé, men dock en väldigt trevlig idé... ;)) och då KAN det verkligen inte se ut såhör, som en svinstia, eller ännu värre, t.o.m grisarna skulle fly i panik, haha!!! :P Jag kan, och vill inte heller, bjuda hem nån till denna röra... Och diska måste jag också göra, detta andra tråkgöra, diskhögen är ingen hög längre utan ett berg!!!

Varför är man så jälva lat och inte gör nåt åt saken innan högarna har växt??!! Nu kommer ju straffet!!!

Men nu blir det frukost iallafall (sent jag vet, men sån är jag...)

Over and out!!!

Veckans låt: Hejdå-sången från Nalle har ett stort blått hus, haha... :P

söndag 21 mars 2010

Vid Vintergatans slut

Jag tillhör den skaran som bänkade sig framför TV:n klockan kvart över 9 varje vardagsmorgon hela sommarlovet två år i rad, för ett antal år sen... Och fick då bevittna det, vågar jag påstå, BÄSTA sommarlovsprogrammet någonsin!!! Vem av oss alla minns INTE "Vintergatan 5A" och Vintergatan 5B"... Ett par år senare kom även "Tillbaka till Vintergatan", fast inte som sommarlovsserie... Där visades ett sammandrag, kan man väl säga, av 5A och 5B, men samtidigt vävdes också en ny story in i programmet... Och nu, ytterligare ett par år senare, kommer ännu en fortsättning, en helt ny denna gången, "Vid Vintergatans slut"... Och ja, eftersom Vintergatan är så bra (enligt min åsikt, haha... :P), så har jag ju såklart, trots mina 22, nästan 23 år, varit TVUNGEN att följa även denna... :P Jag tyckte sådär i början, men ta mig tusan är inte denna också bra!!! ;) Det återstår nu bara 2 avsnitt av denna efterföljare, och jag väntar spänt på dessa två avsnitt, haha... :P
Ja, man kan väl säga som så, att jag gillar alla Vintergatan-serier... ;)

Har dessutom under en längre tid, och gör det fortfarande nu, tittat på "originalet" av de två första Vintergatan på YouTube, är nu inne på 5B runt avsnitt 32 har jag för mig... ;) Skitkul att se, haha... :P (Tänkte lägga upp typ första avsnittet här, men det funkar inte med "embed" just nu... Så, sorry...)

Minnen, minnen...

Blaaablablabla...

1. Kalla mig:
Hanna, because that's my name...
2. Jag har som favoritmusik nu:
Schlager, haha... :P
3. Född i detta stjärntecken:
Kräftan...
4. Läser gärna:
Nej, det gör jag faktiskt, inte, haha... :P
5. Jag tycker illa om:
Falska människor!!!
6. Tecknad favoritfigur är:
Bamse, haha... Barndomshjälten... :P
7. En bra film jag sett är:
Mamma Mia!...
8. Tre intressen är:
Dator, fotografering, välgörenhet...
9. En bok som jag *fastnade* i var:
Oj, vet inte...
10. Något jag absolut INTE äter:
Blodpudding!!!
11. Vilken Astrid Lindgren-figur kan vara du?
Madicken, haha... :P
12. Jag älskar:
Min familj och mina vänner...
13. En *kändis* jag träffat lite närmare:
Närmare??!! På vilket sätt??!! Men har ju spelat ihop med Anders Lundin, Lars in de Betou, Magnus Bäcklund m.fl...
14. En *udda* sak jag kan:
Nudda näsan med tungan, haha... :P
15. Jag skriver blogg:
Ja, det gör jag ju... ;) Det märker ni väl??!! ;)

lördag 20 mars 2010

Sanomi

OK, lite mer ESC-nostalgi denna lördag... ;) Har varit och shoppat, storshoppat kan man verkligen säga, idag, men jag berättar mer om det senare...

Dags för dagens klipp...

Minns ni denna...??!! ;) Den var den första i raden som gjorde en låt på ett påhittad språk... Det blev ju sen en trend under ett par år, men ingen lyckades lika bra som denna gjorde, den här kom till slut 2:a, endast 2 poäng bakom 1:an, och EN POÄNG framför 3:an, efter en mycket rafflande och spännande final!!! :D Där det i huvudsak stod mellan tre länder!!! Där kunde man verkligen inte ta ut nån seger i förskott inte... Men det var till slut ett av de andra två bidragen, som dessa slogs emot, som drog det längsta strået... Och det var, som ni kanske minns, ni med lite koll, Turkiets Sertab Erener med låten Everyway that I can, som ni säkert också minns... ;) Det tredje landet som var med och slogs om segern var Ryssland, gruppen t.A.T.u. (med låten Ne ver', ne bojsia (Tro inte, räds inte)) som alltså till slut slutade på tredje plats, endast som sagt 1 poäng efter tvåan, och alltså 3 poäng bakom vinnaren!!! Snacka om JÄMN utgång!!! ;) Haha... :P Men sånt är KUL ju!!! :D

Tävlingen hölls detta år i Lettland, då de vunnit året innan med en låt som jag tror knappt nån minns (inte jag heller vid detta nu, kan försöka leta upp den och slänga upp den här...) och Sveriges bidrag detta år var Fame med Give me your love och de slutade på en mycket hedervärd femteplats, 60 poäng efter vinnaren Turkiet!!! ;)

Men ja, här har ni då 2:an, på ett påhittat språk, låten Sanomi... Gruppen som sjunger heter Urban Trad, och ja, de tävlade för Belgien... ;) Lyssna och njut, haha... :P

fredag 19 mars 2010

JAAAAAA!!! Mattias och Claudia!!!

JAAAAAA!!! ÄNTLIGEN är Willy ute!!! :D Och HELT RÄTT par gick till final!!! :D Wooohooo!!!
Jag vågar påstå att de här två är det två BÄSTA paren den här säsongen av Let's Dance!!! :D
Det här kommer bli en RIKTIGT rolig final!!! Spännande, rafflande och säkert också underhållande också såklart... ;) Jag längtar!!! Hehe... :P

Heja Mattias Andréasson och Claudia Galli!!! :D

Längtar...

Jag längtar...
Det här längtar jag efter... Öland är fasen den underbaraste platsen på jorden, dit längtar jag nu... Varma sommarkvällar på Öland, det finns inget bättre!!! :)
Jag brukar faktiskt inte så ofta längta efter sommaren, men i år gör jag det av nån anledning... Jag är visserligen inget fan av våren, särskilt inte under den här tiden av året... "Slaskvårvintern", som är den värsta årstiden av alla!!! Det är bara slask-blask-äckel ute, man kan inte gå ut utan att bli blöt och kladdig, och ha lera upp till knäna... Då är det skönt att drömma sig bort, till sommaren, och till Öland...

Jag är sjukt tacksam över att jag får tillbringa några veckor varje sommar på denna fantastiska plats!!!

torsdag 18 mars 2010

Skymt av Lina på CTV (lokal-TV) från 2001

Haha, hittade ett gammalt inslag från SommarKul 2001 här i stan, från lokal-TV... :P Och precis som jag hade för mig, så var Lina på det den sommaren... ;) Man kan se en skymt av henne i det här klippet, hihi... ;) Vad kul!!! :P Hon är ju kanske inte med jättemycket men, lägger upp det ändå... :P Hon skymtar förbi mellan 01.37 och 01.43, med svart tröja och kort hår, hihi... ;) Hon syns även senare i filmen, men då filmas hon bakifrån... Jaja, strunt samma, kul tyckte jag iallafall, och jag hade ingen aning om att hon var med... Inte hon heller tror jag... :P