torsdag 20 maj 2010

Kanske dags för en liten uppdatering igen...

Jadå, är hemma igen från Öland nu... ;) Kom hem i söndags kväll, men har inte orkat blogga sen jag kom hem bara...

Vi hade det skitbra på Öland, men vädret var verkligen inte på våran sida!!! Snacka om att ha otur med vädret, haha... :P Vi hade inte sol en enda dag!!! Det var dimma 3 av 4 dagar, och resten av tiden regnade det!!!

På torsdagen regnade det hela dagen, så vi satt "instängda" i stugan hela dagen, jag och Lina la massa pussel, haha... :P

Fredag hade vi besök av några bekanta från Karlskoga, som hade tagit en lång-weekend på Öland, och bodde på Hornsjöns Pensionat... Vi visade runt dem på norra Öland, och några av sevärdheterna... Vädret var verkligen USELT, det var tät dimma så man såg knappt 5 meter framåt... Vi skulle visa dem Blå Jungfrun, men den fick de aldrig se bakom dimman, haha... :P Efter en tur runt på norra delen av ön bjld vi dem på grillat hemma i stugan... ;) Hade en trevlig kväll... :D

Lördag var det marknad i Sandvik, traditionsenligt... ;) Och mamma tittade såklart, traditionsenligt, på Linedance-uppvisningen, haha... :P Även där träffade vi våra kära vänner från Karlskoga, då vi hade tipsat de om att äta kroppkakor, som de ville prova på, i kvarnen... Så vi följde med dem in i kvarnen, och fikade när de åt kroppkakor... Mamma och pappa smakade Lufsa, haha... :P Sen blev det lite shopping på marknaden, mamma köpte en matta och en rulle soppåsar, och så köpte mamma och jag Ölands-ostar... :P Och inte nog med det, jag bjöd Lina på klubba, som den otroligt snälla systern jag är!!! :P Vad gör man inte... ;) Blev så sugen själv, haha, men kändes dumt att bara köpa till mig själv, haha... :P

Myste till det lite på kvällen, och kollade på TV... :)

Dimman fortsatte på söndagen, men då gjorde vi inte så mycket iallafall, haha... Blev mest att vi städade och packade, och åkte sen vid 13-tiden...

Men ja, trots lite otur med vädret, så hade vi det supermysigt!!! :D TACK mamma, pappa och Lina för en härlig Kristi Himmelsfärdshelg på Öland!!! :D

Blev en lite nostalgisk helg för mig och Lina också, då vi lyssnade mycket på mina gamla skivor... Hade med mig alla gamla skivor jag köpt eller fått genom åren, så allt från de gamla barndomsidolerna från 1997 till den nyaste musiken 2009 genomlyssnades... ;) Tror faktikst vi hann med minst en skiva från varje år... ;) Blev ju några skivor i bilen på väg dit och hem också så... :P

Den här låten var en låt som återkom på flera skivor, och som jag och Lina sjöng glatt och högljutt med i varje gång, haha... :P Det roliga var ju att vi hade sjungit på denna låt bara ett par dagar innan vi hörde den på skivorna den här helgen, haha:


Veckans låt: Britney Spears - Oops I did it again

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar