söndag 30 maj 2010

När ska det bli SPÄNNANDE igen??!!

Hmmm ja, har ju egentligen sagt att jag inte ska skriva nåt mer om det här, men fan, jag måste göra det ändå...

Är jag nöjd? NEJ!!! Är jag glad? NEJ!!! Är jag förvånad? NEEEJ!!! Inte det heller!!!
Är jag besviken? JA!!! Är jag ledsen? JA!!!

Mmm jo, jag är både ledsen och besviken, men dock inte ALLS förvånad!!! Nej, det var ju ganska klart vilka som skulle vinna!!! Jag förstod för längesen att Tyskland skulle vinna... Vilket ärligt talat är jävligt trist!!! Ja, jag tycker det är skittråkigt faktiskt, att man vet så långt i förväg vem som ska vinna... Var är SPÄNNINGEN i det??!!

Nej, nån annan skulle ha vunnit, that's it!!!

Jag hatar såna där på ett sätt tydliga förhandstippningar... Visst att man kan hålla på att spekulera, och prata om vem som EVENTUELLT kommer att vinna, men sånt där, nej, det bara förstör ju allt...

Det blir aldrig spännande, och vad är det roliga med det??!! :O Ärligt talat!!! Spänningen under omröstningen är ju en del av tävlingen, och om den spänningen försvinner så förstör det ju halva tävlingen... Helt seriöst!!! Visst, nu var det iallafall lite spännande till en början, men halvvägs in i omröstningen insåg man ju att det man hela tiden anat och litegrann "fasat för" skulle inträffa...

NÄR ska tävligen bli SPÄNNANDE igen??!! Jag är så trött på alla givna vinnare!!! Varför inte bara skippa allt förhandssnack och "vem som är favorit" och allt, så man slipper sånt där... Jag personligen är iallafall väldigt känslig för sånt där, har svårt att läsa om vem som är storfavorit och bla bla bla... Skippa det snacket och gör tävlingen mer oviss, för oss utomstående åtminstone!!!

Det har varit likadant i Idol de senaste 2 säsongerna också... Man har vetat efter halva tävlingen vem som kommer vinna!!! Är det så roligt??!! Nej, JAG tycker INTE det iallafall!!!

OK, det var ju iallafall liiite mer spännande och ovisst än förra året, då var ju det enda man snackade om Norge och deras "fantastiska" Alexander Rybak... Det var ju nästan så man ville hoppa över att kolla på tävlingen, för den var ju redan avgjord... MEN, som den schlagernörd jag är, säger det ju emot mina principer att inte titta, så där satt jag och "genomled" 3 timmar av "Alexander Rybak-hysteri", bara för att jag är den jag är, och måste titta... :P Och så omrästningen, som jag ärligt talat tappade intresse och fokus för efter typ... 5 länder... "Och så våran 12-poängare går till... Norge!!!" "Vaa nejmen jaha, är det SANT??!! Det hade man ju ALDRIG kunnat tro!!!" (Eller vänta nu, jooo...) Och så när alla länder hade röstat... Nejmen ojdå, vann han??!! Vad förvånande då!!! Eller INTE!!! Kom igen, det tar ju bort så otroligt mycket av tävligen när det blir så... Nej, jag är INTE glad över det!!!

För andra året i rad vinner nån som jag inte gillar... Och på ett sätt som jag inte heller känner mig speciellt bekväm med... Dock tycker jag ändå tyska Lena är på långa vägar bättre än Alexander "Jag-måste-ha-med-mig-min-fiol-överallt" Rybak, och hans låt som hade spelats sönder på radio flera veckor innan han gick och vann tävlingen (och nej, inte en enda av de övriga ländernas bidrag hade överhuvudtaget nämnts, och än mindre spelats, på radio innan... Hur rätt är det??!! Egentligen??!! Hade det inte varit för detta faktum, hade jag garanterat inte hatat Rybak så mycket som jag gör... Faktum är ju faktiskt att jag också gillade honom innan, haha... :P Ja, så kan det vara...)

Men ja, som sagt, Lena har ändå nåt... Det är inte min typ av låt, men ja, jag vet ju det, det är ju sånt som är populärt nuförtiden, det är bara det att jag har inte riktigt samma musiksmak som de flesta andra... Men ja, gillar man Lily Allen, som ju väldigt många gör, hon är ju populär, så är det klart att dettz går hem... Men hon hade väldigt härlig personlighet, och DET gillar jag!!! Som mamma sa, hon är verkligen ingen diva iallafall!!! (Jämfört med t.ex. Azerbadjzans artist, som vi såg intervju med i "uppvärmningsprogrammet" precis innan tävlingen, där sdnackar vi diva!!!) Nej, Lena var verkligen otroligt härlig, helt naturlig och otroligt charmig faktiskt, hihi... ;) Det får hon iallafall tummen upp för!!!

Ja, Tyskland vann, och det VAR inget förvånande besked!!! Men grattis alla ni som gillade Tyskland, vilket är typ de flesta jag känner... Kul för er!!! ;)

Men jag är ju INTE glad över det direkt, det var ju ingen av mina favoriter direkt... :(

Men men, jag ska inte vara bitter, grattis Tyskland!!!

"Mitt" Georgien hamnade till sist på 9:one plats f.ö., inte helt illa, topp-10 iallafall... :P Bra jobbat Georgien!!! ;)

Se blev jag också väldigt ledsen när de avslöjade Sveriges placering i semifinalen, och jag insåg att vi missat finalen med minimal marginal... Vi hamnade på ELFTE PLATS, endast 5 POÄNG efter Cypern, som fick den sista finalpltsen!!! Fy fan, vad SURT alltså!!! 5 ynka små jävla poäöng!!! Fatta, hade vi fått 5, eller OK, 6 poäng mer, hade vi varit i final!!! Och jag tror faktiskt att vi hade placerat oss ganska bra i finalen, för enligt rykten var det många länder som gillade våran låt och Anna Bergendahl... Så jag tror att vi hade fått den bästa placeringen på 5 år... (2004 blev vi 6:a, det var senaste gången vi fick en bra placering...)

Bara för att MIN favorit var Georgien, nu när det inte gick att heja på Sverige, så tänker jag hylla Sofia Nizharadze härinne, med att lägga upp hennes låt:


Ett LÅNGT inlägg blev det, men jag kan lova er att det känns lite bättre nu, när jag fått släppa ur mig lite ilska, haha.. :P Tack för att ni orkat läsa!!! Och förlåt att jag tog upp så mycket av er dyrbara tid!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar