torsdag 22 april 2010

Snart är det valborg...

Ja, det är bara lite mer än en vecka kvar till denna stora dag!!! Seriöst, jag ÄLSKAR valborg!!! Denna mysiga härliga "högtid", man lyssnar på massa mysiga vårsånger och tittar på elden... Även om valborg inte är så stort här, som i t.ex. Uppsala, så bara ÄLSKAR jag valborg ändå!!! Den valborg här i stan, det firandet vi brukar gå på, är liksom lite nostalgi, för det är nåt vi gjort i alla år... Vissa år har man själv varit med och sjungit och en del år har jag även varit med och spelat med Paraden... Vid Björkborn, ååååh, LOVE IT!!! :D

Även om jag längtar efter en valborg i Uppsala igen nu (är ändå 4 år sen sist), så tycker jag ändå att det går bra att fira valborg här hemma, för det är också mysigt, även om vi inte firar hela dagen, utan det är några timmar på kvällen vid Björkborn, med körsång och sen brasan... Sen träffar man ju alltid massa känt folk där, och för mig som inte gör så mycket på daganra, är det nästan enda gången på året jag träffar några andra bekanta än min egen familj och släkt, haha... :P OK, inte riktigt då, men nästan... :P Haha... Mysigt är det iallafall...

Inte jag som tagit bilden...


Hade funderingar på att åka till Uppsala över valborg i år, men blir nog inte så nu ändå trots allt... Så jag stsannar nog hemma och åker till Björkborn på kvällen och lyssnar på körerna... Så jag hoppas Lina är med och sjunger med kören i år, så jag kan gå dit och lyssna på henne... ;)

Förra årets valborgsfirande vid Björkborn...


De "obligatoriska" vårsångerna:






Och två andra:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar