söndag 17 maj 2009

Trök...

Sitter här vid mammas dator och väntar på att bilderna ska laddas upp... Men viken jäkla tid det tar, haha... :P Dumt att börja klockan 11 på kvällen kanske men... Har försökt hela helgen, men har inte funkat... TRODDE JAG alltså!!! Jag har bara inte tillräckligt med tålamod... Och det är nyckelordet här: Tålamod... Allt är så sjuuuuuuuuuuuuuukt segt!!! Bläää...

Kommer väl inte hem till mig förrän typ klockan 1 i natt, haha... Herregud!!! :P

Ibland är jag korkad...

Norges nationaldag

Norges Nationaldag idag!!! :D Kul!!! Vi hade planer på att åka till Norge idag och vara med i firandet, men blev inte så... Men gör inte mig nåt egentligen... Älskar visserligen deras firande (har ju vart med förut, eftersom vi har vänner i Norge) men nja, jag vet inte, i år kändes det bara inte super-motiverande...

Åker ju till Öland snart (på tisdag), så det får väl räcka... ;)

Är underbart väder ute idag, så jag ska ut i solen nu strax... (Är bara så jäkla seg att komma ut, fattar inte varför... :P) Ska ta mig en sväng ner till sjön (Sandtorpsudden, är ju typ 100 m, haha... :P)

---

Måste bara få lägga ut denna... Detta var MIN vinnare igår... (En av många favoriter!!!) Grymt söt tjej och fantastisk grym röst... (Jäkla bra åt också, haha... ;)) För mig var hon absolut vinnaren... Hon kom ju trots allt 2:a så... ;)
HEJA ISLAND!!! :D


Så himla tråkigt för Island, som aldrig vunnit hittills, men kom tvåa för 10 år sen, när Sverige vann, och så nu tvåa igen, när Norge vinner!!! Lite ironiskt ändå, hehe... Att de hamnade bakom nordiska länder båda gångerna menar jag... ;)

Gillade förresten 3:an också, Azerbajdzjan (med svenska Arash ju... ;))


Men nu lämnar vi Eurovision för i år, har inget mer att kommentera... Är så besviken, och känner mig uppgiven, så jag tänker lämna det här bakom mig nu... Tidigare än jag nånsin gjort förut kan jag meddela... (Var väl inte superglad när Lordi vann för 3 år sen heller ska jag väl erkänna men, det kunde jag ändå "svälja" lite snabbare... Vet inte riktigt skillnaden mot nu men... Känns mycket jobbigare nu...) I oktober börjar allt igen, då avslöjas oftast de första artisterna... Så det ser vi fram emot... ;)

Nepp, nu ska jag ut i solen...

See ya!!! ;)

Grattis Norge...

Hmmm ja, så var det då avgjort... Och vad jag tycker vet ni nog redan... Så jag tänker inte tjata om det mer...

Men ja, ni får ursäkta att jag inte jublar, men jag tror ni vet varför...

Men visst, Grattis Norge... Kul för er... Ja, jag är trots allt sympatisk och kan iallafall gratulera Norge till segern, även om jag kanske inte håller med... Man är väl en vuxen människa... ;) Och sen är de ju trots allt vårat grannland... ;)

Tråkigt också att det blev sån överlägsen seger... Var ju aldrig ens spännane... Så jäkla tirst, om ni frågar mig... Det SKA ju vara spänning, det hör ju till!!!

Åh just det, en sak till... Är ju Norges nationaldag nu den 17 maj, och heja, vilket firande kommer det inte bli där då, haha!!! ;) Jättekul för dem, verkligen... Hurra...

Kul dock att ESC går i Norge nästa år, då kanske man kan åka dit och se det live, haha... ;) (Det är inte mycket längre för mig än vad det är till Stockholm ju så, hehe... :P)

Men ja, tänker inte kommentera det mer... Nu ska jag gå och gräva ner mig tills schlagern börjar igen nästa år...

Vi ses!!! Kanske... :P

Ni får ursäkta mig nu alla mina norska vänner och alla ni andra (typ de flesta) som råkade gilla Norge, men ja, jag KAN bara inte glädjas åt det... (Och JO, visst, jag gillade Norge... Till en början... Det var en bra låt, och han var helt sjukt söt... MEN, jag är så jäkla less på låten, har hört den FÖR många gånger... Om jag får säga vad jag tycker, så tröttnar man ju på den efter typ... 10 lyssningar...)

lördag 16 maj 2009

ESC 2009 FINALEN!!!

JAAAAAAA, ÄNTLIGEN dags för finalen!!! :D Sverige har startnummer 4, som drogs i lottningen direkt efter första semifinalen... Inte det bästa startnumret direkt kanske, men men... Blir säkert bra... Direkt efter Frankrikes Patricia Kaas med sin franska ballad och före en Kroatien... ;)

Hela startlistan för kvällen:
01 Litauen
02 Israel
03 Frankrike: (Patricia Kaas - Et S'il Fallait Le Faire)
04 Sverige
05 Kroatien
06 Portugal
07 Island
08 Grekland
09 Armenien
10 Ryssland: (Anastasia Prikhodko - Mamo)
11 Azerbajdzjan
12 Bosnien & Hercegovina
13 Moldavien
14 Malta
15 Estland
16 Danmark
17 Tyskland: (Alex Swings Oscar Sings! - Miss Kiss Kiss Bang)
18 Turkiet
19 Albanien
20 Norge
21 Ukraina
22 Rumänien
23 Storbritannien: (Jade Ewen - It's My Time)
24 Finland
25 Spanien: (Soraya - La Noche Es Para Mí (The Night Is For Me))

Ser fram emot kvällen, även om det väl finns vissa låtar jag hade klarat mig utan... (Synd att "en viss låt" är så sent också bara...)

(Källa: Eurovision.tv)

---

F.ö. längtar jag sjukt mycket ner till Öland nu!!! :D ;)

Have a nice day!!! Jag ska nog ut i solen en sväng... :P

fredag 15 maj 2009

Älskar't!!!

HAHAHAHA!!!

torsdag 14 maj 2009

Då var det klart!!!

Japp, då var det avgjort... Andra semfinalen i Eurovision Song Contest har nu varit också, så nu vet vi vilka alla finalister blir... ;)

I den här semifinalen tävladej u ALLA baltiska länder, varav 2 st gick vidare, och så två nordiska länder, Norge och Danmark, och båda gick vidare... ;)

Och jag vet att säkert jättemånga kommer tycka att jag är dum eller nåt nu, men det skiter jag i, det är fasen MIN åskit, det är ett fritt land, så jag ska väl så säga vad jag vill!!!
Men helt seriöst, jag tyckte inte alls det var kul att Norge gick vidare... OK visst JA, det är en bra låt, men SÅ jäkla bra ärcden inte... Och dessutom är jag så in i h*e LESS på den, efter att ha hört den typ VARENDA dag i 2 veckors tid... De har fan spelat den låten MER än Malenas låt, och INGEN ANNAN ESC-låt!!! DÅLIGT!!! Om ni frågar mig... Så jag är så jäkla less på den, och hade klarat mig väldiugt bra utan den i finalen faktiskt... Och jag kan faktiskt inte fatta hur den kan vara sån storfavorit, helt ärligt... Seriöst, det finns SÅ många låtar som är SÅ mycket bättre, men som inte alls fått samma uppmärksamhet... Den har fått ALLDELES för mycket uppmärksamhet... Överdrivet mycket!!!
Och ja, som jag sa nu ikväll, Danmarks låt är ju fasen bättre än Norges...
SÅ överdrivet bra är inte Norges låt...

Sen stör det mig att det snackas så himla mycket om att de tror att Norge kommer vinna alltihopa... Klart jag får mina misstankar när folk snackar så, men jag personligen hoppas INTE det!!! Är det nåt nordiskt land som ska vinna (förutom Sverige då, haha.. :P) så är det i så fall Danmark, eller möjligtvis Finland som ska göra det... Jag behöver inte skriva det igen, för då uppfattas jag väl som tjatig, så jag låter bli att ta det en gång till, men ja, uppmärksamheten på Norge i årets ESC är enligt mig ÖVERDRIVEN!!!

OK visst, det snackades lite om att även Grekland var storfavoriter, men det var dock inget jag hört innan, så det stör mig faktiskt inte så mycket... Men de gick ju också vidare... ;) Tyck vad ni vill men, I don't care!!! Det är mina åsikter, och de står jag för!!!

Vilka jag hejar på på lördag tänker jag dock hålla för mig själv... ;) (Vissa saker kan man tydligen inte nämna högt...)

De som gick vidare till final ikväll var iallafall: Azerbajdzjan, Kroatien, Ukraina, Litauen, Albanien, Moldavien, Danmark, Estland, Norge, Grekland...

Är rätt nöjd med utgången även denna gång, var väl dock nån låt jag inte gillade av de som gick vidare, och nån jag gillade som inte gick vidare, men så är det ju alltid så... ;)

Nu ser jag fram emot finlaen på lördag... ;)

Men nu ska jag sova... ;)

Guten nacht på er!!! ;)

ESC 2009 Semifinal 2

Så, ikväll är det dags för Semifinal 2 i Eurovision Song Contest 2009... ;) (Redan, tiden går så fort när man roligt... :P) Sverige har ju redan gått vidare, men i denna semifinal tävlar bl.a. våra kära grannländer Danmark och Norge... ;)

Startlistan för kvällen:

01. Kroatien: Igor Cukrov - Lijepa Tena
02. Irland: Sinead Mulvey & Black Daisy - Et Cetera
03. Lettland: Intars Busulis - Probka
04. Serbien: Marko Kon & Milan Nikolic - Cipela
05. Polen: Lidia Kopania - I Don’t Wanna Leave
06. Norge: Alexander Rybak - Fairytale
07. Cypern: Christina Metaxa - Firefly
08. Slovakien: Kamil Mikulcík & Nela Pocisková - Let’ tmou
09. Danmark: Brinck - Believe Again
10. Slovenien: Quartissimo - Love Symphony
11. Ungern: Adok Zoltan - Dance with me
12. Azerbajdzjan: Aysel & Arash - Always
13. Grekland: Sakis Rouvas - This is our night
14. Litauen: Sasha Son - Love
15. Moldavien: Nelly Ciobanu - Hora din Moldova
16. Albanien: Kejsi Tola - Më mërr në ëndërr (Carry Me In Your Dreams)
17. Ukraina: Svetlana Loboda - Be My Valentine! (Anti-crisis Girl)
18. Estland: Urban Symphony - Rändajad
19. Nederländerna: De Toppers - Shine

Samma tid, samma kanal som i tisdags... Alltså SVT1 21.00... ;) KOLLA!!! ;) (Det ska iallafall JAG göra... :P Om nu nån tvekade, haha... :P)

onsdag 13 maj 2009

HÄRLIGT MALENA!!!

YESSSS, WE DID IT!!! HÄRLIGT MALENA!!! :D

Japp, Malena Ernman gick vidare till final igår i Eurovision Song Contest första semifinalen... Om nu nån missade den... ;)

För en gångs skull är jag rätt nöjd med resultatet faktiskt... :P Nästan alla de bidragen jag gillade gick vidare, och det var nästan bara bra låtar som gick vidare... ;) HÄRLIGT!!! :D SÅ ska det vara... ;) Alla de tre nordiska länderna som tävlade igår gick vidare bl.a...

De länder som gick vidare till final är: Turkiet, Sverige, Israel, Portugal, Malta, Finland, Bosnien-Hercegovina, Rumänien, Armenien och Island

(Källa: Eurovision.tv)

Nu ser jag fram emot nästa semifinal, imorgon kväll, samma tid, samma kanal... ;)

---

Idag har jag städat, diskat, handlat och gjort massa annat nyttigt... Och jag känner mig SÅ duktig!!! :P :D Haha... :P Jättehärligt väder ute också, man blir glad av det!!! Särskilt efter alla dagar som varit med mulet och trist nu... Eller ja, men KALLT som tusan har det varit iallafall... Och det är det inte idag... SKÖNT!!! :D

Shit, snart är det student-tider och allt sånt... Känns så konstigt, tiden går sjukt fort... Och det är liksom snart 3 år sen man själv stod där... My God, kan inte fatta det!!! Och faen, vad jag saknar't... Jag vill fasen göra om det!!! Haha, helt sjukt fantastiskt var det!!! :D

Haha, känner att jag bara skriver, utan att jag egentligen har nåt speciellt att skriva om...

Men shit, vad duktig jag blivit på att blogga då, haha... Bloggar typ varje dag, ibland flera gånger per dag, haha... :P Helt otroligt!!! OK, ja, visserligen är väl hälften (om inte mer) av inläggen rätt menlösa men... :P

Nu är jag nog klar för idag...

See ya!!!

tisdag 12 maj 2009

ESC 2009 Semifinal 1

Jaaaaaaaaaa, ikväll är det då DAGS!!! Första semifinalen i Eurovision Song Contest 2009... ;) Och GISSA vem som INTE kommer missa, haha... :P Det är den semifinalen Sverige tävlar i... :P Och vi Sverige, Malena, går ut som nummer 5 ikväll... :P Hela startlistan ser ut på följande sätt:

01. Montenegro: Andrea Demirovic - Just Get Out Of My Life
02. Tjeckien: Gipsy.cz - Aven Romale
03. Belgien: Patrick Ouchène - Copycat
04. Vitryssland: Petr Elfimov - Eyes that never lie
05. Sverige: Malena Ernman - La voix
06. Armenien: Inga & Anush - Jan Jan (Nor Par)
07. Andorra: Susanna Georgi - La teva decisió
08. Schweiz: Lovebugs- The highest heights
09. Turkiet: Hadise - Düm Tek Tek
10. Israel: Noa och Mira Awad - There must be another way
11. Bulgarien: Krassimir Avramov - Illusion
12. Island: Yóhanna Guðrún Jónsdóttir - Is it true?
13. Makedonien: Next Time - Nesto sto ke ostane
14. Rumänien: Elena Gheorghe - The Balkan girls
15. Finland: Waldo’s People - Lose Control
16. Portugal: Flor-de-Lis - Todas as Ruas do Amor
17. Malta: Chiara - What If We
18. Bosnien: Regina - Bistra voda

MISSA INTE!!! ;) Ikväll klockan 21.00 på SVT1... ;)

måndag 11 maj 2009

Bailando

Ååååååh, hörde den här låten nyligen... En av de första låtarna som jag har verkligen har liksom speciella minnen till, eller hur man ska säga... Det var sommaren 1996, jag var snart 9 år... En klasskompis hade party, som det hette på den tiden, med övernattning, i tält i hennes trädgård... :P Och det var under den perioden som den här låten spelades... Hon hade hela deras skiva har jag för mig... Iallafall tänker jag typ jämt på det när jag hör den här låten... Hennes fest där vi fick övernatta i tält i hennes trädgård, och vi typ gick upp och skrämde varandra mitt i natten... Det var två tält, eftersom vi var rätt många... Och de från det andra tältet smög utanför vårat tält och skrämde oss, och tvärtom... Fast jag låg och sov en lång stund ett tag när de andra gjorde det, haha... :P Jag minns att de bara trodde jag lurades, och låtsades sova, men jag minns inget av vad som hände, så jag måste ha sovit... :P Och så vid midnatt, eller nån gång runt där, när det hade blivit hennes födelsedag, så smög alla utom födelsedagsbarnet ut, och sen sjöng vi för henne där hon låg i sitt tält, haha... :P

Jaja, strunt samma... Ett rätt specifikt minne till just den här låten... Så njut nu, av sommaren 1996... ;)


Förresten... Idag fyller mitt kusinbarn Malva 12 år!!! GRATTIS tjejen!!! :D

söndag 10 maj 2009

Bröderna Fröidh och Mick

Hahaha, så jävla BÄST!!! ÄGER!!! :P

Shoppingen igår

Skiter i att bloggen strular, vill fan blogga ändå... :P (Har förresten skrivit några inlägg tidigare, men de har inte blivit publicerade eller nåt... Skit samma, det mesta är ju bara svammel ändå, haha... :P)

Var ju i Örebro och shoppade igår... Dagen blev väl inte riktigt som jag tänkt mig men, fick lite shoppat ändå... ;) Ska ju shoppa i Kalmar om en dryg vecka igen så... :P Får väl "spara mig" lite till dess, haha... ;)

Här är det jag köpte (nästan allt):

En T-shirt från Zara... Köpte även ett till plagg där, men det vill jag faktiskt inte visa... :P Det får ni kanske ev. se på nån studentuppvaktning sen... ;)

Melodifesival-DVD:n!!! Of course, haha!!! ;) Har letat SÅ länge efter den, och så ÄNTLIGEN blev den köpt!!! :D Var ett måste i år, eftersom jag själv "varit där"... :P

Sen köpte jag en grej till, men kändes onödigt att fota det... :P

Har väl inget mer att skriva tror jag...

See ya!!! ;)

onsdag 29 april 2009

JÄVLA SKIT-DATOR!!!

Lånar pappas dator, nu när jag är hemma hos päronen...

Min dator har fått... ja, vad ska man säga??!!... nån sorts jävla influensa eller nåt... BLÄÄÄÄÄÄÄ!!! :/ Den har verkligen sett sina bästa dagar... Och jag har nu officiellt döpt om den till "Jävla skit-maskinen..." (Haha... :P)

Hmmm ja, den funkar väl delvis men... Ett av problemen är att jag inte kan uppdatera bloggen, eftersom jag inte kommer in på blogger... Så fort jag loggar in där så får datorn spunk, nåt sorts jävla mysko anfall och börjar bete sig... Som slutar med att den till slut hänger sig, så jag får starta om den... Så ja, jag har gett upp... Jag kan helt enkelt inte blogga just nu...

Dags för en ny dator??!! OH YES, I think so...

Sen försöker jag få till nåt snyggt utseende här på bloggen, men nej, bläää, det går inte alls... :( Jag får inte till det heller... Är inte nöjd med hur det ser ut nu heller, men det får fan duga... Orkar inte fixa mer med det just nu, har redan suttit en timme med det... :/

Inte min dag idag... :/

Veckans låt: Celine Dion - I surrender

söndag 26 april 2009

Hatar skiten!!!

Sitter här ÅTERIGEN, vid mammas dator, och försöker ladda över några bilder från den stora kameran till datorn... Tänkte slänga upp en hög på bilddagboken, men den JÄVLA SKITEN FUNKAR JU INTE!!! Det är fan fjortonde jävla bajsförsöket nu, och jag blir så TRÖTT!!! Jag menar, det är ju inte som att det är första gången jag gör det direkt, jag har ju fått det att funka förut... Och visst, JA, det har tagit några gånger innan det har funkat då också, men inte SÅ HÄR jävla många gånger... Och dessutom fattar jag inte vad det är som gör att det funkar... Jag gör ju för fan likadant varenda gång...

Bläääääääääääääääääääääää, JAG SPYR PÅ SKITEN!!!

lördag 25 april 2009

Dejtar en transvestit

HAHAHAHAHAHA!!! Så jävla bra... :P