lördag 12 mars 2011

Vinterfriluftsdag och snack om Disco-galan

Jag tänkte skriva lite om förra veckan, första veckan eftert lovet, eftersom jag ju tyvärr inte hann med det förra helgen...

Det hände ju faktiskt en del redan första veckan... :P

På måndagen minns jag dock inte om det hände nåt direkt speciellt, förutom att det var Maria-dagen, så jag, mina systrar och mamma hade namnsdag... :P

Tisdagen kan jag inte heller minnas att det hände nåt speciellt... Jag försöker tänka efter nu men nej, jag kommer faktiskt inte på nåt...

Men sen på onsdagen hände det ju desto mer... ;) Då var det dags för vinterfriluftsdagen, eller Stora VinterMötet, SVM, som de hade valt att kalla det... :P Dock hade vi "Tänk till!" först på morgonen, där jag som vanligt fick anledning att tänka till lite extra, har blivit så sen vi började ha vårat "Tänk till!" med den läraren vi har nu... Jaja, men det hör inte hit...

Eftersom våran lärare var ansvarig för en av stationerna på friluftsdagen, så ställde en annan ur personalen upp med att vara med i vårat lag... Eller iallafall litegrann... Hon fick nämligen även i uppdrag att fota alla klasser under hela dagen, så hon sprang runt en del med det också... :P

Vi var rätt körda redan från början, eftersom själva tävlingsmomentet i den här friluftsdagen, var baserat på antalet närvarande i klassen... Det var ett sätt för de att få bättre närvaro i klassen... Men ja, som vanligt, det sket våran klass i, så vi var 4 stycken... Till att börja med... Men SOM TUR VAR, dök ännu en person upp sen när vi höll på med den första stationen, så vi blev iallafall 5 stycken... :P Av 12... Och det lite roliga i hela den situationen var att en av mina klasskompisar, hade dagen innan pratat med sin kompis, som gick på skolan i höstas, och hade då sagt att hon trodde att det skulle bli 5 stycken från våran klass på friluftsdagen, och så hade hon gissat på just oss 5... Det var ju faktiskt lite kul, hahaha... :P Men vi kämpade på, trots något stympat lag... ;)

Våran klass är nog universums lataste... Och jag tycker, helt uppriktigt, att det är jävla tråkigt när det blir såhär... De sviker klassen, och hela laget, och sumpar våra chanser att vinna... BARA för att de är så jävla EGOISTISKA och LATA, och inte orkar röra på sina slöa kroppar... DÅLIG STIL, JÄVLIGT DÅLIG STIL!!!

Men vi hade kul vi 5 som var med iallafall... ;) Och jag ber återigen omursäkt att jag inte deltog i alla 6 grenarna, men jag hade verklgien sjukt ont i knäet!!!

Första grenen var iallafall "curling", där vi tävlade mot en annan klass... "Curlingen" gick till nästan som riktig curling, men med några skillnader... Vi hade liksom en "mänsklig" sten, som sten hade vi ett sånt där gammalt hederligt tefat ni vet, som man brukar åka med i pulkabacken, där nån i klassen fick sätta sig, och så fick de andra skjuta på, och två personer fick sen ta en varsin sopborste och sopa... :P Det gick.... sådär... för oss... Vi var ju så få, så en av oss blev tvungen att både skjuta på och sopa... Man fick tre försök, så i våran klass körde vi med de tre lättaste som fick åka på tefatet en varsin gång... :P Jag åkte såklart en gång... ;) Det hela gick ut på att det gällde att komma närmast en kon som stod uppställd... Vi var skitnära när vi körde med våran sista "sten", men då RAMLADE HAN AV tefatet, så det sket sig, hahaha... :P Den jäveln!!! Annars tror jag vi hade kommit ganska långt, hehe...

Sen var det dags för tipspromenad för oss... Och man hade en halvtimme på sig på varje station, och tipspromenaden blev lite vääääl lång, så vi fick skippa några frågor för att hinna tillbaka i tid till nästa station... Rätt svåra frågor var det, och vi stod rätt länge och diskuterade vid vissa frågor, vi var ju ändå 6 personer som skulle komma överens om ett svar gemensamt... :P

Men vi hann tillbaka i tid, tror jag... ;) Dock var inte gruppen före oss klara än när vi kom till nästa station, så det gjorde inget... Nästa grej var iallafall längdskidåkning, en liten runda skulle man köra... Jag hoppade dock över det, då mitt knä sa åt mig att jag borde göra det!!! Men de andra, 5 st, körde, och de var jätteduktiga... ;) En av de tappade dock ena skidan, men inte fasen gav han upp för det inte, nej jävlar!!! :P Han tog helt enkelt av sig skidan och använde den som extra stav istället, och körde på... :P

Sen blev det lunch, GRATIS FÖR ALLA, och det blev hamburgare, NICE!!! :) Andra gången, första var på grötlunchen på julavslutningsdagen, som jag åt lunch i matsalen...

Efter lunchen blev det sparkåkning för oss... Där tävlade vi också mot en annan klass... Typ stafett... Även den stod jag faktiskt över... Eftersom vi var många färre än den andra klassen, och jag dessutom inte åkte (våran extra lagmedlem gick runt och fotade då, så hon var inte heller med), så vi blev vi klara mycket fortare än de, hahaha... :P

Nästa station för oss var "Vinterlek", där man skulle hitta på nåt tillsammans, nåt artistiskt, som hade med snö att göra... Lite svårt för oss att göra nåt spektakulärt, då vi ju inte var så många, men vi kom på att vi kunde ju göra en mänsklig pyramid, och så överst på pyramiden, skulle vi ha han i klassen som är gycklare, och så skule han jonglera med tre snöbollar... :P Otroligt bra idé tyckte vi... ;) Men då behövde vi 6 personer... Tack och lov kom våran extra lagmedlem förbi oss precis när vi skulle göra det, så hon fick vara våran sjätte person... :P Precis innan vi ställde upp oss kom vi på att även vi som stod under i pyramiden, skulle hålla i en varsin snöboll, så sagt ocgh gjort, vi kramade oss en varsin, och ställde upp... :P Jag och den andra tjejen som var med (det vsr vi två tjejer) fick stå ovanpå de tre andra, förutom han som skulle vara överst då, och så körde vi... :P Jag tycker detgick bra... ;) Sen efteråt blev vi betygsatta, av de som var anvsariga för stationen, och nja, även om vi inte vet vad de etygen vi fick betydde, så kändes det inte så himla bra, hehe... :P Men vi kämpade väl iallafall, och det är huvudsaken!!! ;)

Sen var det dags för sistas stationen för oss, som var pulka... Där fick man åka hur man ville, hur många man ville, och på vilket sätt man ville... Jag körde först en gång med den andra tjejen, vi åkte på ett varsitt tefat, och åkte efter varandra... :P Och hahaha, det gick inte sådär jättebra kanske!!! :P Jag, som satt bakom henne, gled av mitt tefat, så jag åkte på rumpan en 5-10 meter eller nåt, hahaha... :P Men sen körde vi ett tåg, 5 personer, på två typ skumgummiplattor, vi klämde ihop oss 5 stycken, och ja, vi kom riktigt långt faktiskt... Synd att den bakre vek sig, för annars hade vi kommit ännu längre, och slagit längdrekordet för dagen...

Sen stod vi och tittade en stund på nästa klass, som var typ 20 stycken, och försökte åka i ett långt tåg, (de lyckades inte så bra), innan vi gick och fikade... Vi var bland de första att bli klara... :P

Dock var vi faktiskt inte klassen med minst antal medverkande, det var en klass som bara var 3 stycken... Fast de är väl typ 5 annars, så de hade högre närvaroprocent än oss iallafall... :P

Sen på torsdagen var det lektioner helt som vanligt på förmiddagen... Fast det blev också att vi började prata om amssa annat, ihop med våran lärare, vi började planera för nån Hawaii-fest som han tyckte vi skulle ha, i badhuset, haha... :P Ja, vi får väl se hur det lbir med det, hahaha... :P

Sen på eftermiddagen, när vi har Visuell Kommunikation, som vi brukar ha i Ateljén uppe i huvudbyggnaden, med en annan lärare, skulle vi den här gången vara i vårat hemklassrum, i Mediecentret, för vi ska prata om Disco-projektet... Vi fick ett papper med lite frågor, som vi skulle gå igenom och reflektera över, och sen skulle vi göra nån analys av olika Disco-affischer, både de från i år, och även från ett par tidigare år... Vi blev lite besvikna, eftersom vi trodde att vi skulle få lite omdömen om våra egna arbeten och så... Så mycket sånt blev det inte...

För efter e.m.-fikat skulle vi vara i Ateljén igen, och då hade vi vanlig Visuell Kommunikations-lektion igen, och gick igenom det vi haft som läxa... Ja, konstigt blev det...

Dock fortftsatte det där snacket om Disco-galan litegrann även på fredagen... Då gick våran lärare igenom alla hemsidor, och man fick lite omdmen om dem och så... Och jag fick superberöm på min sida!!! :D Woooohoooo!!! Han tyckte jag hade varit jätteduktig, och gjort ett jättebra jobb!!! :D Jag hade varit noggran och gjort det väldigt bra!!! Den hemsidan jag hade gjort tyckte han var en av de två snyggaste hemsidorna!!! Även om han gillade alla fem... ;)

Guuuud, vad GLAD jag blev!!! :D Det gjorde min dag, och hela min helg faktiskt!!! :D Allra mest då det satte en viss person i klassen på plats, HAHAHA!!! :-P IN YOUR FACE!!! :P Jag visste iofs redan om det, då jag hört det genom en annan källa när på tisdagen, men men... ;) Glad blev jag ju nädå!!! ;) och jag som inte alls var nöjd själv med den sidan, haha... :P

På lördagen var jag nere på stan och lämnade in min lilla kompaktkamera, så fick den skickas till doktorn, och jag har fortfarande inte fått tillbaka den... :(

Söndagen ägnades mest åt TV-tittande... Vasaloppet, skid-VM, skidskytte och lite inne-friidrotts-EM... 5 milen i skid-VM bl.a... ;)

Och veckan som varit nu, vecka 10, tänkte jag försöka hinna med att berätta om imorgon... :P Om ni är nyfikna... ;) Det här räcker gott och väl för nu!!!

Ha nu en underbar lördagskväll alla glada!!! Själv ska jag göra så gott jag kan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar